Strona 1 z 1

silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: N 22:04, 21 sty 2018
przez harry37
Cześć,

Zrobiłem zmianę uszczelki pod głowicą + szlif głowicy pod uszczelkę i szlif zaworów i gniazd.

Wszystko już jest poskładane, da się jeździć ale...
na wolnych obrotach silnik pracuje nie równo, są strasznie wibracje (czuć je nawet pod tyłkiem na tylnej kanapie :)
(i nie chodzi tu o falowanie obrotów). Dodatkowo jest głośny a układ wydechowy bez dziur.
poluzowałem pasek rozrządu bo faktycznie mógł być za mocno napięty - nie pomogło.

Szukając przyczyny sprawdziłem:
- iskrę na wszystkich świecach i kablach
- wyczyściłem przepustnice łącznie z silnikiem krokowym
- zdemontowałem wtryskiwacze i sprawdziłem czy żadne nie został uszkodzony(a szczególnie ten przy którym poszła uszczelka)

generalnie przy jeździe na wyższych obrotach nie ma żadnych objawów poza tą głośną pracą.
na wolnych jest głośno nie równo szarpie drga i przygasa.

Nagrałem dwa filmiki po tym wszystkim co opisałem.
Dajcie jakieś następne podpowiedzi co robić i gdzie szukać problemu bo skończyły mi się pomysły :)
Przed wymianą uszczelki autem jeździł Tata i mówi ze te objawy były jeszcze zanim zabraliśmy się za wymianę.
Gdzieś w necie znalazłem, że ktoś poskładał rozrząd na znaki tak jak powinno być(tak jak i ja) i miał podobne objawy. Jak inaczej poskładać rozrząd jak nie na znaki ? :>

https://www.youtube.com/watch?v=IoBEYfe4O-U&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=UFc59tbMwkM&feature=youtu.be

wszystkie dźwięki na filmach generuje auto

// sprawa dotyczy brata mojej Pandy - Punta. ale silnik jest ten sam wiec pozwoliłem sobie poprosić was o pomoc :)

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: N 23:49, 21 sty 2018
przez morpheus1581
Szkoda ze zalozyles nowy temat.
Nie wiem ale jak na moje sam silnik pracuje całkiem normalnie. Bardziej mi się wydaje ze coś z układem wydechowym. Może przy samym kolektorze jakas nieszczelność lub luz?

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: Pn 4:02, 22 sty 2018
przez olo 1
Na pracującym silniku zatkaj wylot rury wydechowej,jeśli jest nieszczelność to wyjdzie.

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: Pn 7:52, 22 sty 2018
przez Albercik
Zrób test jak Olek napisał - po mojemu są dwie możliwości: albo nie wymieniłeś uszczelki kolektora wydechowego (ewentualnie łącznik elastyczny ucierpiał), albo masz rozrząd przestawiony o jeden ząbek i też może dawać podobny efekt.

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: Wt 18:59, 23 sty 2018
przez harry37
Zrobię test z rurą i dam znać, ale ogólnie objawy wskazują na to ze to coś z samym silnikiem.

Obawiam się właśnie tego przestawienia o ząbek.
I tu pojawia się pytanie jak to ustawić prawidłowo ?

Skoro teoretycznie jest prawidłowo bo równiutko na znakach...

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

PostNapisane: Wt 20:26, 23 sty 2018
przez Albercik
Ale rozrząd założyłeś nowy?