Strona 1 z 1

P0100, P0110, P0230

PostNapisane: Cz 10:44, 03 sty 2019
przez MateuszMateusz
Witam serdecznie,
Fiat panda 1.1, benzyna, r.2008
słychać za niskie obroty, samochód wibruje jakby za chwile miał zgasnąć, bardzo wolno przyspiesza s.s. słabo reaguje na pedał gazu. Po podłączeniu do komputera następujące błędy:


P0100
Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości przepływu
P0110
Awaria obwodu związana z temperaturą powietrza dolotowego
P0230
Awaria w obwodzie głównej pompy paliwa


Byłbym wdzięczny za jakąś rade, porade, zanim pojadę do mechanika. A może dostanę od Was informacje pozwalające samemu rozwiązać problem.

Pozdrawiam Mateusz

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: Cz 15:22, 03 sty 2019
przez adam1965
P0100 to błąd przepływki a w Pandzie 1.1 przepływki nie ma.
Jest czujnik temp. zasysanego powietrza.
I od niego jest ten błąd P0110 (usterka obwodu prądu)

P0230 to przekaźnik pompy paliwa(usterka obwodu prądu)
Do sprawdzenia przekaźnik , wiązka i sterownik silnika.

Wszystko się sprowadza do wiązki silnika (jakieś uszkodzenie,gryzoń) lub sterownik ześwirował bo pokazuje coś czego nie ma.

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: Cz 16:17, 03 sty 2019
przez MateuszMateusz
dzięki za wskazówke Adamie, przyjrze się temu jutro i dam znać

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: Cz 23:22, 03 sty 2019
przez Albercik
P0100 nie tylko z przepływki pochodzi, ale z MapSensora też. P0110 wyraźnie wskazuje na MapSensor. P0230 to błąd przekaźnika pompy paliwa. Radził bym odpiąć wtyczki od komputera silnika, przeczyścić porządnie i skasować błędy. Powinno pomóc. Jak nie pomoże - do przeglądu jest wiązka silnika. Na samym końcy MapSensor (mogą wyjść przez niego też inne błędy).

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: Pt 10:37, 04 sty 2019
przez adam1965
Błąd P0100
[imgObrazek][/img]

Błąd od Mapsensora P0105

Obrazek

Jak go pomierzyć
Obrazek




Bład od czujnika temp zasysanego powietrza
P0110
Obrazek


Jak sobie go pomierzyć
Obrazek

Obrazek

Gdzie go szukać

Obrazek

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: So 11:08, 05 sty 2019
przez Albercik
Hej, wiem co oznaczają błędy z definicji, ale w Pandzie nie ma przepływki. W takiej sytuacji - sugeruje to błąd mapsensora, który odpowiada między innymi za określenie masy nabieranego powietza.

Ale rysunek z rozmieszczeniem elementów pierwsza klasa! :ok: Jaki to program?

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: So 11:23, 05 sty 2019
przez adam1965
Autodata 3.41
A to że wali błędem urządzenia którego nie ma to są też dwa powody.
Po pierwsze niektóre sterowniki są jako baza wykorzystywane do innych silników .
Zmieniony jest tylko soft.
Nie wiem jak to jest w Fiacie.
Po drugie awaria sterownika (jak często w Oplu) a wtedy naprawa sterownika .
W pierwszym przypadku może być że jest jakieś zwarcie które powoduje złe odczyty.
W drugim przypadku zimne luty i braki styków.
Ale jeżeli twierdzisz że możliwa przyczyna to też Mapsensor to przyjmuję do wiadomości.
Co fabryka to mają inne tricki
:ok:

Ale ogólnie Panda ma tą wadę że jest komorze silnika duużo miejsca co bardzo lubią różne gryzonie.
Jak koty nie zrobią szkody to kuna już tak .
Pandę córki przestawialiśmy kilka razy bo co się maskę dźwignęło to była niespodzianka.
A to jakaś bułka a to resztki ptaka.
Teraz znalazłem na parkingu miejsce gdzie kuny się boją zglądać.
Ale koledze w Fabii załatwiła całą wiązkę i musieliśmy ją wymieniać bo pocięła ją w drobny mak.

Re: P0100, P0110, P0230

PostNapisane: So 10:40, 12 sty 2019
przez Albercik
No mi się dobrała jedna do wiązki w Passacie. Wleźć nie wlezie, bo tam jest wszystko tak zabudowane od dołu, że mysz się nie przeciśnie, ale idzie dołem wiązka do sondy lambda i za nią zabrała...

Z ECU jest tak, że faktycznie - ten sterownik występował w innych silnikach i to nawet z przepływomierem, ale ten element nie jest przez niego obsługiwany. Miałem podobny problem w Marei 1.8 i okazało się, że winny czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. A uparcie waliło błędem przepływki.

Problem jest taki, że te sterowniki są źle skonstruowane i nie potrafią diagnozować swoich podzespołów. W efekcie - błąd może lecieć z podzespołu, który wykrył problem, a nie z podzepołu, który jest jego powodem. Wspomniana Marea wywalała mi błąd aondy lambda i źle pracował silnik. Po dwóch miesiącach szukania - problem zniknął po.... wymianie filtra powietrza.