Strona 1 z 2

Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: So 13:49, 22 paź 2011
przez t-przemek
Czy ktoś wie, jakim oryginalnym kolorem były zalewane chłodnice w fabryce. Wiem tylko tyle, że było to parafu czy coś takiego :)
I jeszcze jedno, czy po spuście starego płynu (zdjęcie węża przy chłodnicy bo czytałem na forum, że korka spustowego nie ma :)) aby odpowietrzyć wystarcz odkręcić ten koreczek, poczekać aż powietrze ucieknie i zakręcić??
Obrazek

Obrazek

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: So 13:52, 22 paź 2011
przez kaziu1985pn
bez różnicy jaki kolor,w tej chwili można wszystkie mieszać osobiście polecam prestone.
z tego co pamiętam jest jeszcze jeden odpowietrznik na wężu idącym do nagrzewnicy.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: So 20:08, 22 paź 2011
przez Dreamcatcher
paraflu up - kolor czerwony.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 9:09, 23 paź 2011
przez t-przemek
dzięki stary :o

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 12:32, 23 paź 2011
przez Dreamcatcher
jak chcesz mam namiar na gościa z cieszyńskiego co handluje oryginalnymi fiatowskimi płynami i olejami. przy większych zamówieniach (już 80-100zł) część kosztów transportu bierze na siebie.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: So 10:14, 05 lis 2011
przez wojtassslg
Panowie i panie też, czy był jakis manual na forum ws. całej procedury wymiany płynu chłodniczego?
Konkretnie interesuje mnie procedura od spuszczenia starego płynu i dalej...

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: So 14:02, 05 lis 2011
przez Deacon
Aby spuścić stary płyn, odpina się dolny wąż od chłodnicy.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 7:55, 13 lis 2011
przez sadowa6
kolego odpowietrzasz tym korkiem i jeszcze jednym: na wężu z prawej strony silnika a z lewej zbiorniczka płynu hamulcowego. W tym wężu jest zamontowany zawór, który się odpowietrza układ chłodzenia.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: Śr 20:49, 20 mar 2013
przez gregory1979
Jak często zmieniacie płyn chłodniczy :?: Różnie ludzie gadają. Niektórzy mówią, że jak wszystko jest ok to nie ma potrzeby śpieszyć się z wymianą. A jak wy podchodzicie do tematu :?:

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: Śr 22:13, 20 mar 2013
przez Zwierzak
Jak spełnia parametry na zamarzanie, to moim zdaniem można jeździć.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: Pn 21:28, 24 cze 2013
przez witia_2005
wojtassslg napisał(a):Panowie i panie też, czy był jakis manual na forum ws. całej procedury wymiany płynu chłodniczego?
Konkretnie interesuje mnie procedura od spuszczenia starego płynu i dalej...


Odświeżam temat i prośbę.
Na sąsiednim forum znalazłem:
..."Ja to robię tak:
Wciskamy zatrzask i zsuwamy całość ze zbiornika (nie trzeba nic przecinać)
http://www.imagic.pl/files//14545/pan1.jpg do tego odkręcić
http://www.imagic.pl/files//14545/pan3.jpg i http://www.imagic.pl/files//14545/pan2.jpg Poczekać aż się wyleje stary płyn, później można układ przepłukać i opróżnić. Zalać płynem do chwili aż będzie się przelewać przez dolny odpowietrznik bo przez górny na pewno nie poleci, zakręcić odpowietrzniki, odpalić motor, pokrętło nagrzewnicy na gorące. Poczekać aż się włączy wentylator, teoretycznie wtedy dopiero się powinno zakręcać korek wlewu od zbiornika, ale życie pokazuje, że jak silnik się trochę tylko zagrzeje to już trzeba to zrobić bo wywala przez niego płyn. Jak się już włączy wentylator to odkręcam górny odpowietrznik, aż zejdzie całe powietrze i zacznie lecieć ciurkiem płyn, chyba lepiej to robić na wyłączonym silniku. Czekamy, aż ostygnie, korygujemy poziom płynu dolewając na max. Później jeszcze po kilku przejechanych kilometrach odkręcić ten górny odpowietrznik żeby sobie reszta powietrza zeszła i to już chyba wszystko.
...acha polecam Dynagel2000

Zrobiłem według zaleceń.Dodam od siebie uwagi.
Trzeba dobrze przycisnąć zacisk na wężu przy zbiorniku wyrównawczym, ale jak się dobierze odpowiednią technikę mocowania schodzi bez problemu i zaciska spowrotem również szczelnie jak wcześniej.
Wg. instrukcji do Pandy wchodzi 4,6 litra.Użyłem dynagel i wyszło koło 4 litrów. Nie da się wszystkiego dokładnie opróżnić. Druga sprawa- czekałem do włączenia się wentylatora i nie "żygał" płyn ze zbiornika.
Musiałem 3 razy robić dolewanie, ponieważ gdzieś wchodził w zakamarki i polecam tak zrobić, ponieważ za pierwszym i drugim razem nie da się do kończ opróżnić powietrza z zaworu górnego, gdzie jest przepływ do nagrzewnicy.
Może to subiektywne odczucie, może to było pod wpływem emocji, ale zauważyłem, że po nagrzaniu silnika i odpowietrzeniu już końcowym nadmuch dawał jeszcze bardziej gorącym powietrzem.
Nie jest trudne wykonanie wymiany. Trzeba spokojnie podejść do sprawy i się da ściągnąć waż beż żadnego przecinania.
Polecam wymianę samemu. ..."

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 13:18, 22 mar 2015
przez SnaXiK
po ilu przejechamnych km wymienic plyn ?

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 13:40, 22 mar 2015
przez olo 1
Główne kryterium to temp.zamarzania i wrzenia. Jeśli płyn spełnia to zostaw,zamarzania co najmniej -20,wrzenia min.100.Oczywiście jeśli nie wiesz co z nim to lepiej wymień,wchodzi ok.4.5 litra na pusty układ.

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 14:02, 22 mar 2015
przez morpheus1581
Odpowietrznik jest na chłodnicy wewnątrz. Jak stoisz przed autem i patrzysz na silnik to jest na chłodnicy u góry z lewej strony od wewnątrz.
Lejesz tak długo płynu aż będzie ulewał się przez odpowietrznik następnie zakręcasz i dolewasz między min i max na zbiorniczku

Re: Wymiana płynu chłodniczego

PostNapisane: N 14:26, 22 mar 2015
przez Dreamcatcher
Czy w benzynie nie ma czasem jeszcze odpowietrznika na przewodzie gumowym idącym do nagrzewnicy z tyłu komory silnika??