Problem z układem hamulcowym?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Problem z układem hamulcowym?

Numer postu:#1  Postprzez styksu » Pn 20:29, 02 kwi 2018

Witam,

Od jakiegoś czasu piszczy jedno z kół w Pandzie II. Odwiedziłem 3 mechaników, jednak nikt precyzyjnie nie potrafi mi pomóc, bo twierdzą, że wszystko jest w porządku (albo twierdzą, że to pewnie pasek klinowy :shock: ). Piszczenie zaczyna się po około 20-30 minutach jazdy, ale występuje tylko podczas skrętu w lewo. Jako, że w te święta odwiedziłem rodziców i wymieniałem koła na letnie, ojciec rzucił na to okiem (powiedzmy, że jakieś pojęcie o mechanice ma). Powiedział, że na pewno klocki hamulcowe są do wymiany. Ale zastanawiam się czy to może być przyczyna dziwnych pisków. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? I czy ewentualnie, jeśli wchodzi w grę wymiana klocków/tarcz hamulcowych, moglibyście polecić na jakie powinienem zwrócić uwagę? Jestem totalnym laikiem, więc nie mam pojęcia czym mogą się różnić jedne od drugich (poza ceną). Czy warto zamówić je na własną rękę i pojechać do mechanika, żeby wymienić, czy lepiej zostawić zamówienie profesjonaliście?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc :)
styksu
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz 19:34, 01 lut 2018
Lokalizacja: Wrocław
Panda: II
Imię: Dawid

Re: Problem z układem hamulcowym?

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Pn 20:35, 02 kwi 2018

Piski po pewnym czasie- rozgrzaniu mogą sugerować hamulce. Szczególnie gdy ucichnie po lekkim naciśnięciu pedału. Może być wina klocka który nie trzyma się dicisku i ociera, lub niecofajacego się tloczka w zacisku. Różnica w rozgrzaniu felg, czy śrub po jeździe może też sugerować hamulce. Łożysko raczej szumi i może nasilać się w łukach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1370
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problem z układem hamulcowym?