Wysokie obroty Panda 1.1
Napisane: Wt 20:25, 01 mar 2016
Witam
Od pewnego czasu w mojej Pandzie pojawił się dość kłopotliwy problem, jakim są wysokie obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Przeszukałem forum niestety nic nie znalazłem konkretnego... Ale do rzeczy. Problem najczęściej objawia się w czasie dość dużej wilgotności powietrza i temperatury w okolicach 0 stopni. Niestety jazda nie należy do przyjemnych bo samochód praktycznie nie hamuje silnikiem. Panda była podpięta pod komputer (wszystko w normie), przepustnica wyczyszczona, nowy map sensor jak i elementy układu zapłonowego. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie gdy silnik jest na tych wyższych obrotach, jak naciskam pedał hamulca to obroty jeszcze bardziej rosną, mechanik stwierdził, że wszystko z układem hamulcowym jest ok ale jest to zastanawiające. Może ktoś się spotkał już z takim przypadkiem bo ja już nie mam pomysłów...
PS. Ostatnio wyczytałem, że w innych Fiatach z tym silnikiem (punto, CC) przyczyną takich problemów była uszkodzona uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a wtryskiem i tu mam pytanie czy Panda też ma taką uszczelkę czy jest to już inna konstrukcja ?
Od pewnego czasu w mojej Pandzie pojawił się dość kłopotliwy problem, jakim są wysokie obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. Przeszukałem forum niestety nic nie znalazłem konkretnego... Ale do rzeczy. Problem najczęściej objawia się w czasie dość dużej wilgotności powietrza i temperatury w okolicach 0 stopni. Niestety jazda nie należy do przyjemnych bo samochód praktycznie nie hamuje silnikiem. Panda była podpięta pod komputer (wszystko w normie), przepustnica wyczyszczona, nowy map sensor jak i elementy układu zapłonowego. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie gdy silnik jest na tych wyższych obrotach, jak naciskam pedał hamulca to obroty jeszcze bardziej rosną, mechanik stwierdził, że wszystko z układem hamulcowym jest ok ale jest to zastanawiające. Może ktoś się spotkał już z takim przypadkiem bo ja już nie mam pomysłów...
PS. Ostatnio wyczytałem, że w innych Fiatach z tym silnikiem (punto, CC) przyczyną takich problemów była uszkodzona uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a wtryskiem i tu mam pytanie czy Panda też ma taką uszczelkę czy jest to już inna konstrukcja ?