Strona 1 z 3

Filtr Powietrza

PostNapisane: So 22:15, 14 maja 2011
przez michalijegopanda
Obecnie posiadam FILTRON'a (oznakowanie AP 022/3) ale już się kończy. Pozostać przy tym samym czy może coś lepszego polecacie? Chodzi mi oczywiście o samą wkładkę. Myślałem o K&N ale się naczytałem tyle o tym że chyba nie warto.
Że silnik zabrudza, głośniejszy jest, że jak więcej powietrza to trzeba kompa przestawiać, a efektu przyrostu mocy nie zawsze.

Co u siebie macie? Bosch, Filtron, ... czy może coś innego?

32cm/15cm/3cm

PostNapisane: So 22:42, 14 maja 2011
przez bambrys
Co byś nie włożył to będzie najważniejsza jest regularna wymiana nawet najlepszy filtr jak go nie zmienisz na czas nie będzie działał , ja zawsze zakładam filtrona a ostatnio kupiłem z sędziszowa i żadnej różnicy nie widzę ale decyzja należy do Ciebie

PostNapisane: N 9:03, 15 maja 2011
przez chojraaak
ja te uzywam FILTRON i zgodze sie z przedmowca. najwazniejsza jest wymiana. kupujac jakis markowy i tak go trzeba czyscic jakimis preparatami. takze zakup filtra + chemia robi ktowe. mysle ze nie warto

PostNapisane: N 11:07, 15 maja 2011
przez Deacon
wlasnie, ze warto i to wlasnie z punktu ekonomicznego. do mnie filtron kosztuje ok 50zl. sportowa wkladka Simota kosztuje 100zl, zestaw do czyszczenia ok.60zl. czyli za 3 filtrony mam zestaw sportowy, ktory wytrzyma duuuzo wiecej niz filtrony. dodatkowo silnik dostaje wiecej powietrza, lepiej ciagnie, fajnie slychac jak turbinka zasysa :) wystarczy go tylko czyscic co kilkanascie tysiecy km.
nie trzeba przestawiac kompa, nie brudzi silnika.
w dieslu wymiana filtra przewidzaina jest na 30k km. jak wymienialem filtrona na Simote mial zrobione dopiero 15k km a juz nie dnadawal sie do uzytku. tak wiec moim zdaniem warto zalozyc wkladke bawelniana.

PostNapisane: N 11:42, 15 maja 2011
przez bambrys
Deacon napisał(a):wlasnie, ze warto i to wlasnie z punktu ekonomicznego. do mnie filtron kosztuje ok 50zl. sportowa wkladka Simota kosztuje 100zl, zestaw do czyszczenia ok.60zl. czyli za 3 filtrony mam zestaw sportowy, ktory wytrzyma duuuzo wiecej niz filtrony. dodatkowo silnik dostaje wiecej powietrza, lepiej ciagnie, fajnie slychac jak turbinka zasysa :) wystarczy go tylko czyscic co kilkanascie tysiecy km.
nie trzeba przestawiac kompa, nie brudzi silnika.
w dieslu wymiana filtra przewidzaina jest na 30k km. jak wymienialem filtrona na Simote mial zrobione dopiero 15k km a juz nie dnadawal sie do uzytku. tak wiec moim zdaniem warto zalozyc wkladke bawelniana.

Tutaj koledze podaje link z allegro filtra powietrza w cenie 18 zł , wiec nie jest aż tak drogo : http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 70789.html

PostNapisane: N 12:23, 15 maja 2011
przez Deacon
"filtr renomowanej firmy" - yyy czyli jakiej? ja uwazm, ze Filtron to absolutne minimum i nic tanszego bym nie wlozyl. filtr powietrza za 18zl? no sorki ale ten papier to musi byc cienki jak papier toaletowy :) myslisz, ze on wytrzyma 30k km jak filtron po 15k byl uwalony?
filtry to tylko mann, bosch, filtron - nic ponizej.

PostNapisane: N 13:24, 15 maja 2011
przez 12pawel
To że zakładacie sportowe filtry to wcale nic dobrego dla silnika nie robicie. Owszem silnik dostaje więcej powietrza więc zauważyć można lekki wzrost mocy, ale nie zapominajmy o tym że jak filtr przepuszcza więcej powietrza to słabiej filtruje zanieczyszczenia i do silnika dostaje się bardziej zapylone powietrze.

PostNapisane: N 13:53, 15 maja 2011
przez JDK
ale jak miał by przepuszczać zapylone powietrze to by się nie nazywał filtrem :) moim zdaniem sportowe wkładki mają sens pomimo swojej ceny. Mówię to z własnej dedukcji po rozmowach z ludźmi którzy się zdecydowali na taki zakup :)

PostNapisane: N 14:05, 15 maja 2011
przez Wolfi
Przede wszystkim trzeba dbać o nie a wtedy nic nie przepuszczaja i do silnika nie lecą syfy :ok:
Jak ktos nie dba to i na papierowym filtrze zrobi z silnika szrot :D

PostNapisane: N 14:06, 15 maja 2011
przez 12pawel
JDK napisał(a):ale jak miał by przepuszczać zapylone powietrze to by się nie nazywał filtrem :)

Chodzi o to że sportowe filtry są "rzadsze" i mają mniejszą zdolność pochłaniania pyłów, dlatego silnik dostaje więcej powietrza i dostaje mocy.

PostNapisane: N 14:09, 15 maja 2011
przez JDK
Wolfi napisał(a):Przede wszystkim trzeba dbać o nie a wtedy nic nie przepuszczaja i do silnika nie lecą syfy :ok:
Jak ktos nie dba to i na papierowym filtrze zrobi z silnika szrot :D


Wiem że są rzadsze ale tak jak napisał Wolfi... i wszystko w tym temacie moim zdaniem :)

PostNapisane: N 14:34, 15 maja 2011
przez Zwierzak
Dla mnie sportowe wkładki to sztuka dla sztuki. Kiedyś był artykuł i sprawdzali na hamowni ile wzrostu mocy daje sportwa wkładka i wychodziło maksymalnie ok 3% . Więc jeśli ktoś w naszych samochodach jest w stanie odczuć wzrost mocy to znaczy że marnuje swój talent i powinien być kierowcą testowym :lol:

Co do jednego się zgodzę. Poprawia dzwięk silnika :)

PostNapisane: N 14:48, 15 maja 2011
przez Wolfi

PostNapisane: N 14:49, 15 maja 2011
przez JDK
Ale jak masz auto które ma więcej koników to przyrost już może być rzędu 3-5 koni :)
a co do dźwięku to właśnie dlatego i moim zdaniem tylko dlatego warto zainwestować w dolot i wydech w naszych autach :D

PostNapisane: N 15:20, 15 maja 2011
przez bambrys
Ja wymieniam filtr powietrza razem z olejem czyli tak co 12 tyś i jak wyciągam filtr powietrza wizualnie wydaje mi się że jest on czysty ale i tak go wymieniam a w roku wychodzi ok 2 razy , być może filtry sportowe są lepsze ale zwykłe też muszą mieć spełnione jakieś standardy , normy wiec wole wydać 15 zł co pól roku niż 200 zł na raz i jeszcze go czyścić co jakiś czas ale jak to zawsze jest każdy chwali to co sam ma.