Strona 1 z 2

Kontrolka oleju

PostNapisane: N 12:30, 03 gru 2017
przez marcin22_1988
Witam. Jak w tytule, rano po odpaleniu przez parę minut mrygała mi kontrolka oleju, ale oleju mam jakieś 3/4 stanu. Czyżby czujnik dostał glupawki? Dodam że po paru minutach zgasla i już nie mrygała.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: N 15:18, 03 gru 2017
przez Albercik
A jaka była temperatura? Miżesz mieć niewłaściwy albo stary olej (albo niewłaściwy i stary) i przy niskiej temperaturze zgęstniał. Dopóki się nie rozgrzał - miałeś za niskie ciśnienie. Kiedy ostatni raz zmieniałeś olej i na jaki, w Teoim silniku powinno być 5W30 albo 10W40 zależnie od rocznika.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: N 19:33, 03 gru 2017
przez arnold
Dla pewności zleciłbym pomiar ciśnienia oleju po ewentualnej wymianie oleju.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: N 22:20, 03 gru 2017
przez marcin22_1988
Powiem Wam tak, dopiero kupilem ta pande. Z rozmowy z poprzednim właścicielem wyniak że jeszcze 5000 km do wymiany a zalany jest mobile 1 10w-40. Rocznik pandy 2012

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Pn 5:40, 04 gru 2017
przez olo 1
Zobaczysz po wymianie.Dodatkowo sprawdź przewody przy czujniku oleju,miałem skorodowane i to było przyczyną migania,a później świecenia kontrolki(tylko zaraz po odpaleniu zimą).

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Pn 9:04, 04 gru 2017
przez Albercik
W tym roczniku - już powinien być 5W30. 10W ktoś zalał "bo taniej", ale nie popełniaj tego błędu.

Ale ogólnie - nie powinno być takiego objawu na tym oleju, więc sprawdź przewody od czujnika, jak pisze Olo, a potem ciśnienie oleju...

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Pn 22:56, 04 gru 2017
przez zibi63
Nie ma mobila 1 10W40. Raczej mobil 2000. Jeśli to benzyna to też nie stosuje się 10W30 w naszych warunkach klimatycznych, a tylko tam gdzie zakres temperatur wynosi od -30 do + 20 czyli okolice skandynawii lub podobne. 10W40 jest odpowiedni lub można dać lepszy, czyli 5w40.Po zwiększeniu w silniku 1.2 mocy do 69 KM stosuje się 5W40.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Śr 15:08, 03 sty 2018
przez kev21
Ja w swoim 1.3 Multijet miałem problem z kontrolką (gasła na ciepłym silniku) jak żona wgieła miskę olejową , wymieniałem czyjnik nie pomogło, domiero zdjęcie , odgięcie miski i montaż pomógł, chyba zimny gęsty olej miał problem plynąć tą rurką która prawie dotykała do miski

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Cz 12:59, 25 lis 2021
przez mix0l_
Podpinam się pod temat bo ręce opadają...
Panda III 1,2 benzyna 2015, 148 tys. km.
Samochód w ASO. Została wymieniona skorodowana misa olejowa i oczywiście od razu olej (Selenia K Pure Energy MultiAir 5W40) i filtr (MOPAR).
Od razu po naprawie po odpaleniu zimnego silnika świeci kontrolka ciśnienia oleju i komunikat "Zbyt niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Kontrolka gaśnie po ok. 5 sekundach. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko w porządku. Na ciepłym silniku wszystko w porządku.
Przed naprawą bez jakichkolwiek tego typu sytuacji. Kontrolka nigdy nie zapalała się na dłużej niż 1-2 sekundy. Moc ok. Silnik pracuje cicho, nie zużywa oleju (dolewka 500ml/15000km). Olej od początku ten sam. Nic nie kopci. Odpala od dotknięcia.
Płyn chłodzący czysty. Pod korkiem wlewu oleju czysto.
Ciśnienie oleju podobno zostało zmierzone i jest ok.
Misa została ponownie zdemontowana i ponownie wlano nowy olej oraz założono nowy filtr. Bez poprawy. Smok podobno był czysty-nie dostał się uszczelniacz z misy.
Ostatnia nadzieja na wczoraj to wymiana skorodowanego czujnika oleju...
Czy ktoś może ma jeszcze pomysł lub sugestię ???
Szkoda do weryfikacji rozbierać silnik, z którym do tej pory nie było najmniejszych problemów....

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Cz 14:39, 25 lis 2021
przez arnold
Wymiana czujnika jest dobrym tropem, było grzebane, może być przyblokowany i potrzebuję więcej czasu żeby rozewrzeć styki.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Cz 15:10, 25 lis 2021
przez mix0l_
Dziękuję za wsparcie ;-)
Jutro może będę wiedział więcej jak wygląda sytuacja.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Cz 23:06, 25 lis 2021
przez Nowicjusz
Przy wymianie miski olejowej nie ma potrzeby demontować czujnika oleju ani odłączać jego wtyczki. Chyba, że serwis uszkodził go podczas prac. Ale i tak należy go sprawdzić/wymienić.
Czasami takiej sytuacji może być winien filtr oleju a właściwie wadliwy zawór zwrotny. Jeśli jest nieszczelny to po długim postoju cały olej z filtra ścieka do miski. Przy odpaleniu potrzeba kilka sekund aby się napełnił. Przy pracy ciągłej silnika ciśnienie jest prawidłowe co "podobno" ASO sprawdziło manometrem.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Pt 11:26, 26 lis 2021
przez mix0l_
Dziękuję za wskazówkę.
Filtr był także wymieniony dwukrotnie w celu weryfikacji czy to nie jego "wina". Czekam na wieści z serwisu czy pomoże wymiana czujnika ciśnienia oleju.

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Pt 22:40, 26 lis 2021
przez mobilny
Jednego nie rozumiem. Dlaczego filtr oleju Mopar , drogi nieorginalny i pełnego przepływu. Jego symbole to FE i OFE
Powinien być Filtron OP 545/2, filtr z membramą powrotną i za 10 zł

Re: Kontrolka oleju

PostNapisane: Cz 11:58, 02 gru 2021
przez mix0l_
Czujnik oleju został wymieniony - sprawa poprawiła się na zimnym silniku. Niestety po osiągnięciu temperatury pracy kontrolka momentami zaczynała migać i znowu komunikat o zbyt niskim ciśnieniu.
Kolejny demontaż misy ujawnił uszkodzenie smoka - prawdopodbnie powstało podczas montażu nowej misy.
Nowy smok i sprawa wydaje się być rozwiązana.
Serwis wziął wszystkie koszty na klatę i przeprosił za problemy.
Samochód mam jeden dzień w związku z tym jeszcze nabieram zaufania od nowa ;-)