Tester upg

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Tester upg

Numer postu:#1  Postprzez Dendiel » Cz 20:50, 05 mar 2020

Bez niepotrzebnych wstępów opiszę całą sytuację:
Po pojawieniu się dziwnego osadu w zbiorniku płynu chłodniczego sam postawiłem diagnozę: uszkodzona upg.
W czasie zgłębiania tematu oglądałem zdjęcia innych aut z takim problemem i mój osad w ogóle nie przypomina innych w przypadku których okazała się walnięta uszczelka.
Teraz zaczynamy zabawę, kupiłem tester CO2 w płynie chłodniczym i zacząłem próbę. Oczywiście płyn zmienił kolor na zielony, natomiast we wszystkich filmikach kierunek przepływu jest na zewnątrz chłodnicy a u mnie zaciąga do chłodnicy. Jak myślicie co to może być?
Dendiel
Aktywny
 
Posty: 52
Dołączył(a): Śr 22:34, 09 paź 2019
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 31
Panda: II
Imię: Wojtek

Re: Tester upg

Numer postu:#2  Postprzez morpheus1581 » Cz 21:05, 05 mar 2020

Tak w sumie to nie wiadomo o co ci chodzi.
Walnięta UPG nie koniecznie musi oznaczać farfocle w płynie. Moze ich wcale nie byc a upg bedzie walnięta. Wszystko zależy w jaki sposób upg jest przestrzelona.
Opisz bardziej swój problem. Jakie masz problemy z silnikiem.
Poza tym nie koniecznie musiałeś zakładać nowy temat.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Tester upg

Numer postu:#3  Postprzez Dendiel » Cz 21:20, 05 mar 2020

Główną zagadką jest to, że przez tester do zbiornika płynu zasysane jest powietrze a nie wypychane.
Nie było tego zagadnienia na forum.
Dendiel
Aktywny
 
Posty: 52
Dołączył(a): Śr 22:34, 09 paź 2019
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 31
Panda: II
Imię: Wojtek

Re: Tester upg

Numer postu:#4  Postprzez morpheus1581 » Cz 21:33, 05 mar 2020

Trudno powiedzieć. Powinno wypychać ze zbiornika. Moze ci się tylko wydaje bo skoro wyszło zielone tzn ze wykrył obecność co2 wiec raczej w płynie a nie na zewnątrz.

Miałem kiedys problem z upg w taki sposób ze właśnie byl przestrzał uszczelki z kanału chłodzenia do cylindra. Objawiało sie to w taki sposób ze gdy silnik byl mocno nagrzany to powstawało bardzo duze ciśnienie w układzie chłodzenia i na zbiorniku obniżał się znacznie płyn chłodniczy. Jak popuściłem korek płynu to uchodziło mega duze ciśnienie i plyn wracał do normy. Może to tłumaczy dlaczego ci ciągnie. Nagrzej silnik, zgaś i zobacz czy masz twarde węże a następnie popuść korek płynu. Naturalną rzeczą jest że lekko syknie. Jesli bedzie duze ciśnienie tzn ze upg.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Tester upg

Numer postu:#5  Postprzez Dendiel » Cz 21:44, 05 mar 2020

Najgorsze jest to, że tu nic nie jest jednoznaczne, wypychało czasami odrobinę przy schodzeniu z wysokich obrotów, natomiast na wysokich i jałowym zaciąga.
Ciśnienie w zbiorniku jest ok, nigdy nie miałem z tym problemu.
Sprawa dla archiwum X :)
Dendiel
Aktywny
 
Posty: 52
Dołączył(a): Śr 22:34, 09 paź 2019
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 31
Panda: II
Imię: Wojtek

Re: Tester upg

Numer postu:#6  Postprzez morpheus1581 » Cz 21:47, 05 mar 2020

To moze zapowietrzony układ?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Tester upg

Numer postu:#7  Postprzez Dendiel » Cz 21:49, 05 mar 2020

Jutro dla pewności sprawdzę i powtórzę test, natomiast zapowietrzenie ma się nijak do zaciągania.
Dendiel
Aktywny
 
Posty: 52
Dołączył(a): Śr 22:34, 09 paź 2019
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 31
Panda: II
Imię: Wojtek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron