Strona 2 z 2

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Wt 22:10, 01 maja 2018
przez krzysiek5008
Z góry bardzo przepraszam za off topic :/

Pytanie na szybko, czy ktoś to przerabiał i czy jest sens... Skoro wystarczy przełożyć łapę i mocowanie to może dało by się przerobić sprzęgło w mojej pandzie na hydrauliczne? Często stoję w korkach a przyzwyczajony do aut z hydrauliką, denerwuje mnie wciskanie tego sprzęgła.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Wt 10:48, 22 maja 2018
przez Albercik
Mariusz, a Ty masz sprzęgło hydrauliczne, czy na lince?

Krzysiek, wiesz, że sprzęgło hydrauliczne też trzeba wciskać? :mrgreen: :P A tak na serio - teoretycznie da się przerobić. Pytanie jak wygląda różnica w grodzi EU vs. UK. Pandy EU, mogą nie mieć dostosowanej grodzi do montażu siłownika hydraulicznego (pompki) pod pedałem sprzęgła. To jest tylko mój domysł, więc warto by było to zweryfikować. Natomiast z przeróbek, jakie by trzeba było zrobić, to:
- wymiana pedału sprzęgła na taki od MultiJet'a wraz z siłownikiem,
- wymiana łapy na skrzyni na taką pod wysprzęglik hydrauliczny,
- wymiana mocowania linki na skrzyni na mocowanie wysprzęglika,
- wymiana serwa hamulca (albo zbiorniczka płynu - nie pamiętam skąd w Pandzie się bierze płyn hamulcowy do sprzęgła) na takie z wyjściem płynu hamulcowego do układu sprzęgła- tu by trzeba było podpytać posiadaczy angielskich Pand,
- zakup wszystkich przewodów, które są potrzebne do poskładania tego bajzlu, w dodatku - najlepiej - nowych, żeby stare nie padły po chwili i żebyś nie stracił hamulców.

Pytanie jeszcze czy da się dostać takie przewody, które przypasują do wersji EU. Nie jestem pewny, ale chyba w 100HP EU jest sprzęgło hydrauliczne, więc może coś w tą stronę by trzeba było pokombinować.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Wt 19:04, 22 maja 2018
przez marian1981.02
Szczerze to nie wiem jakie mam sprzęgło. Panda II 2012r. silnik benzyna 1,2.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Wt 23:00, 22 maja 2018
przez Albercik
Łatwo to sprawdzić: pod maską, na krzyni masz łapę. Do tej łapy dochodzi czarny przewód. Jeśli czarny przewód wpada do takie siłowniczka z odpowietrznikiem jak hamulce - hydraulika. Jeśli z czarnego przewodu wychodzi stalowy pręt do łapy - linka.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Cz 21:02, 24 maja 2018
przez marian1981.02
Chyba to nie jest hydrauliczne
https://zapodaj.net/f11b2b182f57e.jpg.html
Więc co to oznacza?

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Cz 22:13, 24 maja 2018
przez morpheus1581
To zwykle sprzęgło na lince

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Pt 16:44, 25 maja 2018
przez Albercik
Przysłuchaj się dobrze skąd to idzie, bo takie dziwne kliknięcie przy zmianie biegu przy wyższych obrotach jest dla mnie objawem poduszki pod skrzynią.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: So 10:56, 26 maja 2018
przez marian1981.02
Poduszka jest dobra tylko mechanik mi mówił, że ktoś ją jakoś odwrotnie wcześniej założył. Przy wymianie sprzęgła to poprawił i od tej pory jest takie tykanie. Mechanik co to robił twierdzi, że to wysprzęglik tak działa i mam delikatnie operować sprzęgłem i dał mi do zrozumienia by więcej nie drążyć tego tematu. I tak jeżdżę już rok i wszystko jest ok, przyzwyczaiłem się. Tylko zastanawiam się czy ktoś też tak miał, czy ma i z czego to tak naprawdę się bierze.
Wcześniej jeździłem Sejem 2004r. sprzęgło od nowości nie wymieniane i było podobnie ale trochę mniej słyszalne.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: So 11:38, 26 maja 2018
przez RaveN
U mnie też klika w sumie na wszystkich biegach, słychać jak zmieniam biegi na wyłączonym silniku, w trakcie jazdy już nie, ale może po prostu u mnie silnik głośniej pracuje albo jestem głuchy :)

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: So 16:43, 26 maja 2018
przez Albercik
Jeśli mechanik by mi sugerował żebym nie drążył tematu dziwnego dźwięku to bym, w pierwszej kolejności, wymienił mechanika...

U mnie nie ma żadnych dźwięków przy zmianie biegów. Słychać tylko delikatne kliknięcie gdy wciskam i puszczam pedał (niezależnie czy na włączonym czy wyłączonym silniku) i jest to dźwięk, jaki wydaje z siebie czujnik położenia pedału sprzęgła. Ale jest on praktycznie niesłyszalny w idealnej ciszy, a czasie jazdy - w ogóle.

Stuknięcia/kliknięcia przy zmianie biegów na wyłączonym silniku są prawidłowe, bo nie pracują wtedy synchronizatory i jest to dźwięk jaki wydają z siebie ustawiające się na siłę zębatki. Dlatego nie należy zmieniać biegów gdy silnik nie pracuje...

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Pt 15:53, 25 paź 2019
przez marian1981.02
Wiem już z czego wynikają opisywane przeze mnie dziwne działanie sprzęgła. Dodam, że przy ruszaniu i lekki wzniesieniu trzeba dodawać więcej gazu jeśli jest taka możliwość bo inaczej trochę szarpie.
Po prostu sprzęgło jest kiepskiej jakości, zresztą jak wszystkie zamienne części teraz, nawet te niby oryginalne.
Gdzieś wyczytałem na innym forum i innym samochodzie, że pomaga przypalenie sprzęgła aby lepiej się dopasowało. Próbowałem trochę i jest ciut lepiej, ale nie chciałbym przedobrzyć. Co o tym myślicie? Ja na tym nowym zrobiłem dopiero 7 tyś.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: N 22:47, 27 paź 2019
przez adam1965
I tak i nie.
Pytanie jak masz wyregulowany pedał sprzęgla.

Re: Skrzynia wysprzęglik/linka

PostNapisane: Pn 21:01, 28 paź 2019
przez marian1981.02
Pedał jest dobrze wyregulowany. Sprzęgło bierze w połowie skoku pedała.