Strona 1 z 1

Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Cz 23:10, 28 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Cześć!
Mam problem z przekładnia kierownicy, a mianowicie z krzyżakiem górnym. Borykam się ze strzałami i lekko wyczuwalnym skokiem podczas zmiany kierunku obrotu kierownicy w dowolnym jej położeniu. Przekładnia jest ze wspomaganiem. Po dzisiejszych testach udało mi się ustalić, że krzyżak Cardana koło wspomagania (ten górny, nie ten koło pedałów) ma delikatny luz. Co ciekawe luz nie jest na samym krzyżaku, a połączeniu wałaka z mocowaniem. Miejsce zaznaczone na zdjęciu nr 1. Nie jest to kwestia dokręcenia samych krzyżów, bo tam luzu nie ma. Na zdjęciu nr 2 miejsce połączenia, które ma luz od strony wewnętrznej.
Zdjęcie nr 1: https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/SCb ... j2PeIhFiq0
Zdjęcie nr 2: https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/AQJ ... R~hw_pS627
W jaki sposób jest to łączone i skąd ten luz?
Jak się go pozbyć? Według mnie wystarczyłby ze 3 spoiny od strony zewnętrznej i problem by zniknął.
W jaki sposób reguluje się długość całego elmentu z dwoma krzyżakami. Jest to zbudowane jak dwie rury teleskopowe. Na zdjęciach w sieci są one różnej długości. Czy to połączenie jest ruchome?
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Pt 1:30, 29 gru 2017
przez piotii
Rozbierałeś , rozkręcałeś te elementy ?
cały problem może być w złożeniu .
środkowe przeguby w jednej osi
zewnętrzne w jednej osi przesunięte względem tych pierwszych o 90 stopni

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Pt 1:37, 29 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Wszystko siedzi na miejscu na razie.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Cz 1:16, 08 lut 2018
przez Krzysztoffer
Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Cz 10:12, 08 lut 2018
przez PandaDynamicMultiJet
Czuć lekki uskok przy zmianie kierunku kręcenia kierownicą. Nie jest to strzelanie przy każdym obrocie kierownicą.
Jestem na 99% pewny, że jest luz w tym miejscu, które pokazałem na zdjęciu.
Zastanawiam się czy można to po prostu zespawać, żeby ten element usztywnić i wyeliminować ten luz.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Cz 12:23, 08 lut 2018
przez Albercik
Krzysztoffer napisał(a):Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W Pandach nie ma maglownicy!! Jest najzwyklejsza na świecie przekładnia zębatkowa. Wspomaganie realizowane jest przez silnik na kolumnie kierownicy.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Cz 19:33, 08 lut 2018
przez Krzysztoffer
Albercik napisał(a):
Krzysztoffer napisał(a):Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W Pandach nie ma maglownicy!! Jest najzwyklejsza na świecie przekładnia zębatkowa. Wspomaganie realizowane jest przez silnik na kolumnie kierownicy.


Maglownica to potoczna nazwa dla przekładni zębatkowej, błędem bym tego nie nazywał.
Wracając do problemu:
W moim egzemplarzu takiego luzu nie ma, lub jest na tyle niewielki, że nie wyczuwalny.
Można cyknąc to od zewnętrznej strony i zobaczyć co się będzie działo. W razie czego można wtedy zawsze rozszlifować spaw i wrócić do punktu wyjścia

A ten uskok czujesz też przy wyłączonym wspomaganiu?

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Pt 0:13, 09 lut 2018
przez PandaDynamicMultiJet
Tak, przy wyłączonym silniku jest tak samo.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: So 21:12, 10 lut 2018
przez Krzysztoffer
czyli świrujący czujnik kąta skrętu odpada- najgorszy scenariusz Cię nie dotyczy. Daj znać jak to spawniesz, pamiętaj by koła ustawić na wprost jak się da i kierę też ( o ile nie miałeś już wcześniej skrzywionej) i odpiąć aku.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Pn 14:07, 12 mar 2018
przez Tetsuro
Podobne efekty są jak jest zatarte łożysko w poduszcze amortyzatora , jeżeli chodzi o strzały i przeskok.

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

PostNapisane: Śr 20:12, 13 cze 2018
przez PandaDynamicMultiJet
Trochę to trwało, ale udało się rozwiązać problem.
Po wykonaniu kilku spawów w wyżej pokazanym miejscu, strzelanie ustało.
Zobaczymy, ile wytrzyma to rozwiązanie. Jestem dobrej myśli.
Dzięki za rady!