Strona 1 z 2
Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
N 14:49, 03 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Cześć!
Chciałbym prosić o analizę i interpretację testu przelewowego w silniku 1,3 JTD. Test został wykonany na rozgrzanym silniku 80-90 stopni Celsjusza i trwał dokładznie 4 min.
Dlaczego zrobiłem test?
Szukam przyczyny nierównej pracy silnika i "dymienia" na biegu jałowym tuż po jego odpaleniu. Silnik chodzi nierówno zazwyczaj po przejechaniu kilkudziesięciu km, zgaszeniu i odpaleniu ponownym. Przez czas około 1 min obroty falują. Sytaucja występuje zarówno po całkowitym wystudzeniu silnika, jak i po odpaleniu w momencie, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Dodatkowo w zakresie obrotów 900-1200 czuć "poszarpywanie" i nierówną pracę podczas lekiego dodawania gazu do momentu rozgrzania silnika. Efket ten nie występuje regularnie. Nie zauważyłem spadku mocy oraz nieszczelności/wycieków.
Korekty wtryskiwaczy wyglądają następująco:
- cyl 1 - 0,0881 mm3/w;
- cyl 2 - -0,129 mm3/w;
- cyl 3 - -1,058 mm3/w;
- cyl 4 - 1,102 mm3/w.
Pod poniższym linkiem zdjęcie po teście.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4740de3703f6f1e1Z góry dziękuję za wszelkie pomysły i sugestie, co może być przyczyną tego defektu!
Pozdrawiam
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 8:57, 04 gru 2017
przez Albercik
A podpinałeś w ogóle kompa? Patrzyłeś czy nie ma błędów i czy dobre wartości masz na blokach pomiarowych?
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 18:08, 04 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Tak, podpinałem.
Nie było żadnych błędów bieżących ani zapisanych w pamięci.
Wszystkie wartości na blokach były w porządku.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 18:44, 04 gru 2017
przez Albercik
IMO - albo jakiś czujnik Ci świruje, albo faktycznie wtryski dają ciała. Ile tam masz nalatane w tym aucie?
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 19:21, 04 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Na liczniku 165k. Od 8 lat auto w rodzinie. Poprzednie 5 lat we Francji. Ciężko stwierdzić ile może mieć realnie, ale trochę wcześnie, jak na wtryski (zakładając, że ma te 165k przebiegu).
Zastanawiam się na przepływomierzem, EGR'em?
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 20:20, 04 gru 2017
przez morpheus1581
Wiesz? Mi się wydaje ze mogą być to wtryskiwacze. Na niektórych programach można sprawdzić jak leja wtryskiwacze. Nie koniecznie musi Ci błąd wyrzucić. Kiedyś mi jeden gosc podpinal i sprawdzał jak leja Ale nie powiem Ci teraz jakie wartości powinny być.
EGR by raczej inne dawał objawy, kopcenie, brak mocy itp.
A może pompa wtryskowa? Zobacz czy pompa nie puszcza paliwa. Jest pomiędzy ako a silnikiem. Słabe dojście.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 20:30, 04 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Wydaje mi się, że "lanie" wtryskiwaczy można sprawdzić tylko poprzez ich korekty, które zamieściłem na początku (mówimy oczywiście o sprawdzeniu programowym przez właściciela). Na mój gust korekty mieszczą się jeszcze w normie, podobnie jak próba przelewowa, którą powiem szczerze myślałem, że wyjdzie dużo gorzej. Co prawda nie wiem ile powinna wynosić objętość paliwa podawana poprzez przelewy na biegu jałowym w jednostce czasu. Może się też okazać, że te wartości są po prostu za duże i wtryski są przytkane/wytarte, ale to chyba już specjaliści na stole mogą sprawdzić.
EGR - poniekąd jest kopcenie i nierówna praca po rozruchu. Może zacina się w pozycji otwartej i podczas odpalania to jest przyczyną tego efektu...?
Pompa wtryskowa była jakieś 4 lata temu uszczelniana. Zgodnie z parametrami w MES'ie ciśnienie paliwa jest idealne.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 20:41, 04 gru 2017
przez morpheus1581
Może tak być. Tymbardziej ze długo pewnie EGR nie ruszales. Dostęp też fatalny. Tyl silnika i tylko z kanału, płyn też musisz spuścić i mieć małe chińskie rączki.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pn 21:13, 04 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Ale to tylko przypuszczenia.
Chciałbym, żeby ktoś ocenił ten test przelewowy albo może ktoś miał podobne objawy i jakoś to wyleczył.
Jeszcze zastanawiam się nad przepływką. Ostatnio podmieniłem na używkę, bo w oryginalnej wskazania były takie, że masa powietrza podawanego do silnika na biegu jałowym była 1,5x większa niż oczekiwana. Po dodaniu gazu wartości się zrównywały.
Teraz czekam na interfejs do MES'a.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Śr 0:12, 27 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Zdecydowałem się postawić na koniec na taki oto specyfik: Liqui Moly Spulung. Kosztuje on grosze w porównaniu do regeneracji czy czyszczenia wtryskiwaczy, więc dlaczego by nie spróbować. Zwłaszcza, że opinie na jego temat są bardzo pozytywne. Tutaj dwa pytania do Was:
1. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z nim?
2. Jak go zaaplikować, żeby wyszło to jak najbardziej skutecznie, ale i najmniej "kontuzyjne".
Można albo zalać do baku (puszka na 70 l paliwa). Jednak czyszczenie jest najmniej intensywne, bo jednak jest on rozcieńczony.
Można odłączyć przewody paliwowe i podpiąć bezpośrednio specyfik - podobno skuteczne, ale dość ryzykowne z różnych względów.
Można wlać do filtra paliwa, żeby pompa zassała na początku specyfik, a potem normalnie paliwo z baku, bez obawy o zapowietrzenie układu. Jednak w pandzie wiadomo nie wymienia się całego filtra tylko wkład, więc też trzeba by trochę pokombinować.
Myślę, żeby zrobić taki kompromis. Poczekać aż zostanie mi jedna kreska nad rezerwą, wlać cała puszkę do baku i wyjeździć do rezerwy, a następnie zalać cały bak czystego paliwa.
Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat. Jaki sposób będzie Waszym zdaniem najlepszy.
Pozdrawiam
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Śr 8:28, 27 gru 2017
przez prymek
Wiele osób z avensis.info (w tym i ja) korzystało z LM 2666. Jeżeli wtryski sa zanieczyszczone, a nie uszkodzone mechaniczne to pomaga.
Nawet z korekcji blisko 1.0 można było po czyszczeniu osiągnąć w okolicy 0.15-0.2
w D4d nie było pompki w baku wiec większość podłączała przewody prosto od pompy. Warto wsadzić też przewód powrotny bo sporo tamtędy wraca.
Teraz profilaktycznie przed każda zimą zalewam do baku.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Śr 15:28, 27 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Dzięki za odpowiedź.
A jak polecasz zrobić w moim przypadku?
Nie jestem w 100% pewny czy to na pewno wtryski a nie EGR i nie wiem czy jest potrzeba robić podłączać bezpośrednio pod pompę.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
Pt 23:54, 29 gru 2017
przez prymek
Jak dla mnie to te Twoje korekcje wygladaja fatalnie ( no poza 2 cylindrem).
A EGR trzeba rozkręcić i ew przeczyścić, jak jest syf w EGRze to i w dolot poszło...
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
So 1:49, 30 gru 2017
przez PandaDynamicMultiJet
Czemu akurat mówisz o 2 cylindrze? W czym jest 2 lepszy od 1?
Jak dla mnie wszystko się mieści w "teoretycznych" normach...
EGR i dolot są na pewno zapchane sądzą, ale czekam do wiosny, bo to jednak ciężka przeprawa.
Re: Test przelewowy wtryskiwaczy
Napisane:
So 19:46, 30 gru 2017
przez prymek
A sorry... nie zauważyłem zera po przecinku w 1 cylindrze.
Nie znam norm fiata, ale przerabiałem problemy z wtryskami w poprzednim aucie (2.0 D4d), u mnie korekcje wyglądały podobnie też 2 wtryski znacznie odbiegały wynikami. Auto kopciło po odpaleniu i miało problemy z rozruchem w temp ok 0 stopni C i niższych. Wymiana 2 wtrysków z kompletem nowych uszczelnień + czyszczenie wlasnie LM2666, czyszczenie EGR + dolot rozwiązała wszystkie problemy.