Strona 1 z 1

Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 13:54, 06 gru 2015
przez AdaMs
Od paru dni walczę z odkręceniem śruby zabezpieczającej w tylnym prawym kole. Nakładka do odkręcenia się rozpadła :/ Śruba oryginalna z fiata.
Co już zostało zrobione? Ze śruby przy pomocy szlifierki i przecinaka zerwaliśmy obracany kołnierz i spiłowaliśmy jej boki na wielobok. Zakupiłem dwa klucze oczkowe 17 i 18. 17 nie wchodzi, a 18 za duży i obrabia krawędzie.
Myśleliśmy przyspawać do niej inną śrubę, ale baliśmy się o elektronikę w aucie.
Jakieś pomysły i rady? A może ktoś by chciał się podjąć wyzwania? Oczywiście się zrewanżuje :ok:

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 14:24, 06 gru 2015
przez Patrick345
Stalówka czy alu?

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 15:09, 06 gru 2015
przez jedrek1978
Kiedyś też miałem problem z taka śrubą, odkręciłem poprzez nabicie mniejszej rozmiarowo nasadki klucza chyba 17 na ta śrubę.

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 15:26, 06 gru 2015
przez Testowy
Miałem taki przypadek w drugim samochodzie.
Jednak u mnie były stalówki, więc poradziłem sobie z tym poprzez zdjęcie oryginalnych kołpaków (trochę bolało, bo musiałem je uszkodzić), a potem tak jak Ty ściąłem obracane pierścienie metalowe, a resztę szpilek odkręciłem poprzez zaciśnięcie na nich potężnego klucza-żaby do rozkręcania rur.

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 15:48, 06 gru 2015
przez AdaMs
Chodzi o stalówki. Kupiłem przed chwilą klucz 17 w kształcie litery T. Nabiłem młotkiem na śrubę i co? Złamałem klucz, a śruba ani drgnęła :/

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 16:10, 06 gru 2015
przez rosomak
Wspawanie innej śruby to najlepszy i najpewniejszy pomysł. Odłącz aku i po problemie.

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 16:13, 06 gru 2015
przez Testowy
Spróbuj może takim wynalazkiem (szwedka, właśnie takim ustrojstwem odkręciłem pozostałości uszkodzonych szpilek u siebie)
Obrazek
click image upload

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 16:50, 06 gru 2015
przez arnold
Spawając dodatkowo zluzujesz śrubę temperaturą, odłącz tylko tą klemę. Następnym razem nie przeciągaj śrub.

Wysłane z mojego E2303

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: N 18:19, 06 gru 2015
przez AdaMs
Póki co, zaopatrzyłem się w piankę jakbym jednak złapał kapcia :ok:

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: Pn 0:30, 07 gru 2015
przez matysz
Mnie kiedyś poradzili co by takiej śrubie parę młotków dać od czoła i jak na razie mi pomogło parę razy.

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: Pn 16:42, 07 gru 2015
przez bunio14
U mnie kiedyś obrobiła się śruba zabezpieczająca przed kradzieżą (nigdy więcej takich wynalazków). Pomogło przyspawanie większej śruby - był stres przy alusach ale operacja zakończyła się pomyślnie także nie ma się co bać.

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: Pn 17:59, 07 gru 2015
przez AdaMs
Była dziś próba takim kluczem jak pokazał Testowy, przy mocniejszej próbie odkręcenia ześlizgiwał się...
Ostatecznie pojechałem do wulkanizatora, koleś wziął wielki młot i jeszcze inne żelastwo. Przywalił w śrubę 3 razy aż koło podskoczyło. I wykręcił ją palcami ;) Łożysko chyba przeżyło, bo nie hałasuje podczas jazdy. Hah...
Dzięki za dobre rady, wszystkich spróbowałem (no po za spawaniem) :ok:

Re: Odkręcenie śruby zabezpieczającej

PostNapisane: Pn 22:17, 07 gru 2015
przez Patrick345
Przy stalówce młotek z reguły rozwiązuje sprawę, nie ma co obawiać się o łożysko tylko, dobrze przyłożyć żeby się "odbiła" :wink: