Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Numer postu:#1  Postprzez stefan613 » Pt 21:34, 22 lut 2019

Witam zacząłem nierówną walkę z drżeniem na wolnych obrotach.

auto na luzie drży czuć to na całej budzie.

gdy trzymam obroty na około 1800obr co kilka sekund słychać takie pojedyncze wypadniecie zapłonu , takie pierdniecie w tłumik.

Na pewno chodzi na wszystkie cylindry , mam moc , zapieprza elegancko tylko ma te wolne obroty takie brzydkie. czasami podczas przyspieszania czuć delikatne przerywanko ale bardzo delikatne ..

Do tej pory przepustnica wręcz wypolerowana (tak ja wyczyściłem z obydwu stron razem z korkowcem tyle co przez ten otwór bocznikowy sie dało . nowe przewody , nowe świece, filtr powietrza , środek do czyszczenia wtrysków, reset ostawień, adaptacja koła fonicznego, ecu potraktowałem contak sprejem na kilku pinach był zielony grzyb czy nalot poczyściłem to.

wszystkie zabiegi psu w d...pe

błędów żadnych w sterowniku nie ma , ale mam dziwne zachowanie sondy za katalizatorem. raz pracuje na niskim napięciu raz na wysokim . dodaje wykres.

Obrazek

Obrazek


Obrazek



zastanawia mnie jeszcze parametr napięcie czujnika detonacji cylinder 4

Panowie pomóżcie
stefan613
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 18:14, 21 sty 2019
Lokalizacja: Lębork
Panda: 1,2 Dynamic +
Imię: Damian

Re: Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Numer postu:#2  Postprzez Bohdan » Pt 21:57, 22 lut 2019

Odniosę się tylko do sprawy czyszczenia przepustnicy.
Tydzień temu, przed montażem LPG wykręciłem przepustnicę ( to tylko 3 śruby ) - czyszczenie jej na stole to bajka - mimo regularnego czyszczenia na silniku, od dołu kanał wolnych obrotów był wręcz zaklejony - możesz to zbadać - demontaż przepustnicy to tylko dwie, trzy wtyczki i trzy śruby - a można to zrobić na prawdę solidnie i pewnie.

Pozdrawiam :)
Wszystkie części do Pandy 1.2/1.1 !
(Sprzedaje na części cały samochód.)
Zapraszam na PW !

Mini Cooper 2003 1.6 PB OFF
Seat Leon 2007 1.9 TDI OFF
Fiat Panda 2006 1.2 PB + LPG ON
Fiat Panda 2007 1.1 PB + LPG. ON
Bohdan
Dundersztyc
Avatar użytkownika
 
Posty: 470
Dołączył(a): N 13:31, 26 lut 2017
Lokalizacja: Zawoja (KSU)
Wiek: 33
Panda: 1.2 60 km Emotion 2k06 LPG STAG
Imię: Bohdan

Re: Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Numer postu:#3  Postprzez stefan613 » Pt 22:28, 22 lut 2019

Bohdan napisał(a):Odniosę się tylko do sprawy czyszczenia przepustnicy.
Tydzień temu, przed montażem LPG wykręciłem przepustnicę ( to tylko 3 śruby ) - czyszczenie jej na stole to bajka - mimo regularnego czyszczenia na silniku, od dołu kanał wolnych obrotów był wręcz zaklejony - możesz to zbadać - demontaż przepustnicy to tylko dwie, trzy wtyczki i trzy śruby - a można to zrobić na prawdę solidnie i pewnie.

Pozdrawiam :)



też miałem ja na stole. nawet ta zieloną uszczelkę wyczyściłem :)
stefan613
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 18:14, 21 sty 2019
Lokalizacja: Lębork
Panda: 1,2 Dynamic +
Imię: Damian

Re: Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Numer postu:#4  Postprzez adam1965 » So 9:15, 23 lut 2019

Według mnie obie sondy u ciebie pracują dobrze.
Pierwsza oscyluje bardzo dobrze.
Druga zgodnie z założeniem że powinna pracować w postacji jak najbardziej zbliżonej do linni.
Ona pokazuje jak pracuje katalizator.
Jak widzę dobrze sobie radzi.
Raz jest więcej tlenu w spalinach a drugim razem masz mniej i wtedy ona zmienia linię z ubogiej na bogatą.

Ja u ciebie bym sie przyglądnął samemu zapłonowi (iskra) świece i wydechowi za katem.
Czy nie jest przytkany.

A jeszcze można sprawdzić luz na zaworach
I pasek rozrządu czy jest na znakach
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Sonda za katalizatorem popiardywanie, drży na wolnych

Numer postu:#5  Postprzez arnold » So 9:50, 23 lut 2019

Nawet wskazanie czujnika stuku (jest jeden i komp sobie wylicza który cylinder) może coś sugerować.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

cron