Strona 1 z 1

wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pt 11:35, 13 sty 2017
przez milas79
Witam

Panda 1.1
Miałem stary silnik ten z kwadratowym korkiem, zmieniłem na nowszy 1,1 z korkiem odkręcanym, no i auto odpala ale trzyma bardzo wysokie obroty. Mocy praktycznie zero, widzi górkę zanim ja ją zobaczę. Pali 15 na 100, kolektor wydechowy czerwony po 20 km.

Gdzie błąd?
podejrzany - czujnik położenia wałka - ponoć ma być inny. W starym silniku poszedł olej na wszytko i sie zapalił, więc może też kolektor być uszkodzony.

Re: wymiana silnik ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pt 20:52, 13 sty 2017
przez misiek775
Sprawdź czy spaliny wydobywają się z normalną prędkością z wydechu - skoro silnik się zapalił może katalizator się rozleciał i zatyka przepływ.

Re: wymiana silnik ze starego na nowy - problem

PostNapisane: So 0:49, 14 sty 2017
przez tek7
Hmmm ja najpierw pomyślałem o sterowniku silnika ... ciekawe czy to ma znaczenie ...może nowszy model silnika potrzebuje nowszego sterownika?

Re: wymiana silnik ze starego na nowy - problem

PostNapisane: So 11:13, 14 sty 2017
przez milas79
O katalizatorze też pomyślałem, bo tak właśnie jakby coś było zapchane się zachowuje i pogłębia.

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: N 18:28, 15 sty 2017
przez Albercik
Oczywiście że tak, bo nowy silnik ma inną ilość czujników. Jak dobrze pamiętam - w nowym silniku nie ma chyba czujnika fazy rozrządu, czy któregoś tam. Potrzebujesz wiązkę + sterownik od takiego silnika jak Twój (te z okrągłymi korkami też występowały w kilku wersjach).

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 0:34, 16 sty 2017
przez tek7
Tak - dokladnie TAK! - mam w domu 2 Fiaty Panda - maja inne sterowniki 1) Panda jest z 2008 roku VAN; a druga osobowa z Niemiec z 2009 roku - 2 rozne sterowniki !!!

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 5:33, 16 sty 2017
przez olo 1
Poprawcie jeśli się mylę,ale czy czasem z okrągłym korkiem to nie jest czasem 1.2 ?Wtedy i wiązka i sterownik inny.

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 11:38, 16 sty 2017
przez Dome
Ja mam 1,2 8v 60KM i mam kwadratowy korek.

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 12:46, 16 sty 2017
przez Tetsuro
1.1 2010r - korek mam okrągły

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 15:28, 16 sty 2017
przez Albercik
okrągły korek to silnik po lifcie. 1.1 i 1.2 są identyczne i różnią się tylko pojemnością cylindrów.

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 16:00, 16 sty 2017
przez krupnik
to jak mam silnik 1.1 po lifcie z okrągłym korkiem to można zrobić przekładkę na 1.2 bez większej ingerencji w inne rzeczy typu komp i inne?

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 16:53, 16 sty 2017
przez Albercik
krupnik napisał(a):żeczy


rzeczy.

To nie jest takie proste, bo zasadniczo - do jednego silnika były 3 wersje kompów. Najczęściej stosowane do IAW4 i IAW5. W obu wersjach pojemnościowych. Jeśli kupisz silnik pod taki sam sterownik jak Twój - nie musisz przerabiać instalacji. Ale kompa i tak trzeba wymienić, bo jest inna mapa wtrysku dla innej pojemności. Ewentualnie rzeźba ze zmianą mapy...

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 17:05, 16 sty 2017
przez krupnik
dzięki bardzo za odpowiedź i sorki za byka

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: N 11:19, 12 mar 2017
przez milas79
Ja do dziś walczę, bo czasu brak.
Auto jechać, jedzie, raz ok, raz ma zamuła.
Da się tylko podmienić sterowniki czy trzeba wiązki?
Zawsze mogę wrócić do starego motoru i zrobić remont ale nie chce.

Re: wymiana silnika ze starego na nowy - problem

PostNapisane: Pn 8:55, 13 mar 2017
przez Albercik
Sterownik masz sparowany po IMMO z Body więc nic nie da podmiana ECU skoro i tak nie odpalisz ;)

A jak już pisałem - były różne sterowniki, więc też różne wtyczki. Jak trafisz na taki sam jak Twój to będzie wiązka pasowała. Jak będzie inny - nie będzie pasować.