Kontrolka ciśnienia oleju

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#1  Postprzez dolek69 » Wt 15:09, 05 sty 2016

Witajcie,

Jeśli piszę w złym dziale to przepraszam, jestem tu praktycznie nowy, a i na motoryzacji znam się słabo.
Do rzeczy.
Z Pandą mam wiele problemów, ale zawsze jakoś udawało się je rozwiązywać. Dziś rano (-14st C na dworze) miałem problem z uruchomieniem silnika. Po trzeciej próbie zresetowało mi zegary, ale w końcu za czwartym razem odpalił. Niestety po odpaleniu nie zgasła kontrolka ciśnienia oleju. Wyłączyłem silnik. Sprawdziłem olej (bagnet był brudny w oleju pod sam korek, ale żadnej piany, osadu etc. nie było), było go bardzo mało na wskaźniku, orientacyjnie wartość nie przekraczała 1/4 podziałki. Dokupiłem olej, dolałem. Obecnie jest do 3/4 wysokości. Korek wlewu oleju czysty. Kontrolka nadal po uruchomieniu silnika nie gaśnie. Konsultowałem telefonicznie sprawę z moim Tatą, gdyż to był kiedyś jego samochód i mimo wszystko on zna się na tym lepiej niż ja, a on rozmawiał też ze swoim mechanikiem. Powiedziano mi, żebym sprawdził, czy czujnik "się nie wypiął" tyle, że nie za bardzo wiem, gdzie on się znajduje. Robiąc oględziny na oko, wszystko było na swoim miejscu. Kazano mi przejechać się i obserwować jak zachowuje się wskazówka temperatury silnika. Wartość wzrastała "skokowo", dosyć szybko osiągając 1/2 wartości, czyli 90st. jednak po jej osiągnięciu spadła bardzo szybko, aż o jedną kreskę. Nie wiem, gdzie w Warszawie, na Ursynowie mógłbym teraz się udać, aby ktoś fachowym okiem na to spojrzał. Jutro mam do zrobienia ponad 200km i trochę się boję jechać. Mechanik przez telefon powiedział też, że sam czujnik może być uszkodzony. Dodam, że do tej pory samochód takich problemów nie miał. Olej pobiera mi regularnie, ale podobno to norma przy założonej instalacji LPG. Natomiast nigdy nie "zjadał" mi oleju w takim tempie. Jeżeli chodzi o charakterystykę pracy, to moim zdaniem pracuje tak samo jak zawsze. Jedyne co zauważyłem dziś oprócz tego, to to że po uruchomieniu obrotomierz wskazuje 2tys obr po czym baardzo powoli obroty spadają do 1,1tys, a zazwyczaj dzieje się to o wiele wcześniej. Wybaczcie moje wywody, staram się opisać problem najlepiej jak potrafię, aby ująć wszystko co może mieć ze sobą jakiś związek.

Zrobiłem zdjęcie miejsca gdzie podobno widać tej czujnik, czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie na fotce on się znajduje. Zdjęcie nie jest najwyższej jakości, ale podczas mrozu telefon nie chce robić ładniejszych
Obrazek
Czy ktoś spotkał się z taką/ podobną sytuacją, albo mógłby mi coś poradzić? Będę wdzięczny, za każdą poradę. Pozdrawiam.
dolek69
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 2:16, 17 lis 2015
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.2 8V + LPG DYNAMIC 2004
Imię: Tomasz

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Wt 16:18, 05 sty 2016

Nie ryzykowałbym jazdy, nie wiadomo czy to brak ciśnienia czy serio sam czujnik. Sam czujnik jest wkręcony w postawę filtra oleju, można sprawdzić tą wtyczkę. Sprawdzenie błędów też zasygnalizuje błąd obwodu czujnika.
Jeśli sprawdzenie wtyczki nie pomoże to jedyną opcją jest sprawdzenie ciśnienia oleju u mechanika, a czujnik to mały koszt to można od razu podmienić.
Ostatnio edytowano Wt 18:39, 05 sty 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Drobne literówki.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#3  Postprzez dolek69 » Wt 18:56, 05 sty 2016

Poszedłem jeszcze raz posprawdzać wszystko. Dolałem płynu chłodniczego bo było go mało. Pandzia odpaliła kontrolki zgasły. Samochód normalnie się rozgrzał, najpierw krążyłem po osiedlu, patrząc jak zmienia się temperatura i nasłuchując pracy silnika. Wszystko było w porządku. Więc problem rozwiązany. Zapewne była to moja nieuwaga i dopuszczenie do zbyt niskiego stanu oleju, a przy mrozach podobno mogą też na czujniku ponoć jakieś opary przymarznąć. W każdym razie, jako laik motoryzacyjny wychodzę z tego faktu bogatszy o kolejne doświadczenia, przepraszam za zamieszanie. Przy najbliższej możliwej okazji nie omieszkam jednak wstawić Pandy do mechanika na gruntowne oględziny. Dziękuję ;)
dolek69
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 2:16, 17 lis 2015
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 1.2 8V + LPG DYNAMIC 2004
Imię: Tomasz

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#4  Postprzez Romix13 » Wt 19:02, 05 sty 2016

Poniżej masz obraz gdzie ten czujnik znaleźć. Tak na przyszłość 8)
Czujnik ciśnienia oleju to K 028
Obrazek
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#5  Postprzez sielu » N 11:12, 17 sty 2016

Mrozy mają to do siebie w pandzie nie miałem problemu z świeceniem ( jak była zdrowa ) ale w skodzie fabii mam ten sam pomimo syntetyka , po prostu gaszę chwilę odczekuję i odpalam ponownie i już nie świeci. Pozdrawiam
sielu
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pn 14:44, 13 sty 2014
Lokalizacja: Białystok
Panda: dwa
Imię: Adam

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#6  Postprzez victor89 » Śr 11:00, 20 sty 2016

Ja miałem dokładnie identyczny objaw. Pojeździłem trochę, odłączyłem akumulator na godzinę, podłączyłem i już 4 rok jest ok :) U mnie to był jakiś fakap fiata związany z mrozami i spadkiem napięcia zasilania w instalacji 12V z powodu słabej kondycji akumulatora podczas rozruchu.
FES 3.5 + ELM 327 1.4b. Proxi/osiowanie, kasowanie błędów itp.
victor89
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 777
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Panda: 1.2 Dynamic '04 + LPG
Imię: Wiktor

Re: Kontrolka ciśnienia oleju

Numer postu:#7  Postprzez Klapi » Cz 12:19, 10 mar 2016

Jeżeli bierze olej to masz pierścienie już do wymiany :-( ja mam LPG i ani trochę nie bierze.

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Klapi
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): Pt 16:37, 26 lut 2016
Lokalizacja: Zawiercie
Panda: 1.1 (169)
Imię: Seba


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

cron