Skok jałowy pedału hamulca

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Skok jałowy pedału hamulca

Numer postu:#1  Postprzez Bohdan » Pn 18:11, 16 mar 2020

Hej.
Mam problem z budyniem.

Jako, że mam dwa misie ( przedlift i polift )
Mam porównanie. Sprawa dotyczy hamulca nożnego.
W srebrnej pandzie hamulce działaja z minimalnym skokiem jałowym, taka brzytwa jak chyba w każdym samochodzie powinna być.
W budyniu pomimo wymiany przodu na komplet brembo wyczyszczeniu wszystkiego, złożeniu na nowo - przelaniu płynu hamulcowego, rewizji tyłu ( szczęki stan 50 procent )
Przelaniu tyłu aż do świeżego płynu

Jałowy skok w budyniu to jakieś 3 cm potem zaczyna się ostry hamulec.
Takie mam wrażenie jakby był zapowietrzony czyli naciskając pomału pomału coś się dzieje i nagle brzytew - gdzie w moim srebrnym miśku od razu po naciśnięciu mam dostępne 100 procent siły hamowania.
Szukać problemu czy ten typ tak ma ?

Czytałem w literaturze technicznej, że prawidłowy jałowy skok hamulca nożnego to od 5mm do 25mm, co pozwala osiągnąć vmax oraz zmniejszyć opory toczenia, a wszystko zależy od wyregulowania dźwigni w pompie hamulcowej.

Sam nie wiem czy problem jest czy to ja jestem przewrażliwiony i tym objawia się mój perfekcjonizm :/
Wszystkie części do Pandy 1.2/1.1 !
(Sprzedaje na części cały samochód.)
Zapraszam na PW !

Mini Cooper 2003 1.6 PB OFF
Seat Leon 2007 1.9 TDI OFF
Fiat Panda 2006 1.2 PB + LPG ON
Fiat Panda 2007 1.1 PB + LPG. ON
Bohdan
Dundersztyc
Avatar użytkownika
 
Posty: 470
Dołączył(a): N 13:31, 26 lut 2017
Lokalizacja: Zawoja (KSU)
Wiek: 33
Panda: 1.2 60 km Emotion 2k06 LPG STAG
Imię: Bohdan

Re: Skok jałowy pedału hamulca

Numer postu:#2  Postprzez Pentium » Wt 17:38, 17 mar 2020

A ile lat ma Panda z problemami ? Bo przyczyna może tkwić w gumowych przewodach elastycznych zwłaszcza tych do zwrotnic, ale również tylnych do wahaczy. Przy wzroście ciśnienia mogą się "rozpęczać", co powoduje miękkość hamulca, albo nawet małe oderwane kawałeczki gumy wewnątrz przewodu zmniejszają jego przekrój. Jeżeli Panda ma już kilkanaście lat, to ew. wymiana dwóch przewodów z przodu jej nie zaszkodzi, guma z wiekiem podlega starzeniu, a koszt niewielki. Jeżeli przewody są w 100 % sprawne, to jedynie pompa hamulcowa, jeżeli płyn hamulcowy nie był zmieniany wiele lat, a nawet kilkanaście, to ma w sobie dużo wody, a to sprzyja korozji wewnętrznej pompy. Pompa hamulcowa nie jest wieczna !!!
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Skok jałowy pedału hamulca

Numer postu:#3  Postprzez arnold » Wt 22:43, 17 mar 2020

Jeszcze oprócz tego co mówił Pentium pomyślałem o 2 rzeczach:
-kwestie osobnicze egzemplarza i ogólne zużycie części przed serwem
-samoregulatory z tyłu
Duży skok jałowy i gumowy pedał to trzeba rozróżnić.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Skok jałowy pedału hamulca

Numer postu:#4  Postprzez Bohdan » Wt 23:56, 17 mar 2020

Budyń rok Pański 2007 rok.
Płyn hamulcowy wymieniony świeżo, stary był żółty ale czy tak fest zużyty ? W każdym razie nie wyglądał tragicznie.
Stan szczęk z tyłu 50 %.
Gumowe przewody, hmm mogę w sumie wymienić bo skoro tarcze siedziały jeszcze OE ( auto ma nakulane 62k km ) to przewody też są OE z fabryki, a to już 13 rok.
Chociaż wątpię, aby aż tak dawały do odczucia.

Dzięki za sugestie.
Musiałbym porównać z innym miśkiem ( pełnym polifcie ) bo srebrna jest 2006 i to taka przejściówka ( jasny środek ale elektryka wraz z skrzynką bezpieczników już polift, po lifcie np pompa ABS jest inna i parę innych niuansów w tym inaczej montowany zbiorniczek na płyn hamulcowy do samej pony a także korek xd )
Wszystkie części do Pandy 1.2/1.1 !
(Sprzedaje na części cały samochód.)
Zapraszam na PW !

Mini Cooper 2003 1.6 PB OFF
Seat Leon 2007 1.9 TDI OFF
Fiat Panda 2006 1.2 PB + LPG ON
Fiat Panda 2007 1.1 PB + LPG. ON
Bohdan
Dundersztyc
Avatar użytkownika
 
Posty: 470
Dołączył(a): N 13:31, 26 lut 2017
Lokalizacja: Zawoja (KSU)
Wiek: 33
Panda: 1.2 60 km Emotion 2k06 LPG STAG
Imię: Bohdan

Re: Skok jałowy pedału hamulca

Numer postu:#5  Postprzez Darekga » Śr 10:38, 18 mar 2020

Bohdan napisał(a):Gumowe przewody, hmm mogę w sumie wymienić bo skoro tarcze siedziały jeszcze OE ( auto ma nakulane 62k km ) to przewody też są OE z fabryki, a to już 13 rok.
Chociaż wątpię, aby aż tak dawały do odczucia.

Jak wymienisz będziesz miło zaskoczony. Guma parcieje, płyn hamulcowy jest dość agresywny a to powoduje, że guma szybko traci swoje własności.
Gdy robiłem hamulce w swojej to poszedłem krok dalej i założyłem przewody w oplocie metalowym i hamulce brzytwa.
Darekga
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 6:59, 26 mar 2018
Lokalizacja: Gdynia
Panda: 1,2 4x4
Imię: Darek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron