Strona 1 z 1

Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: N 22:55, 13 sty 2019
przez lordsnow
Cześć, od jakiegoś czasu męczę się ze ściąganiem w lewo. Wiąże się z tym taki problem, że jak skręce kierownicą w prawo i puszczę to kierownica wraca na swoje zerowe położenie bądź będzie przechylona lekko w lewo. Gdy skręce w lewo to kierownica nigdy nie wraca na swoje zerowe położenie tylko jest skrecona lekko w lewo. Jadąc po nierównościach samochód skręca delikatnie w lewo i kierownica też. Nigdy w prawo, zawsze w lewo, niezależnie którym kołem najadę na dziurę. Po koleinach to już całkowicie kierownica się wyrywa w lewo. A gdy skręcam w prawo, np jadę po rondzie to czuje jak kierownica ciągnie w lewo jak by chciała skręcić. Jak skrecam w lewo to już nie ciągnie tak w prawo.
Na początku myślałem, że koła ale założyłem nowe opony i po zmianie kół z lewej na prawą stronę jest bez zmian. Ustawiona geometria i zbieżność. Wymieniłem czujnik wspomagania. Zrobione hamulce, żadne koło nie trzyma. Ostatnio wymieniłem przednie mcpershony. Brakuje pomysłów. Wahacze? Zwrotnica ktoraś?

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: N 23:53, 13 sty 2019
przez Albercik
A po wymianie czujnika kąta skrętu zrobiłeś kalibrację? Niewłaściwie wykonana procedura adaptacji lub jej brak - może mieć taki skutek.

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: Pn 6:19, 14 sty 2019
przez lordsnow
Tak robiłem kalibracje. Dodam, że dopiero po wymianie czujnika wpadłem na pomysł, żeby wyłączyć całkowicie wspomaganie. Odpiąłem całą kostkę i bez wspomagania było to samo. Więc to chyba raczej nie to.

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: Pn 9:03, 14 sty 2019
przez Albercik
No to, jeśli elektryczna przyczyna została wyeliminowana to zostaje:
- zły kąt nachylenia koła,
- luz na końcówce drążka lub przekładni,
- przesunięty kielich amortyzatora,
- różnica w sile tłumienia amorów.
Nie licząc luzu na układzie kierowniczym - ciężko jest pozostałe zdiagnozować.

Najlepiej jakbyś przeszedł ścieżkę siedząc w aucie (dodatkowe obciążenie z jednej strony).

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: Pn 11:09, 14 sty 2019
przez adam1965
Ja dodam jeszcze aby sprawdzić zbieżność ( to zrobią za darmo na SKP) po prostu przejeżdżasz przez ścieżkę diagnostyczną(płytę do zbieżności) i maszyna pokazuje czy zbieżność dobra.
A drugie to sprawdź czy jak auto stoi bez obciążenia czy odległość od opony do nadkola jest taka sama.
Może być któraś spręzyna do wymiany lub obie.


Ale całą geometrię też warto zrobić.
Z regulacją kosztuje ok. 90 zł
Przy najmniej tak u mnie.

Dodam jeszcze że powód może być w zacierającym się łożysku Macpersona.
Chwyć ręką za sprężynę a druga osoba niech kręci kierownicą lewo-prawo.
Jeżeli będą wyczuwalne szarpania , zgrzyty na sprężynie to masz łożysko do wymiany.

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: Pn 12:32, 14 sty 2019
przez lordsnow
Całe mcpersony wraz z łożyskami są nowe. Zobaczę jeszcze te odległości od nadkoli i pojadę na całą geometrię do innego fachowca niż poprzednio i zobaczy się.

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: Pt 13:30, 19 kwi 2019
przez lordsnow
Jakiś czas temu pojawiły się delikatne stuki, zgrzyty w rejonie kierownicy i pod nią. Znajomy dał namiar do swojego znajomego który na co dzien pracuje w ASO i wymienił mi maglownice. Już nie ściąga :D

Re: Sciąganie na nierównościach

PostNapisane: N 11:44, 21 kwi 2019
przez Bohdan
Może był przytarty ? :)