Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#1  Postprzez rallyman1 » Pt 22:57, 03 lut 2012

Wczoraj pojawił się takowy problem.Wracając z Bielska S1 wyprzedzałem kilka ciężarówek(tirów) i gdy pojawiło się wzniesienie,misiek stracił moc,musiałem redukować do 4 i tak ledwo co wyjechałem,dalej było w miarę ok.myślałem że to przez obciążenie (4 osoby) ale nie dawało mi to spokoju.dzisiaj pojechałem przetestować i:
Ruszanie spoko,jedynka,dwójka,dochodzimy do 2tyś.obrotów i dalej nie chce iść,obroty wzrastają ale baaardzo powoli i to na równej drodze.Na 3,4 i 5 biegu to samo dzieje się pomiędzy 2000 a 3000obr.Do tego momentu idzie jeszcze w miarę ok.choć zazwyczaj zbierał się lepiej,ale powyżej 3tyś.masakra,jak bym ciągną walec za sobą,są momenty jak by takiego przebłysku że już jak by ruszył żwawiej ale zaraz dalej muli.Na odcinku prostej równej drogi ok 500m na 5 biegu udało mi się wyjść z 3tyś na 3500 obrotów.po czym pojawiło się wzniesienie i od razu obroty poszły na dół,opadanie skończyło się w okolicach 1800 obr.Najpierw myślałem że może coś z gazem,bo po naciśnięciu gazu nawet do deski zero reakcji,ale na luzie wkręca się normalnie w górę.Hamulce też nie mają z tym nic wspólnego bo rusza ok.a nawet na prostej na luzie leciał bez oporów.
Co to może być? co mnie czeka podczas ew. wizyty u "doktora"? :(
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » Pt 23:04, 03 lut 2012

Według mnie na pierwszy ogień do sprawdzenia:
- turbina
- szczelność ukł. dolotowego miedzy turbiną a kolektorem dolotowym
- sterowanie turbiną
- przepływomierz
- EGR

Każde z nich może dać efekt spadachronu. Lampa usterek się zapaliła?
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#3  Postprzez rallyman1 » Pt 23:29, 03 lut 2012

No właśnie nic się nie zapaliło.
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » Pt 23:51, 03 lut 2012

Czyli prawdopodobnie można wyeliminować błędy związane z doładowaniem, za niskim ciśnieniem na szynie i EGR, bo to wywali od razu błąd.

Trzeba porównać w wartościach aktualnych takie rzeczy, jak: ciśnienie doładowania, dawkę paliwa, ciśnienie na szynie. Możliwe, że tu znajdzie się przyczynę.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#5  Postprzez rallyman1 » Pt 23:56, 03 lut 2012

Aha to już mniej więcej wiem na czym stoję :)
Dzięki wielkie za szybką informację.Będzie trzeba poszukać jakiegoś fachowca :)
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » So 0:00, 04 lut 2012

Ja bym zaczął od sprawdzenia na początek czy jest ciśnienie doładowania. Od tego myślę trzeba wyjść
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#7  Postprzez rallyman1 » So 0:05, 04 lut 2012

Aha.Ok.To Dzięki Wielkie :ok:
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#8  Postprzez marco80 » So 9:53, 04 lut 2012

Być może filtr paliwa lekko się przyblokował i to też może powodować ograniczenie mocy pod obciążeniem ale nie wiem czy by Ci się to nie wyświetliło niektóre samochody maja w filtrze czujnik ,nie wiem jak jest w M-jet a,jak nie to to faktycznie pierwsze podejrzenia to ścieżka powietrza do silnika (tak na pocieszenie turbo nie pada nagle ,najpierw świszczy ,dymi coś byś już wcześniej zauważył, jak bym stawiał raczej na jakieś pierdoły typu czujnik coś takiego)
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#9  Postprzez Zwierzak » So 10:05, 04 lut 2012

Zgadzam się też może być przytkanie filtra wodą albo serkiem parafinowym z paliwa, ale powinno to spowodować zapalenie kontrolki wody w paliwie i usterek silnika - za niskie ciśnienie na listwie :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#10  Postprzez marco80 » So 10:14, 04 lut 2012

Wiedziałem że na Ciebie zawsze można liczyć z takim tematem :D , dlatego pisałem że być może, bo nie wiem dokładnie jak tam jest
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#11  Postprzez Zwierzak » So 11:09, 04 lut 2012

Wogóle dziwny przypadek, że nie pali się kontrolka, bo ten silnik ma dość ścisłą kontrolę nad wszystkim i jakakolwiek usterka przeważnie kończy się zapaleniem kontrolki.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#12  Postprzez rallyman1 » So 16:17, 04 lut 2012

marco80 napisał(a):...nie wiem jak jest w M-jet a,jak nie to to faktycznie pierwsze podejrzenia to ścieżka powietrza do silnika , jak bym stawiał raczej na jakieś pierodły typu czujnik coś takiego)

Ten urywek naprowadził mnie na pewien trop :) (od razu mówię że to co zrobiłem,może nawet nie miało wpływu na wynik,ale...)
Postanowiłem przyjrzeć się filtrowi powietrza (żeby nie było że nic nie próbuję :) ),co prawda czyściłem go w grudniu,ale myślę sobie nie zawadzi.Po wyjęciu okazało się że "troszkę" jest nie czysty :) więc przedmuchałem,poczyściłem,posmarowałem,pojechałem na pod Cieszyński tor testowy S1 :D i... stał się cud.Przypadłość znikła :hura: oby na dłużej,mam nadzieję że to nie chwilowa poprawa tylko :)
Możliwe że to czyszczenie filtra nie miało z tym nic wspólnego,ale ważne że pomogło.

Dziękuję jeszcze raz Bardzo!!!

Po raz kolejny zdarza mi się że przed wizytą w warsztacie ratują mnie Koledzy z PCP :ok:
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#13  Postprzez Zwierzak » So 17:06, 04 lut 2012

To dobrze, że udało CI się zaradzić :) Jak filtr masz brudny to go wymień :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#14  Postprzez rallyman1 » So 17:48, 04 lut 2012

To dzięki Wam :ok: Filter mam sportowy "Simota" więc wymieniać go szkoda ;)
Dziwi mnie tylko to że przez miesiąc aż tak się zapaskudził,przedtem czyściłem go po pół roku a był prawie jak nówka,a teraz po miesiącu,no 2miesiącach :) był bardzo zabrudzony.
rallyman1
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 292
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Cieszyn
Wiek: 47
Panda: 1.3 multijet

Re: Od 2tyś/obr.brak mocy :(

Numer postu:#15  Postprzez marco80 » So 19:52, 04 lut 2012

W dieslu filtry to podstawa szczególnie powietrza jak masz wkładkę to ją pilnuj jak będzie brudna to opory się zwiększają i autko może być trochę słabsze i zacznie Ci trochę kopcić cieszę się, że może Ci pomogłem pozdr
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron