Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#1  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Cz 23:10, 28 gru 2017

Cześć!
Mam problem z przekładnia kierownicy, a mianowicie z krzyżakiem górnym. Borykam się ze strzałami i lekko wyczuwalnym skokiem podczas zmiany kierunku obrotu kierownicy w dowolnym jej położeniu. Przekładnia jest ze wspomaganiem. Po dzisiejszych testach udało mi się ustalić, że krzyżak Cardana koło wspomagania (ten górny, nie ten koło pedałów) ma delikatny luz. Co ciekawe luz nie jest na samym krzyżaku, a połączeniu wałaka z mocowaniem. Miejsce zaznaczone na zdjęciu nr 1. Nie jest to kwestia dokręcenia samych krzyżów, bo tam luzu nie ma. Na zdjęciu nr 2 miejsce połączenia, które ma luz od strony wewnętrznej.
Zdjęcie nr 1: https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/SCb ... j2PeIhFiq0
Zdjęcie nr 2: https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/AQJ ... R~hw_pS627
W jaki sposób jest to łączone i skąd ten luz?
Jak się go pozbyć? Według mnie wystarczyłby ze 3 spoiny od strony zewnętrznej i problem by zniknął.
W jaki sposób reguluje się długość całego elmentu z dwoma krzyżakami. Jest to zbudowane jak dwie rury teleskopowe. Na zdjęciach w sieci są one różnej długości. Czy to połączenie jest ruchome?
Dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#2  Postprzez piotii » Pt 1:30, 29 gru 2017

Rozbierałeś , rozkręcałeś te elementy ?
cały problem może być w złożeniu .
środkowe przeguby w jednej osi
zewnętrzne w jednej osi przesunięte względem tych pierwszych o 90 stopni
piotii
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): N 13:24, 26 lis 2017
Wiek: 25
Imię: Piotr

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#3  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pt 1:37, 29 gru 2017

Wszystko siedzi na miejscu na razie.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#4  Postprzez Krzysztoffer » Cz 1:16, 08 lut 2018

Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?
Krzysztoffer
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): N 18:00, 27 sie 2017
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.2 dynamic
Imię: Krzychu

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#5  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Cz 10:12, 08 lut 2018

Czuć lekki uskok przy zmianie kierunku kręcenia kierownicą. Nie jest to strzelanie przy każdym obrocie kierownicą.
Jestem na 99% pewny, że jest luz w tym miejscu, które pokazałem na zdjęciu.
Zastanawiam się czy można to po prostu zespawać, żeby ten element usztywnić i wyeliminować ten luz.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Cz 12:23, 08 lut 2018

Krzysztoffer napisał(a):Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W Pandach nie ma maglownicy!! Jest najzwyklejsza na świecie przekładnia zębatkowa. Wspomaganie realizowane jest przez silnik na kolumnie kierownicy.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#7  Postprzez Krzysztoffer » Cz 19:33, 08 lut 2018

Albercik napisał(a):
Krzysztoffer napisał(a):Za strzały może odpowiadać też maglownica a podobno w pandach to słaby punkt. Jak strzela to odczuwasz to na kierownicy?


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. W Pandach nie ma maglownicy!! Jest najzwyklejsza na świecie przekładnia zębatkowa. Wspomaganie realizowane jest przez silnik na kolumnie kierownicy.


Maglownica to potoczna nazwa dla przekładni zębatkowej, błędem bym tego nie nazywał.
Wracając do problemu:
W moim egzemplarzu takiego luzu nie ma, lub jest na tyle niewielki, że nie wyczuwalny.
Można cyknąc to od zewnętrznej strony i zobaczyć co się będzie działo. W razie czego można wtedy zawsze rozszlifować spaw i wrócić do punktu wyjścia

A ten uskok czujesz też przy wyłączonym wspomaganiu?
Krzysztoffer
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): N 18:00, 27 sie 2017
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.2 dynamic
Imię: Krzychu

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#8  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Pt 0:13, 09 lut 2018

Tak, przy wyłączonym silniku jest tak samo.
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#9  Postprzez Krzysztoffer » So 21:12, 10 lut 2018

czyli świrujący czujnik kąta skrętu odpada- najgorszy scenariusz Cię nie dotyczy. Daj znać jak to spawniesz, pamiętaj by koła ustawić na wprost jak się da i kierę też ( o ile nie miałeś już wcześniej skrzywionej) i odpiąć aku.
Krzysztoffer
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): N 18:00, 27 sie 2017
Lokalizacja: Kielce
Panda: 1.2 dynamic
Imię: Krzychu

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#10  Postprzez Tetsuro » Pn 14:07, 12 mar 2018

Podobne efekty są jak jest zatarte łożysko w poduszcze amortyzatora , jeżeli chodzi o strzały i przeskok.
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: Krzyżak kolumny kierownicy - "strzały"

Numer postu:#11  Postprzez PandaDynamicMultiJet » Śr 20:12, 13 cze 2018

Trochę to trwało, ale udało się rozwiązać problem.
Po wykonaniu kilku spawów w wyżej pokazanym miejscu, strzelanie ustało.
Zobaczymy, ile wytrzyma to rozwiązanie. Jestem dobrej myśli.
Dzięki za rady!
PandaDynamicMultiJet
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): Wt 22:20, 30 maja 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Marcin


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości