Przekładka 100HP UK do Golasa

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#1  Postprzez adamowy » Cz 12:50, 03 sie 2017

Wątek będzie opisywał moje perypetie z przekładką wszystkiego ze 100HP do "gołej" pandy EU.
Mówiąc "wszystkiego" mam na myśli: zawieszenie, elektrykę, motor.

Na początku mam pytanie o częsci, które trzeba zakupić lub, które ewentualnie mogę użyć z mojej Pandy 1.1

Poduszka powietrzna pasażera - wystarczy sama nakładka EU czy poducha też ma inny kształt w UK
Wspomaganie - wiem, że przy wersji UK trzeba kroić deskę, czego robić nie chcę. Dowiedziałem sie też, że każde wspomaganie EU jest identyczne, a funkcja Sport w 100HP "steruje wspomaganiem" w taki sposób, że wspomaganie jest słabsze. Rozumiem zatem, że mogę kupić jakiekolwiek wspomaganie EU. Potwierdźcie proszę.
Przekładnia kierownicza - warto kupić taką pod wspomaganie czy nada się maglownica z wersji bez wspomagania?

Pozostałe jak lampy, wzmocnienie pod deske itd. będą z mojej Pandy.

Obstawiam z wiadomości, które znalazłem na forum i poza, że Panda jest na tyle wdzięcznym autem, że wszystko jest na zasadzie plug'n'play i nie wymaga przeróbek przy przekładce.

Czy ktoś ma jakieś rady zanim się za to wszystko zabiore? Na coś powinienem zwrócić uwagę?
Będę wdzieczny za udział w wątku.

PS. Proszę o konkrety. Jeśli ktoś chciałby zapytać "po co Ci to?" odpowiedź jest prosta - bo mogę :-)
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » Cz 13:17, 03 sie 2017

Bardzo zacny projekt, sam o takim myślałem, ale nie mam czasu by to ogarnąć...

Jeśli chodzi o wspomaganie: przy wspomaganiu z angola trzeba kroić nie tyle dechę, co blachę pod dechą. Według to mnie to idiotyzm, bo lepiej dołożyć te parę groszy i w razie wypadku - uratować sobie kolana, a nie dodatkowo je pochlastać ciętą blachą. Używane wspomagania od anglików się sprzedają, więc sprzedaj swoje, a kup europejskie.
Jeśli chodzi o przekładnię - przekładnia od wersji bez wspomagania ma o jeden obrót kierownicy więcej. W dodatku - według katalogu - do 100HP wychodzi inna przekładnia pod wspomaganie, niż do 1.1/1.2/1.3.
Co do trybu sport to nie powiem. Wiem, że w zwykłych masz tryb CITY, który powoduje, że kierownica chodzi jeszcze lżej, niż w trybie normalnym.

Zasadniczo - pozostałe graty przełożysz bez problemu, tylko pamiętaj, żeby wiązki kłaść "na lewą stronę". Tzn - jeśli wiązka szła prawym progiem, to ma iść lewym. Jak będziesz je wyciągał - oznacz sobie taśmą przylepną co było po której stronie. Body komputer w angolu jest po prawej, teraz będzie lewej i najlepiej - od niego zacznij. wtedy wiązka sama Ci się ułoży.

Fotel kierowcy też będzie odwrotny, bo ten z angola będzie miał regulację wysokości, ale po odwrotnej stronie, tak samo jak zapięcia do pasów. Jeśli w dodatku masz schowek w fotelu pasażera - nie dasz rady ich zamontować poprawnie w europejczyku. Jakbyś je chciał pożenić - daj znać, bo może bym je odkupił.

Pozostałe graty będą pasowały, ale zwróć uwagę jeszcze na wiązkę deski - tutaj będziesz miał jedną rzeźbę do zrobienia. W EU i GB czujnik temperatury na zewnątrz jest w lewym lusterku i przy lewym progu są trzy wtyczki (drzwi, tylna i lusterko), a w prawym - tylko dwie. Jak przełożysz odwrotnie wiązkę - będziesz miał wtyczki nie po tej stronie co trzeba i regulując lewe lustro - będzie Ci się kręciło prawe. Należało by zrobić dwie operacje - rozpruć izolację wiązki i przełożyć białą wtyczkę sterowania lusterek z prawej na lewą stronę oraz zamienić piny sterujące lusterkami we wtyczce sterownika (prawe <-> lewe). Poza tym - możesz mieć niespodziankę z lampami bo w 100HP pewnie będziesz miał nowe wtyczki lamp przednich, a w Twoich europejskich lampach - będziesz miał stare gniazda. Przejściówki są tylko odwrotne, więc bądź przygotowany na przekładanie bebechów lamp (elektryki) z angola do EU.

Poza tym - więcej niespodzianek chyba nie ma. Poducha pasażera powinna pasować, ale przekonasz się namacalnie jak przymierzysz do deski EU. Ja to rozważałem tylko teoretycznie, więc głowy nie dam.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#3  Postprzez adamowy » Cz 18:42, 03 sie 2017

@ Albercik - dzięki za cenne info!

Zastanawiam się nadal nad wspomaganiem ze 100HP.
Czy szukać takiego wspomagania (bankowo będzie drogie) czy kupować każde inne wspomaganie EU. Jest ktoś zorientowany w temacie? Zastanawiam się, czy to np. body steruje wspomaganiem w 100HP, czy też jest ono specyficzne dla tego modelu i tryb działania jest zapisany w sterowniku przy wspomaganiu.
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pt 7:07, 04 sie 2017

Postaram się to ustalić i dam znać jak mi się uda.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#5  Postprzez adamowy » N 10:02, 06 sie 2017

Zdjęcia zagadka.
Moje strzały jak poniżej, czy dobrze myśle?

Żółta kostka lewy fotel - airbag foteli
Baiała kostka prawy fotel - subwoofer

Obrazek
Obrazek
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » N 20:19, 06 sie 2017

Prawie dobrze - żółta kostka pod fotelem kierowcy to wtyczka centralki fabrycznych czujników parkowania. Jak zajrzysz pod tylny zderzak - znajdziesz tam 6-pinową wtyczkę superseal AMP. To jest od wiązki zderzaka pod czujniki. Mała wtyczka dwupinowa, biała, schowana pod prawym boczkiem bagażnika to wtyczka do buzzera czujników.

Biała wtyczka pod prawym fotelem to sub - masz rację.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#7  Postprzez adamowy » Pn 10:09, 07 sie 2017

@ Albercik raz jeszcze dzięki za info!

Wracając do kwestii wspomagania ze 100HP. Pomyślałem, że do pozyskanego wspomagania EU zawsze można przełożyć sterownik przy wspomaganiu żeby mieć pewność, że działanie będzie takie jakie być powinno dla 100HP.
W internetach są jednak sklepy, które sprzedają konkretne modele wspomagania pasujące do wersji od 1.2 do 1.4. Spodziewam się zatem, że wspomaganie jest na zasadzie plug'n'play.
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#8  Postprzez Albercik » Pn 10:29, 07 sie 2017

Do europejskiego 100HP podchodzi wspomaganie o numerze 51771046. Występuje ono wyłącznie dla Pandy 169 1.4 100HP. Ma oznaczenia GS (kierownica po lewej) + E112 (elektryczne wspomaganie kierownicy) + V8 (wersja 100HP). Tej części nie można zastosować w innych Pandach, tak samo jak części z innych Pand nie można zastosować w 100HP.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#9  Postprzez adamowy » Wt 12:01, 08 sie 2017

Albercik napisał(a):Prawie dobrze - żółta kostka pod fotelem kierowcy to wtyczka centralki fabrycznych czujników parkowania. Jak zajrzysz pod tylny zderzak - znajdziesz tam 6-pinową wtyczkę superseal AMP. To jest od wiązki zderzaka pod czujniki. Mała wtyczka dwupinowa, biała, schowana pod prawym boczkiem bagażnika to wtyczka do buzzera czujników.

Biała wtyczka pod prawym fotelem to sub - masz rację.


Znalazłem kostkę buzzera, o której pisałeś. Dodatkowo jeszcze dwie małe dwutonowe na każdej stronkę boczku bagażnika. Czy to wtyczki od kurtyn?

Dodatkowo jeszcze dwie niespodzianki

Obrazek

To chyba od serwa hamulca hydraulicznego, co? Zastanawiam się czy napotkam schody przy przekładaniu tego.


Obrazek

Czy to dodatkowy filtr paliwa i odpowietrznik?
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#10  Postprzez Albercik » Wt 12:37, 08 sie 2017

po lewej stronie, biała dwupinowa wtyczka to od lampki w bagażniku. Musiał byś dać fotkę tych wtyczek.

to na pierwszym zdjęciu - nie potrafię określić gdzie jest góra, gdzie dół i gdzie jest zlokalizowane. Daj więcej szczegółów.

Na drugim zdjęciu to jest filtr oparów paliwa. Element często psujący się w Pandach.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#11  Postprzez adamowy » Wt 13:17, 08 sie 2017

Albercik napisał(a):to na pierwszym zdjęciu - nie potrafię określić gdzie jest góra, gdzie dół i gdzie jest zlokalizowane. Daj więcej szczegółów.


Na lewo od nagrzewnicy. W wersji EU byłyby w tym miejscu pedały.
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#12  Postprzez Albercik » Wt 14:36, 08 sie 2017

W EU tego nie montujesz. W tym miejscu montujesz po prostu pedały pozyskane ze swojego europejskiego dawcy (brytyjskie są do góry nogami).

tak wygląda to w brytolu:
Obrazek

a tak w europie:
Obrazek

czyli nie ma po prostu tego elementu + łącznika. Zasada działania tego cuda jest identyczna jak w autach nauki jazdy...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#13  Postprzez adamowy » Wt 19:05, 05 wrz 2017

Brak urlopu nie sprzyja w działaniu. Póki co gromadzę graty i planuje.

Zastanawiam się nad dołożeniem czujników parkowania. Skoro mam instalacje to wystarczy wywiercić dziury w zderzaku. 100HP z tego co wiem nigdy nie miały fabrycznie czujnikow. Ktoś powie, że się mylę?

Znalazłem foto z przeróbki
Obrazek

Pytanie też czy takie wiercenie w zderzaku wykonują jakieś profesjonalne firmy?
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#14  Postprzez Albercik » Śr 9:53, 06 wrz 2017

instalacja jest, ale nie wykorzystasz jej bez cięcia. Fabrycznych czujników nie zainstalujesz bo one potrzebują takich 'uszu' plastikowych do zapięcia ich w zderzaku. W cywilnej Pandzie - takie uszy są w tej czarnej listwie ozdobnej (w wersji pod czujniki). W 100HP nie ma nawet takiej listwy, więc raczej nie da rady. Co ciekawe - w katalogu występuje instalacja czujników parkowania dla wersji 100HP, ale zderzak jest tylko w jednym wariancie i nie ma oznaczenia E508 (czujnik parkowania).

Myślę, że trzeba by podpytać Fiata o to.

Możesz kupić uniwersalny zestaw + wtyczkę AMP SuperSeal 6 pin i wykorzystać fabryczną instalację żeby nie ciągnąć przewodów od centralki do czujnika oraz zasilania do centralki (we wtyczce pod fotelem powinieneś mieć stałe +12V oraz +12V po włączeniu wstecznego.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Przekładka 100HP UK do Golasa

Numer postu:#15  Postprzez adamowy » Cz 23:35, 07 wrz 2017

Czyli nie trzeba pruć wiązki, tak? Centralka, buzzery oraz czujniki i powinno grać :)

A propos wcześniejszej wiadomości mam takie wtyczki z prawej tylnej strony:

Obrazek

Mała występuje z obu stron - czyli musi to być buzzer.
Za co odpowiada w takim razie ta druga?
adamowy
Bywalec
 
Posty: 199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ktw
Panda: II 05 -> 100HP
Imię: Adam

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron