Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Śr 8:59, 16 paź 2024
przez famas15
Witam, może ktoś spotkał sie z tym problemem. Samochód odpala ale potrzebuje z 3 obroty więcej rozrusznikiem niż normalnie na zimnym silniku czyli rano bądź po 8h postoju wraz z tym nie równo pracuje przez chwilę (gdy były to świece to jeszcze gorzej odpala na zimnym az buda trzęsło, po wymianie świec ustało) w późniejszym czasie rozleciała się masa i założona nowa aż do niedawna kolejny problem. Dziwne jest to że odpali dobrze jeśli nie będę czekać aż kontrolki zgasną tylko od razu i jest wszytko ok. Dzisiaj rano sprawdzałem map sensor i temperatura względem wody to różnica 1 stopnia. Czytałem również o filtrze oparów ale dużo było że poniżej pół baku itp. na chwilę obecną mam cały zbiornik. Trochę mnie dziwi to że dzisiaj również rano go odpaliłem odkręciłem korek wlewu i była przekręcona stacyjka jak sprawdzałem parametry i później jeszcze raz przekręciłem i nie czekałem i odpali bez problemu. Nie mam obrotomierza ale jak od razu odpalę to jak by krócej byli ssanie niżeli jak czekam za wgraniem kontrolek. Jeśli ktoś by miał jakieś porady dziękuję. Na ciepłym pali od strzala

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Cz 9:00, 17 paź 2024
przez arnold
Może któryś wtryskiwacz cienkie i dlatego odpalenie od razu jest lepsze niż po tym, jak pompa nabije ciśnienie w układzie. Sprawdziłbym ciśnienie paliwa po postoju, po uruchomieniu pompy i na pracującym silniku.
Gdy te będą ok (nie za wysokie) to można wyjąć listwę i zobaczyć na ręczniku może któryś wtryskiwacz cieknie.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Cz 17:09, 17 paź 2024
przez famas15
Dzięki za odpowiedź ale może nie czytelnie napisałem na końcu. Rano jak sprawdzałem map sensor to była przekręcona stacyjka więc pompka chodziła cały czas, jak już sprawdziłem znowu przekręciłem stacyjkę na off i od razu odpaliłem i było dobrze chodź wcześniej było nabite ciśnienie itp. dzisiaj odłączyłem filtr oparów zobaczymy co będzie jutro jak odpalę (nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wziąłem dodatkowa rurkę i zawinelem.gabka od filtra a ta do kolektora wężyk zaślepilem całkowicie. Nie wiem czemu ale męczy mnie ten map sensor to że pokazuje dobre parametry nie oznacza że jest sprawny?

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Cz 18:09, 17 paź 2024
przez arnold
Różnica jednego stopnia może się pojawić. Elementy samochodu mają jakąś bezwładność cieplną.
Ja kiedyś takie utrudnione rozruchy ogarnąłem wymianą filtra par (kupiłem org za 25pln ) i lejąc dodatek do paliwa.
Ten filtr w nadkolu ma przerypane od wody spod kół. A w środku są metalowe elementy jak takie sitko i sprężyny, które rdzewieją.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Cz 19:39, 17 paź 2024
przez famas15
Mam nadzieję że to ten filtr jutro się okaże bo dzisiaj go odłączyłem a faktycznie to tam było kilo brudu itp, widziałem kosztuje 80 zł więc jak to on to go wymienię. A tam jest jeszcze jakiś zawór między tym kolektorem a filtrem który mógłby się blokować i być cały czas otwarty np.

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Pt 5:56, 18 paź 2024
przez famas15
Niestety odłączenie filtra oparów nic nie pomogło :!: chyba będzie trzeba dać do mechanika jeśli ktoś ma jakiś pomysł jeszcze to będę wdzięczny. Dzisiaj również zauważyłem że temperatura nie chce dobić na wskaźniku przy między 1/2 a 1/4 otwiera się jak by duży obieg i cały czas później jest na 1/4 temperatury winny termostat czy może czujnik ?

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Pt 14:37, 18 paź 2024
przez arnold
Jeśli ewap ciągnie lewe powietrze to będzie czuć podciśnienie po odpięciu przewodu przy koletorze. Można zweryfikować.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Pt 17:48, 18 paź 2024
przez famas15
Te słabe odpalanie spowodowało błąd P300 i P304 który kiedyś miałem i był usunięty tak mi się wydaje poprzez nowe święce bo problem zniknął. Na początku wymieniłem KW nic to nie dało później świece. Wcześniej podmienilem też miejscami cewki ale to widzę też nic nie daje i z tym czekaniem aż zgasną kontrolki doszedł ten sam błąd co kiedyś, rece opadają.
Ale może tu kolega ma rację z tym wtryskiem znalazłem tu na forum też o podobnym problemie. Chyba się nachyle nad tymi wtryskiwaczami a szczególnie na tym 4. Mam w pracy ultradzwiekowa myjkę i może ten wtryskiwacz umyje albo jak co to wszystkie może coś pomoże tylko jak wystarczy t końcówkę zanurzyć bo raczej nie całe. A można jeszcze jakoś sprawdzić wtryskiwacz?

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: So 21:49, 19 paź 2024
przez Nowicjusz
Ten błąd wskazuje na problemy w 4 cylindrze, ponieważ P0300 to błąd ogólny (dopiero drugi błąd wskazuje gdzie konkretnie jest zlokalizowany) Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to jedynym sensownym sposobem to pomiar manometrem wpiętym na końcu listwy wtryskowej. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to problemem może być niesprawny wtryskiwacz lub zasilanie elektryczne. Można to sprawdzić miernikiem mierząc rezystancję pinów wtyczki 5 styków. Jeden jest wspólny cztery to kolejne wtryskiwacze. Te cztery pomiary powinny być zbliżone. Jeśli wszystkie są prawidłowe to wtryskiwacz może być np. zanieczyszczony. Można zredukować ciśnienie paliwa w listwie zaworkiem, wypiąć przewód zasilający benzynowy, wtyczkę wiązki elektrycznej i wymontować listwę wraz z wtryskiwaczami. Zamienić wtrysk 4 cylindra z np. 2 i jeśli pojawi się błąd P0300 i P0302, to winny będzie wtryskiwacz. Lub kupić używany wtrysk i go wymienić. Oczywiście elementów odpowiedzialnych za zapłon jest więcej

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: So 22:18, 19 paź 2024
przez Nowicjusz
Masz jeszcze problem z temperaturą silnika. Zbyt niska temperatura to praca układu chłodzenia na dużym obiegu z powodu usterki termostatu (to z regóły najczęstszy powód). To można sprawdzić np. w ten sposób- jeśli temperatura jest za niska podczas jazdy samochodem a rośnie na postoju po pewnym czasie pracy, to termostat do wymiany (proponuję dobry termostat Fiat lub Mahel to jest to samo) Jeśli nie to może być winny czujnik.

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: N 18:05, 20 paź 2024
przez famas15
Dziękuje za rady. Na pierwszy ogień pójdzie termostat zaraz będę zamawiać TERMOSTAT TI 68 87D MAHLE. Na drugie chciałem kupić REGENERATOR WTRYSKÓW BENZYNA LIQUI MOLY 5153/20453. Może coś to pomorze nie mam takiego manometru aby sprawdzić a zapewne chodzi aby wkręcić w miejscu tej zatyczki z lewej strony. Wczoraj akurat wyjąłem wtyczkę z 4 wtrysku i cos poskrobałem mowie może gdzieś wilgoć/zaśniedział. A o jakiej mówisz wtyczce 5 styków, gdzie ona jest i jak to mam zmierzyc. Miałem dzisiaj to robić tzn. w niedziele ale już nie zdarzyłem. Może w tygodniu zadziałam. Już oglądałem filmiki jak to zrobić w podobny sposób ale przed zmiana miejscami zobaczyć "na sucho" jakie daje ciśnienie czy rożni się od pozostałych . Myślałem aby w pracy jak będzie zanieczyszczona wrzucić do myki ultradźwiękowej. Jak co nowa jest za 80zł https://allegro.pl/oferta/iwp095-iwp-09 ... 3126739565

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: N 21:14, 20 paź 2024
przez Nowicjusz
Wiązka elektryczna z jednej strony ma cztery wtyczki 2 pinowe (do wtryskiwaczy) a z drugiej jedną dużą wtyczkę. U mnie nowsza panda ma pięć pinów ( https://allegro.pl/oferta/listwa-wtrysk ... 5727517039 ) Mierzysz rezystancję poszczególnych wtryskiwaczy multimetrem (boczny pin z czterema pozostałymi) Tak można wstępnie sprawdzić ciągłość połączenia elektrycznego przewodów i wtyczki i rezystancję cewki wtryskiwacza. Wartości te powinny być podobne. U Ciebie przypuszczam jest podobna wiązka.

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: N 21:58, 20 paź 2024
przez famas15
Prawdopodobnie tak rocznik 2009

Re: Nierówna praca silnika przy odpalaniu

PostNapisane: Pn 15:30, 21 paź 2024
przez famas15
niestety u mnie nie ma wtyczki z 5 pinami a teraz nie mam czasu na rozkręcanie bo zona w pracy a mierząc oporność tylko tego 4 bo do niego jest dojście to było 15,4 i ostatecznie na 15 się zatrzymało.

Obrazek
Obrazek
Obrazek