panda II 4x4

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

panda II 4x4

Numer postu:#1  Postprzez mgF3 » Cz 22:09, 10 sty 2019

Witam. Mam pytanie, czy jet możliwość jazdy ze stałym napędem w pandzie 1.2 II generacji nie tylko na wprost i z większą szybkością?
mgF3
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): So 17:50, 22 paź 2016
Lokalizacja: kielce
Panda: 4x4
Imię: michal

Re: panda II 4x4

Numer postu:#2  Postprzez Rafałek » So 5:09, 12 sty 2019

Hmm myślę że tak jeżeli Ci o stały napęd ( za spawanie dyfra ) to raczej nie polecam skręcać będzie napewno ponieważ przód jest cięższy od tyłu więc też bedzie on uciekał na śniegu a to może sie skończyć różnie zaś w lecie przy każdym skręcie ostrym czy też nie będą grały opony. Lepszą opcją byłby dyfer od Pandy CROSS tam była elektroniczna blokada mostu świetne rozwiązanie do zabawy na śniegu, pomocy w ciężkich warunkach i przy normalnej jeździe był ostatnio na olx do sprzedania

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Rafałek
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 16
Dołączył(a): Wt 2:59, 27 lis 2018
Lokalizacja: Świdnik
Wiek: 34
Panda: Sportiva
Imię: Rafał

Re: panda II 4x4

Numer postu:#3  Postprzez akir » So 10:01, 12 sty 2019

Co trzeba zmienić, aby zamontować taki dyfer?
Tak na logikę to w pandzie 2 musi być inna pompa ABS. Co jeszcze czy reszta jest plug and play? Dajemy wiazke do pompy przewód zmieniamy dyfer i tyle?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
akir
Aktywny
 
Posty: 93
Dołączył(a): Pn 17:11, 05 mar 2018
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Panda: Panda 2 4x4
Imię: Akir

Re: panda II 4x4

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » N 11:02, 13 sty 2019

Nikt tego nie robił jeszcze, więc raczej nie doczekasz się odpowiedzi, ale na logikę to musi być sterownik haldexu, przycisk od tego i coś, co obsługuje haldex musi w ogóle taką funkcję obsługiwać.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: panda II 4x4

Numer postu:#5  Postprzez mgF3 » Wt 20:18, 15 sty 2019

koledzy nie chodzi mi o zespawanie mechanizmu różnicowego tylnego mostu, lecz o to aby tylny most był aktywny cały czas a nie w momencie uślizgu przodu
mgF3
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): So 17:50, 22 paź 2016
Lokalizacja: kielce
Panda: 4x4
Imię: michal

Re: panda II 4x4

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Śr 9:22, 16 sty 2019

Nie da rady, bo tak właśnie działa haldex. Masz przeniesienie napędu napędu na tylną oś od 5% do 90% w zależności od potrzeby. Nie da się tego zmienić.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: panda II 4x4

Numer postu:#7  Postprzez banex » Śr 12:59, 16 sty 2019

Planuje zrobić pewien projekt z pandy. Powiedzcie proszę, czy zwykła panda z napędem na przód posiada potrzebne mocowania do założenie dyfra? Znalazłem w dobrej cenie kpl. dyfer (półosie, wahacze, sanki itd), ale wolał bym go kupić jak będę miał pewność że można go zamontować.
banex
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 14:18, 29 sty 2018
Lokalizacja: Legionowo
Panda: 2005r 1.1
Imię: Tomek

Re: panda II 4x4

Numer postu:#8  Postprzez Albercik » Śr 21:01, 16 sty 2019

Chyba mylisz pojęcia. Dyfer to mechanizm różnicowy, dzięki któremu koła mogą się kręcić z różną prędkością (na zakręcie koło zewnętrzne kręci się szybciej od wewnętrznego).

To, o czym piszesz to zapewne most z wałem napędowym.

Nie - nie będzie pasowało b9 jest inny wydech i przede wszystkim skrzynia biegów. Twoja zwykła skrzynia nie ma odejścia na wał napędowy.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: panda II 4x4

Numer postu:#9  Postprzez banex » Cz 11:39, 17 sty 2019

Nie mylę pojęć. W pandzie z tyłu masz dyfer z półosiami a nie sztywny most. Skrzynia, wydech, wahacze, hamulce itd. są inne. To normalne że te elementy są inne. Moje pytanie konkretnie dotyczyło, czy zwykła panda ma mocowania do założenia tylnego dyfra i zawieszenia tylnego z pandy 4x4.
banex
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 14:18, 29 sty 2018
Lokalizacja: Legionowo
Panda: 2005r 1.1
Imię: Tomek

Re: panda II 4x4

Numer postu:#10  Postprzez Majkel_B » Cz 14:38, 17 sty 2019

Podejrzewam że ma, bo to auto miało być tanie w produkcji. Wszelkie różnice pomiędzy wersjami to większy koszt produkcji. Więc sama buda i podłoga jest pewnie taka samą w zwykłej i 4x4 wersji. Różnica pojawia się w bebechach i osprzęcie.
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 810
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 40
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: panda II 4x4

Numer postu:#11  Postprzez Albercik » Pt 0:19, 18 sty 2019

banex napisał(a):Nie mylę pojęć. W pandzie z tyłu masz dyfer z półosiami a nie sztywny most. Skrzynia, wydech, wahacze, hamulce itd. są inne. To normalne że te elementy są inne. Moje pytanie konkretnie dotyczyło, czy zwykła panda ma mocowania do założenia tylnego dyfra i zawieszenia tylnego z pandy 4x4.


Nie potrafię wyobrazić sobie Pandy z dyfrem z tyłu, jak nie jest goniona na cztery łapy...

Ale nieważne - podłoga się nie różni. Nie ma też różnic w mocowaniach, bo tam nie ma żadnych mocowań. Nie ma belki poprzecznej, tylko w jej miejsce montuje się sanki, do których przykręca się dyferencjał i inne graty. Inne są też oczywiście zwrotnice, hamulce i cały ten szpej...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: panda II 4x4

Numer postu:#12  Postprzez banex » Cz 15:02, 24 sty 2019

O to mi chodziło. Dzięki
banex
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pn 14:18, 29 sty 2018
Lokalizacja: Legionowo
Panda: 2005r 1.1
Imię: Tomek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron