Strona 1 z 1

Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Cz 21:01, 05 sty 2012
przez Kamell
Witam,

Mam problem z panda 1,1 + LPG. Mruga mi (dosyć intensywnie) kontrolka check engine i silnik nierówno pracuje tak jakby nie palił na jeden gar. Po podłączeniu do kompa wykazało błąd zapłonu na trzecim garze. Tak wiec wymieniłem świece, dalej to samo, następnie kable...dalej to samo... Dzisiaj zakupiłęm cewkę i ja wymieniłem silnik dalej pracuje jakby na 3gary chodził i kontrolka dalej mruga.... Co dalej sprawdzić?

Dodam iż na każdym kablu pojawia sie iskra.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Cz 21:10, 05 sty 2012
przez johnydeep
Nowe tez nie znaczy dobre, ja kupiłem swiece i jedna pekła przy montazu i od samego poczatku nawalała. Byc moze którys z wtrysków jest uszkodzony, zatkany, badz prad nie dochodzi do niego.

Zależy w sumie czy to sie dzieje na LPG czy na PB bo to dość istotne.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Cz 21:14, 05 sty 2012
przez Kamell
na PB i na LPG lecz na LPG chodzi ciut lepiej lecz na obu paliwach nie ma mocy i nie pracuje równo.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Cz 22:44, 05 sty 2012
przez wojtassslg
najprawdopodobniej problem który pojawił sie u mnie i u kogos jeszcze... poszukaj na forum wszystko opisane jest

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 19:48, 06 sty 2012
przez Kamell
Jakos nie umiem znaleź...

Pojawiły mi sie błędy 303 i 304 co to może być?? na 3 i 4 garze.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 20:14, 06 sty 2012
przez Zwierzak
Wypadanie zapłonów na 3 i 4 cylindrze. Te błędy będą zarejestrowane jeśli:

1. Wypadanie iskry
2. Za duża/za mała dawka paliwa
3. Brak ciśnienia na danym cylindrze

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 20:28, 06 sty 2012
przez Kamell
a mozesz powiedizec mniejwiecej co trzeba sprawdzić jezeli chodzi o wypadanie iskry i za mała/za duza dawka paliwa.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 20:41, 06 sty 2012
przez Zwierzak
1. Wypadanie iskry: świece, kable, cewka, sterownik wtrysku (cewka i sterownik wtrysku to wypadanie zapłonów by było w parach cylindrów 1-4 i 2-3). Chyba więszkość wyeliminowałeś

2. Jeśli wypada na jednym tylko to mógłby być uszkodzony wtryskiwacz gazu/benzyny, ale mechanicznie np zatarty (elektrycznie to miałbyś błąd uszkodzonego wtryskiwacza). Tu jednak nie miałbyś wypadania zapłonów zarówno na benzynie jak i gazie, bo mało prawdopodobne, że masz padły oba na tym samym cyklindrze (zakłdam, że masz sekwencje).

3. Brak kompresji możesz sprawdzić, poprzez jego pomiar, ale tu niestety trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Może być np wypalony zawór czy gniazdo zaworowe. Brak ciśnienia bedzie powodował wypadanie na danym cylindrze zarówno na gazie jak i benzynie.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 20:49, 06 sty 2012
przez Kamell
Zwierzak napisał(a):1. Wypadanie iskry: świece, kable, cewka, sterownik wtrysku (cewka i sterownik wtrysku to wypadanie zapłonów by było w parach cylindrów 1-4 i 2-3). Chyba więszkość wyeliminowałeś

Tak to wyeliminowałem.

2. Jeśli wypada na jednym tylko to mógłby być uszkodzony wtryskiwacz gazu/benzyny, ale mechanicznie np zatarty (elektrycznie to miałbyś błąd uszkodzonego wtryskiwacza). Tu jednak nie miałbyś wypadania zapłonów zarówno na benzynie jak i gazie, bo mało prawdopodobne, że masz padły oba na tym samym cyklindrze (zakłdam, że masz sekwencje).

Gaz sekwencja Tartarini montowant we fiacie jezeli to cos pomoże

3. Brak kompresji możesz sprawdzić, poprzez jego pomiar, ale tu niestety trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Może być np wypalony zawór czy gniazdo zaworowe. Brak ciśnienia bedzie powodował wypadanie na danym cylindrze zarówno na gazie jak i benzynie.



Sprzet do tego mam i to sprawdze.

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Pt 21:34, 06 sty 2012
przez Zwierzak
Czyli skoro sekwencja a zapłony wypadają na obu paliwach to punkt 2 bym wyeliminował

3. trzeba zmierzyć i porównać z innymi cylindrami

Re: Panda 1,1 +LPG 2008 rok

PostNapisane: Cz 21:19, 12 sty 2012
przez Kamell
Tak wiec.... dziekuje za pomoc....

A sytuacja skonczyła sie wymiana uszczelki pod głowica, gdyz przedmuchalo pomiedzy 3 a 4 garnkiem.... i do tego wymiana emulatora z instalacji LPG. I cegiełka już jeżdzi.