Strona 1 z 1

wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 11:44, 03 lut 2022
przez giergus
poradźcie, zanim zabiorę się za ściąganie głowicy :)
ubywa mi płynu chłodniczego, raczej wykluczyłem ten nieszczęsny brok w bloku, bo wyciągałem też rozrusznik a w nim nie było widać płynu, jak również wyciek spod termostatu, wymieniony na nowy, uszczelka podklejona na masę uszczelniającą, tam nie leci, ale ścieka płyn po kielichu sprzęgła, ale zza termostatu.moje podejrzenie - uszczelka pod głowicą. silnik nie dławi się, pracuje w miarę :) jak to na LPG, tzn czasem się zadławi na biegu jałowym, moje pytanie zanim zacznę zwalać głowicę, czy może być winny korek od zbiorniczka ??
A jeśli do zwalania głowicy, to jak się do tego zabrać, znajdę tu gdzieś "poradnik", nie musicie podawać linku, jak powiecie że jest, to pogrzebię i poszukam :P
silnik 1.2 dynamic :D :D

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 11:47, 03 lut 2022
przez arnold
Zobacz czy nie masz mokrych dywaników we wnętrzu. Nagrzewnica też lubi się rozciec.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 11:56, 03 lut 2022
przez Saba
Nawet jeśli komora silnika jest zalewana poprzez korek, to warto byłoby poszukać przyczyn wyrzucania płynu tą drogą. Z drugiej jednak strony, jeśli masz takie podejrzenia, to podmiana korka jest najtańszym i najprostszym rozwiązaniem. Wsadź inny (kup, pożycz, albo znajdź na złomie) i będziesz miał odpowiedź.

Po drugie, warto rozważyć trop, na który wskazuje arnold. W ostatnim okresie aż dwa auta, które znam miały problemy właśnie z powodu nagrzewnicy. Szczególnie w sezonie jesienno-zimowym tę awarię czasem trudniej zaważyć, bo z powodu stale nanoszonego błota i śniegu, w środku i tak jest ciągle mokro. A przynajmniej wilgoć we wnętrzu wydaje się w tym okresie czymś normalnym.

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 12:01, 03 lut 2022
przez arnold
Króciec z czujnikiem temperatury tam też jest. Może być strzelona rura wodna wzdłuż bloku. Po umyciu silnika z glikolu i zbudowaniu ciśnienia w układzie wyciek będzie widoczny.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 14:31, 03 lut 2022
przez giergus
Saba napisał(a):Nawet jeśli komora silnika jest zalewana poprzez korek, to warto byłoby poszukać przyczyn wyrzucania płynu tą drogą. Z drugiej jednak strony, jeśli masz takie podejrzenia, to podmiana korka jest najtańszym i najprostszym rozwiązaniem. Wsadź inny (kup, pożycz, albo znajdź na złomie) i będziesz miał odpowiedź.

Po drugie, warto rozważyć trop, na który wskazuje arnold. W ostatnim okresie aż dwa auta, które znam miały problemy właśnie z powodu nagrzewnicy. Szczególnie w sezonie jesienno-zimowym tę awarię czasem trudniej zaważyć, bo z powodu stale nanoszonego błota i śniegu, w środku i tak jest ciągle mokro. A przynajmniej wilgoć we wnętrzu wydaje się w tym okresie czymś normalnym.


Nie zalewa mi komory, zaobserwowałem strużkę płynu ściekającą po kielichu sprzęgła. mnie chodziło o to, czy uszkodzenie korka może polegać na tym, że powoduje za duże ciśnienie w układzie, co powoduje wycieki płynu gdzieś w najsłabszym miejscu ??

co do wycieku we wnętrzu, nie zauważyłem, na razie pomijam, ale plama płynu jest na zewnątrz, pod sprzęgłem, na tym się koncetruję, jak jest stan płynu, ogrzewanie jest spoko.

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Cz 14:34, 03 lut 2022
przez giergus
arnold napisał(a):Króciec z czujnikiem temperatury tam też jest. Może być strzelona rura wodna wzdłuż bloku. Po umyciu silnika z glikolu i zbudowaniu ciśnienia w układzie wyciek będzie widoczny.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


ooo, to może być trop, właśnie o to mi chodziło, czy w tym rejonie (tzn za termostatem jeszcze) jest miejsce, gdzie może wyciekać płyn, a jest taka plątanina, że ciężko coś wypatrzeć, jak się nie wie czego szukać, możesz coś bliżej, gdzie tego szukać ?? a fakt, że plama się nie powiększa, jak silnik nie pracuje, zaczyna ciec po uruchomieniu.

Re: wycieki płynu chłodniczego

PostNapisane: Pt 11:54, 04 lut 2022
przez Nowicjusz
Do obserwacji trudno widocznych miejsc przydatne jest lusterko https://allegro.pl/oferta/lusterko-insp ... 0679992226 i porządna latarka. Trzeba też sprawdzić miejsca wpięcia układu chłodzenia do LPG (trójniki, parownik, opaski).
Korek w chłodnicy pełni funkcję zaworu bezpieczeństwa, jest ustawiony np na 1,4 bar. Teoretycznie jeśli się zawiesi a w ukł. chłodzenia z jakiegoś powodu nadmiernie wzrośnie ciśnienie to puści inny najsłabszy element.
Diagnostyką nieszczelności uszczelki pod głowicą można zając się na samym końcu. Są do tego specjalne testy.