Strona 1 z 1

panda II 4x4

PostNapisane: Cz 22:09, 10 sty 2019
przez mgF3
Witam. Mam pytanie, czy jet możliwość jazdy ze stałym napędem w pandzie 1.2 II generacji nie tylko na wprost i z większą szybkością?

Re: panda II 4x4

PostNapisane: So 5:09, 12 sty 2019
przez Rafałek
Hmm myślę że tak jeżeli Ci o stały napęd ( za spawanie dyfra ) to raczej nie polecam skręcać będzie napewno ponieważ przód jest cięższy od tyłu więc też bedzie on uciekał na śniegu a to może sie skończyć różnie zaś w lecie przy każdym skręcie ostrym czy też nie będą grały opony. Lepszą opcją byłby dyfer od Pandy CROSS tam była elektroniczna blokada mostu świetne rozwiązanie do zabawy na śniegu, pomocy w ciężkich warunkach i przy normalnej jeździe był ostatnio na olx do sprzedania

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Re: panda II 4x4

PostNapisane: So 10:01, 12 sty 2019
przez akir
Co trzeba zmienić, aby zamontować taki dyfer?
Tak na logikę to w pandzie 2 musi być inna pompa ABS. Co jeszcze czy reszta jest plug and play? Dajemy wiazke do pompy przewód zmieniamy dyfer i tyle?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: panda II 4x4

PostNapisane: N 11:02, 13 sty 2019
przez Albercik
Nikt tego nie robił jeszcze, więc raczej nie doczekasz się odpowiedzi, ale na logikę to musi być sterownik haldexu, przycisk od tego i coś, co obsługuje haldex musi w ogóle taką funkcję obsługiwać.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Wt 20:18, 15 sty 2019
przez mgF3
koledzy nie chodzi mi o zespawanie mechanizmu różnicowego tylnego mostu, lecz o to aby tylny most był aktywny cały czas a nie w momencie uślizgu przodu

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Śr 9:22, 16 sty 2019
przez Albercik
Nie da rady, bo tak właśnie działa haldex. Masz przeniesienie napędu napędu na tylną oś od 5% do 90% w zależności od potrzeby. Nie da się tego zmienić.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Śr 12:59, 16 sty 2019
przez banex
Planuje zrobić pewien projekt z pandy. Powiedzcie proszę, czy zwykła panda z napędem na przód posiada potrzebne mocowania do założenie dyfra? Znalazłem w dobrej cenie kpl. dyfer (półosie, wahacze, sanki itd), ale wolał bym go kupić jak będę miał pewność że można go zamontować.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Śr 21:01, 16 sty 2019
przez Albercik
Chyba mylisz pojęcia. Dyfer to mechanizm różnicowy, dzięki któremu koła mogą się kręcić z różną prędkością (na zakręcie koło zewnętrzne kręci się szybciej od wewnętrznego).

To, o czym piszesz to zapewne most z wałem napędowym.

Nie - nie będzie pasowało b9 jest inny wydech i przede wszystkim skrzynia biegów. Twoja zwykła skrzynia nie ma odejścia na wał napędowy.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Cz 11:39, 17 sty 2019
przez banex
Nie mylę pojęć. W pandzie z tyłu masz dyfer z półosiami a nie sztywny most. Skrzynia, wydech, wahacze, hamulce itd. są inne. To normalne że te elementy są inne. Moje pytanie konkretnie dotyczyło, czy zwykła panda ma mocowania do założenia tylnego dyfra i zawieszenia tylnego z pandy 4x4.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Cz 14:38, 17 sty 2019
przez Majkel_B
Podejrzewam że ma, bo to auto miało być tanie w produkcji. Wszelkie różnice pomiędzy wersjami to większy koszt produkcji. Więc sama buda i podłoga jest pewnie taka samą w zwykłej i 4x4 wersji. Różnica pojawia się w bebechach i osprzęcie.

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Pt 0:19, 18 sty 2019
przez Albercik
banex napisał(a):Nie mylę pojęć. W pandzie z tyłu masz dyfer z półosiami a nie sztywny most. Skrzynia, wydech, wahacze, hamulce itd. są inne. To normalne że te elementy są inne. Moje pytanie konkretnie dotyczyło, czy zwykła panda ma mocowania do założenia tylnego dyfra i zawieszenia tylnego z pandy 4x4.


Nie potrafię wyobrazić sobie Pandy z dyfrem z tyłu, jak nie jest goniona na cztery łapy...

Ale nieważne - podłoga się nie różni. Nie ma też różnic w mocowaniach, bo tam nie ma żadnych mocowań. Nie ma belki poprzecznej, tylko w jej miejsce montuje się sanki, do których przykręca się dyferencjał i inne graty. Inne są też oczywiście zwrotnice, hamulce i cały ten szpej...

Re: panda II 4x4

PostNapisane: Cz 15:02, 24 sty 2019
przez banex
O to mi chodziło. Dzięki