Strona 1 z 1

Poprawa dolotu

PostNapisane: N 15:54, 22 wrz 2024
przez nti
Czy ktoś z Was zauważył może, że połowa grilla - ażurowej maskownicy jest zasłonięta po stronie, której jest wlot do rury zaciągająca powietrze do komory filtra?
Czy to nie błąd konstrukcyjny, dolot powietrza jest przez to ograniczony, rozumiem z drugiej strony, ale od strony dolotu?
Zastanawiam się, czy nie zdemontować elementu maskującego, widziałem wersję grilla w sprzedaży, który ma otwory na całej długości.

Re: Poprawa dolotu

PostNapisane: Pn 8:46, 23 wrz 2024
przez Saba
Może chodziło o to, żeby w dolot nie wpadały obce elementy? Podczas jazdy nie brakuje śmieci, które uderzają w maskownicę. To woda, kurz, drobiny piasku, owady, itp. No i przy większych prędkościach, w dolot trafiałoby powietrze pod znacznie większym ciśnieniem. Nawet mimo częściowego przesłonięcia dolot może zassać powietrze bez przeszkód. Nie uważam, żeby to był błąd konstrukcyjny.

Re: Poprawa dolotu

PostNapisane: Pn 18:56, 23 wrz 2024
przez nti
Jest w tym co piszesz dużo racji - przeliczyłem powierzchnię otworu + powierzchnię maskownicy z dostępem do powietrza, ale do tego są jeszcze szczeliny nad grillem. Wychodzi wystarczająco dużo.
Problemem jest tylko nagrzana od silnika rura doprowadzająca powietrze i podgrzana komora filtra, ale z tym już nic nie zrobię.

Re: Poprawa dolotu

PostNapisane: Wt 0:59, 24 wrz 2024
przez Saba
nti napisał(a):Problemem jest tylko nagrzana od silnika rura doprowadzająca powietrze i podgrzana komora filtra, ale z tym już nic nie zrobię.
Wkrótce zrobi się zimno i to akurat będzie zaletą ;-)

Re: Poprawa dolotu

PostNapisane: Wt 19:25, 24 wrz 2024
przez arnold
Saba napisał(a):Może chodziło o to, żeby w dolot nie wpadały obce elementy? Podczas jazdy nie brakuje śmieci, które uderzają w maskownicę. To woda, kurz, drobiny piasku, owady, itp. No i przy większych prędkościach, w dolot trafiałoby powietrze pod znacznie większym ciśnieniem. Nawet mimo częściowego przesłonięcia dolot może zassać powietrze bez przeszkód. Nie uważam, żeby to był błąd konstrukcyjny.


Dokładnie, to jest element zapewniający odpowiednie parametry powietrza przed filtrem.

nti napisał(a):Jest w tym co piszesz dużo racji - przeliczyłem powierzchnię otworu + powierzchnię maskownicy z dostępem do powietrza, ale do tego są jeszcze szczeliny nad grillem. Wychodzi wystarczająco dużo.
Problemem jest tylko nagrzana od silnika rura doprowadzająca powietrze i podgrzana komora filtra, ale z tym już nic nie zrobię.


Gdy się już jedzie to temperatura w komorze miejscowo spada. A pracujący silnik ma na tyle duże przepływy, że powietrze nie nagrzewa się wyraźnie powyżej temperatury zewnętrznej. Widać to w OBD, jak po odpaleniu temperatura spada, a przy jeździe jeszcze bardziej zbliża do temp. na zewnątrz.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka