Pompa oleju

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Pompa oleju

Numer postu:#1  Postprzez Poluś » N 2:24, 07 maja 2017

Witam.

Nabyłem nie dawno Pande II 1.2 wersja Dynamic rok 2004 bez klimatyzacji, a z racji, że od dawna posiadam Pande II 1.1 wersja Active rok 2004 z klimą postanowiłem przełożyć z jednej Pandy do drugiej klimatyzacje. Wszystko porozkręcałem i niespodzianka, zupełnie nie pasują koła pasowe, niestety ale jedna zębatka ma ząbki od wewnętrznej części, a druga od zewnętrznej części koła pasowego (zębatka mam na myśli ząbki z których jest odczytywana pozycja koła pasowego). Myślałem, na początku, że to kwestia dobrania odpowiednich kół pasowych, ale nie, bo wygląda na to, że jeżeli obojętnie jakie koło bym nie dał to po montażu podstawki, z sprężarką, alternatorem i napinaczem by pasek szedł prosto to idzie idealnie na czujnik, czyli trzeba by było zmienić miejsce mocowania czujnika. Mocowanie to element pompy oleju więc myślę nad przełożeniem pompy z jednej Pandy do drugiej, ale czy oby na pewno 1.1 i 1.2 mają takie same pompy? jak ktoś coś wie w tym temacie to proszę o info, bo doczytałem, ze kilka osób mieniało pompę oleju, ale niestety brak szczegółów w tym temacie.
Poluś
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 48
Dołączył(a): Pn 22:36, 03 lis 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 35
Panda: 1.2 by Poluś Garage
Imię: Paweł

Re: Pompa oleju

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » N 21:44, 07 maja 2017

Kół zębatych było kilka odmian i wersja po klimę jest taka sama jak wersja bez klimy, ale różni się szerokością i odsadzeniem. Oczywiście w ramach jednej odmiany. Czyli - jeśli masz odmianę A to musisz szukać takiego samego koła pasowego pod wersję z klimą. Jak masz odmianę B - to będzie inne (różnią się kątem pomiedzy zębami czujnika, a otworem sonicznym).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Pompa oleju

Numer postu:#3  Postprzez Poluś » N 22:21, 07 maja 2017

Albercik napisał(a):Kół zębatych było kilka odmian i wersja po klimę jest taka sama jak wersja bez klimy, ale różni się szerokością i odsadzeniem. Oczywiście w ramach jednej odmiany. Czyli - jeśli masz odmianę A to musisz szukać takiego samego koła pasowego pod wersję z klimą. Jak masz odmianę B - to będzie inne (różnią się kątem pomiedzy zębami czujnika, a otworem sonicznym).


No ale czytałem, że nie jedna osoba zmieniała pompe oleju, Ty chyba też podczas montażu klimy. A w niektórych wersjach czujnik jest dalej od silnika osadzony albo bliżej. I już sam nie wiem czy zmieniać pompy oleju czy szukać koła pasowego, ale nigdzie nie widzę na necie pasującego.
Poluś
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 48
Dołączył(a): Pn 22:36, 03 lis 2014
Lokalizacja: Chorzów
Wiek: 35
Panda: 1.2 by Poluś Garage
Imię: Paweł

Re: Pompa oleju

Numer postu:#4  Postprzez olo 1 » Pn 4:26, 08 maja 2017

Mogę tylko powiedzieć ,że jak zmieniałem silnik 1.2 z klimatyzacją na 1.2 bez klimy to pompę oleju z kołem przekładać trzeba było.Pasowało wszystko,korki oleju okrągłe,60 KM.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Pompa oleju

Numer postu:#5  Postprzez Albercik » Pn 14:51, 08 maja 2017

Poluś napisał(a):
Albercik napisał(a):Kół zębatych było kilka odmian i wersja po klimę jest taka sama jak wersja bez klimy, ale różni się szerokością i odsadzeniem. Oczywiście w ramach jednej odmiany. Czyli - jeśli masz odmianę A to musisz szukać takiego samego koła pasowego pod wersję z klimą. Jak masz odmianę B - to będzie inne (różnią się kątem pomiedzy zębami czujnika, a otworem sonicznym).


No ale czytałem, że nie jedna osoba zmieniała pompe oleju, Ty chyba też podczas montażu klimy. A w niektórych wersjach czujnik jest dalej od silnika osadzony albo bliżej. I już sam nie wiem czy zmieniać pompy oleju czy szukać koła pasowego, ale nigdzie nie widzę na necie pasującego.


No ja jeszcze nie zmieniałem, bo... nie zamontowałem jeszcze klimy (po stronie silnika) :mrgreen:

Wydaje mi się, że z tymi pompami oleju to jest tak:
- są trzy odmiany kół pasowych (razy dwa - bo wersja z klimą i bez),
- jeśli Twój dawca ma taką samą odmianę koła pasowego oraz pozostałych gratów jak biorca - nie trzeba zmieniać pompy oleju,
- jeśli zaś Twój dawca ma inną odmianę, niż biorca - masz 50% szansy na to, że trzeba będzie zmienić pompę oleju.

U mnie na przykład - po numerze VIN wychodzi pompa stosowana w silnikach 1.1, 1.2, 1242 CF4 i 1242 CF5. Bez znaczenia, czy klima czy bez. Moja pompa ma numer 55195304 i jest oznaczona jako D10491 - NOWE SILNIKI MODELU ROKU 2005 (MOT 2888158, MOT 2939661).

Ale dla starszych 1.1 wychodzi na to, że są dwie różne odmiany pomp (dla najstarszych silników i dla nowszych z nowymi tłokami) i tam jest rozgraniczenie czy wersja z klimą czy bez. Co ciekawe - dla silnika 1.2 są różne pompy zależnie od generacji silnika, ale nie ma rozgraniczenia czy z klimą czy bez.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron