Sciąganie na nierównościach

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#1  Postprzez lordsnow » N 22:55, 13 sty 2019

Cześć, od jakiegoś czasu męczę się ze ściąganiem w lewo. Wiąże się z tym taki problem, że jak skręce kierownicą w prawo i puszczę to kierownica wraca na swoje zerowe położenie bądź będzie przechylona lekko w lewo. Gdy skręce w lewo to kierownica nigdy nie wraca na swoje zerowe położenie tylko jest skrecona lekko w lewo. Jadąc po nierównościach samochód skręca delikatnie w lewo i kierownica też. Nigdy w prawo, zawsze w lewo, niezależnie którym kołem najadę na dziurę. Po koleinach to już całkowicie kierownica się wyrywa w lewo. A gdy skręcam w prawo, np jadę po rondzie to czuje jak kierownica ciągnie w lewo jak by chciała skręcić. Jak skrecam w lewo to już nie ciągnie tak w prawo.
Na początku myślałem, że koła ale założyłem nowe opony i po zmianie kół z lewej na prawą stronę jest bez zmian. Ustawiona geometria i zbieżność. Wymieniłem czujnik wspomagania. Zrobione hamulce, żadne koło nie trzyma. Ostatnio wymieniłem przednie mcpershony. Brakuje pomysłów. Wahacze? Zwrotnica ktoraś?
lordsnow
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz 19:12, 17 sie 2017
Lokalizacja: Częstochowa
Panda: II 1.3 Mutlijet
Imię: Grzegorz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » N 23:53, 13 sty 2019

A po wymianie czujnika kąta skrętu zrobiłeś kalibrację? Niewłaściwie wykonana procedura adaptacji lub jej brak - może mieć taki skutek.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#3  Postprzez lordsnow » Pn 6:19, 14 sty 2019

Tak robiłem kalibracje. Dodam, że dopiero po wymianie czujnika wpadłem na pomysł, żeby wyłączyć całkowicie wspomaganie. Odpiąłem całą kostkę i bez wspomagania było to samo. Więc to chyba raczej nie to.
lordsnow
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz 19:12, 17 sie 2017
Lokalizacja: Częstochowa
Panda: II 1.3 Mutlijet
Imię: Grzegorz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pn 9:03, 14 sty 2019

No to, jeśli elektryczna przyczyna została wyeliminowana to zostaje:
- zły kąt nachylenia koła,
- luz na końcówce drążka lub przekładni,
- przesunięty kielich amortyzatora,
- różnica w sile tłumienia amorów.
Nie licząc luzu na układzie kierowniczym - ciężko jest pozostałe zdiagnozować.

Najlepiej jakbyś przeszedł ścieżkę siedząc w aucie (dodatkowe obciążenie z jednej strony).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#5  Postprzez adam1965 » Pn 11:09, 14 sty 2019

Ja dodam jeszcze aby sprawdzić zbieżność ( to zrobią za darmo na SKP) po prostu przejeżdżasz przez ścieżkę diagnostyczną(płytę do zbieżności) i maszyna pokazuje czy zbieżność dobra.
A drugie to sprawdź czy jak auto stoi bez obciążenia czy odległość od opony do nadkola jest taka sama.
Może być któraś spręzyna do wymiany lub obie.


Ale całą geometrię też warto zrobić.
Z regulacją kosztuje ok. 90 zł
Przy najmniej tak u mnie.

Dodam jeszcze że powód może być w zacierającym się łożysku Macpersona.
Chwyć ręką za sprężynę a druga osoba niech kręci kierownicą lewo-prawo.
Jeżeli będą wyczuwalne szarpania , zgrzyty na sprężynie to masz łożysko do wymiany.
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#6  Postprzez lordsnow » Pn 12:32, 14 sty 2019

Całe mcpersony wraz z łożyskami są nowe. Zobaczę jeszcze te odległości od nadkoli i pojadę na całą geometrię do innego fachowca niż poprzednio i zobaczy się.
lordsnow
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz 19:12, 17 sie 2017
Lokalizacja: Częstochowa
Panda: II 1.3 Mutlijet
Imię: Grzegorz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#7  Postprzez lordsnow » Pt 13:30, 19 kwi 2019

Jakiś czas temu pojawiły się delikatne stuki, zgrzyty w rejonie kierownicy i pod nią. Znajomy dał namiar do swojego znajomego który na co dzien pracuje w ASO i wymienił mi maglownice. Już nie ściąga :D
lordsnow
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Cz 19:12, 17 sie 2017
Lokalizacja: Częstochowa
Panda: II 1.3 Mutlijet
Imię: Grzegorz

Re: Sciąganie na nierównościach

Numer postu:#8  Postprzez Bohdan » N 11:44, 21 kwi 2019

Może był przytarty ? :)
Wszystkie części do Pandy 1.2/1.1 !
(Sprzedaje na części cały samochód.)
Zapraszam na PW !

Mini Cooper 2003 1.6 PB OFF
Seat Leon 2007 1.9 TDI OFF
Fiat Panda 2006 1.2 PB + LPG ON
Fiat Panda 2007 1.1 PB + LPG. ON
Bohdan
Dundersztyc
Avatar użytkownika
 
Posty: 470
Dołączył(a): N 13:31, 26 lut 2017
Lokalizacja: Zawoja (KSU)
Wiek: 33
Panda: 1.2 60 km Emotion 2k06 LPG STAG
Imię: Bohdan


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron