Pokrętło kierunku nawiewu - dziwne uszkodzenie
Napisane: Cz 21:16, 03 gru 2015
Witajcie. To mój pierwszy post, więc z góry przepraszam za ewentualne wpadki.
Chodzi o dziwne uszkodzenie regulacji kierunku nawiewu. Pandę kupiłem już w takim stanie, więc nie znam okoliczności powstania uszkodzenia. Szukałem na forum, ale znalazłem tylko post o lekko cofającym się pokrętle po obróceniu w pozycję nawiewu na szybę. U mnie jednak występuje inny objaw i trudno jest mi wydedukować przyczynę.
Pokrętło kierunku nawiewu mogę obracać tylko w zakresie od skrajnego lewego położenia (nadmuch na twarz) do przedostatniego prawego (szyba+nogi). Dalej próbując kręcić w prawo wyczuwa się "miękki" opór, ale nie daje się przestawić. I tu najdziwniejsza sprawa: w tej prawej pozycji mam nadmuch na samą szybę, a obracając w lewo mogę faktycznie skierować powietrze we wszystkich normalnie występujących kierunkach: szyba, szyba+nogi, nogi, nogi+twarz, twarz. Mam nadzieję, że wyrażam się jasno, są wszystkie możliwe kierunki, ale na mniejszym zakresie obrotu pokrętła, czyli nie pokrywają się z piktogramami wokół pokrętła. Jedynie nadmuch na twarz jest na właściwym miejscu. Oglądałem rysunki w eLearn i zdjęcia mechanizmu w internecie. Wygląda na to, że mechanizm klap kierujących powietrze jest trudno dostępny (lewa strona konsoli środkowej chyba na wysokości osi kierownicy). Pokrętło poprzez linkę porusza zębatką, która steruje zębatkami klap. Czyżby klapa kierunku nogi-szyba przeskoczyła o kilka ząbków? To jedyne co mi przychodzi do głowy. Da się do tego mechanizmu jakoś dobrać bez zdejmowania całego kokpitu, by to sprawdzić? Rozciągnięcie się linki wykluczam, bo nastąpiłoby przesunięcie, a nie "skompresowanie" nastawów. Nie wiem czym zaowocowałoby np. wyskoczenie pancerza linki z uchwytu, może właśnie tym co u mnie. Liczę na Wasze sugestie. Może ktoś z Was dobierał się do tego mechanizmu i wie jak to na żywo wygląda?
Da się z tym żyć, jednak sprawne cieszyłoby znacznie bardziej.
Pozdrawiam.
Chodzi o dziwne uszkodzenie regulacji kierunku nawiewu. Pandę kupiłem już w takim stanie, więc nie znam okoliczności powstania uszkodzenia. Szukałem na forum, ale znalazłem tylko post o lekko cofającym się pokrętle po obróceniu w pozycję nawiewu na szybę. U mnie jednak występuje inny objaw i trudno jest mi wydedukować przyczynę.
Pokrętło kierunku nawiewu mogę obracać tylko w zakresie od skrajnego lewego położenia (nadmuch na twarz) do przedostatniego prawego (szyba+nogi). Dalej próbując kręcić w prawo wyczuwa się "miękki" opór, ale nie daje się przestawić. I tu najdziwniejsza sprawa: w tej prawej pozycji mam nadmuch na samą szybę, a obracając w lewo mogę faktycznie skierować powietrze we wszystkich normalnie występujących kierunkach: szyba, szyba+nogi, nogi, nogi+twarz, twarz. Mam nadzieję, że wyrażam się jasno, są wszystkie możliwe kierunki, ale na mniejszym zakresie obrotu pokrętła, czyli nie pokrywają się z piktogramami wokół pokrętła. Jedynie nadmuch na twarz jest na właściwym miejscu. Oglądałem rysunki w eLearn i zdjęcia mechanizmu w internecie. Wygląda na to, że mechanizm klap kierujących powietrze jest trudno dostępny (lewa strona konsoli środkowej chyba na wysokości osi kierownicy). Pokrętło poprzez linkę porusza zębatką, która steruje zębatkami klap. Czyżby klapa kierunku nogi-szyba przeskoczyła o kilka ząbków? To jedyne co mi przychodzi do głowy. Da się do tego mechanizmu jakoś dobrać bez zdejmowania całego kokpitu, by to sprawdzić? Rozciągnięcie się linki wykluczam, bo nastąpiłoby przesunięcie, a nie "skompresowanie" nastawów. Nie wiem czym zaowocowałoby np. wyskoczenie pancerza linki z uchwytu, może właśnie tym co u mnie. Liczę na Wasze sugestie. Może ktoś z Was dobierał się do tego mechanizmu i wie jak to na żywo wygląda?
Da się z tym żyć, jednak sprawne cieszyłoby znacznie bardziej.
Pozdrawiam.