silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#1  Postprzez harry37 » N 22:04, 21 sty 2018

Cześć,

Zrobiłem zmianę uszczelki pod głowicą + szlif głowicy pod uszczelkę i szlif zaworów i gniazd.

Wszystko już jest poskładane, da się jeździć ale...
na wolnych obrotach silnik pracuje nie równo, są strasznie wibracje (czuć je nawet pod tyłkiem na tylnej kanapie :)
(i nie chodzi tu o falowanie obrotów). Dodatkowo jest głośny a układ wydechowy bez dziur.
poluzowałem pasek rozrządu bo faktycznie mógł być za mocno napięty - nie pomogło.

Szukając przyczyny sprawdziłem:
- iskrę na wszystkich świecach i kablach
- wyczyściłem przepustnice łącznie z silnikiem krokowym
- zdemontowałem wtryskiwacze i sprawdziłem czy żadne nie został uszkodzony(a szczególnie ten przy którym poszła uszczelka)

generalnie przy jeździe na wyższych obrotach nie ma żadnych objawów poza tą głośną pracą.
na wolnych jest głośno nie równo szarpie drga i przygasa.

Nagrałem dwa filmiki po tym wszystkim co opisałem.
Dajcie jakieś następne podpowiedzi co robić i gdzie szukać problemu bo skończyły mi się pomysły :)
Przed wymianą uszczelki autem jeździł Tata i mówi ze te objawy były jeszcze zanim zabraliśmy się za wymianę.
Gdzieś w necie znalazłem, że ktoś poskładał rozrząd na znaki tak jak powinno być(tak jak i ja) i miał podobne objawy. Jak inaczej poskładać rozrząd jak nie na znaki ? :>

https://www.youtube.com/watch?v=IoBEYfe4O-U&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=UFc59tbMwkM&feature=youtu.be

wszystkie dźwięki na filmach generuje auto

// sprawa dotyczy brata mojej Pandy - Punta. ale silnik jest ten sam wiec pozwoliłem sobie poprosić was o pomoc :)
harry37
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 19
Dołączył(a): N 19:03, 26 paź 2014
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 30
Panda: Panda II
Imię: Bartek

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#2  Postprzez morpheus1581 » N 23:49, 21 sty 2018

Szkoda ze zalozyles nowy temat.
Nie wiem ale jak na moje sam silnik pracuje całkiem normalnie. Bardziej mi się wydaje ze coś z układem wydechowym. Może przy samym kolektorze jakas nieszczelność lub luz?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#3  Postprzez olo 1 » Pn 4:02, 22 sty 2018

Na pracującym silniku zatkaj wylot rury wydechowej,jeśli jest nieszczelność to wyjdzie.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pn 7:52, 22 sty 2018

Zrób test jak Olek napisał - po mojemu są dwie możliwości: albo nie wymieniłeś uszczelki kolektora wydechowego (ewentualnie łącznik elastyczny ucierpiał), albo masz rozrząd przestawiony o jeden ząbek i też może dawać podobny efekt.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#5  Postprzez harry37 » Wt 18:59, 23 sty 2018

Zrobię test z rurą i dam znać, ale ogólnie objawy wskazują na to ze to coś z samym silnikiem.

Obawiam się właśnie tego przestawienia o ząbek.
I tu pojawia się pytanie jak to ustawić prawidłowo ?

Skoro teoretycznie jest prawidłowo bo równiutko na znakach...
harry37
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 19
Dołączył(a): N 19:03, 26 paź 2014
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 30
Panda: Panda II
Imię: Bartek

Re: silnik fiat 1.2 8v - problem po wymianie uszczelki

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Wt 20:26, 23 sty 2018

Ale rozrząd założyłeś nowy?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości

cron