Falujący wskaźnik temperatury

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#76  Postprzez zecer1971 » Śr 0:26, 02 lut 2011

jaceknokia napisał(a):Termostat zamówiony oryginał fiat ricambi, czekam na przesyłkę i do dzieła!!!

I pytanko? Czy po wymianie termostatu nadal jest wsio ok z tą wskazówką? Chodzi mi o te mrozy co aktualnie nad Polską :)
U mnie w te mrozy wsio ok, nic nie faluje. Zamontowany termostat Wahlera a orginał fiata to Behr.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#77  Postprzez Franek16i » Śr 0:38, 02 lut 2011

to w takim razie ja musze sobie odpowietrzyc uklad;/ bo wymienilem termostat jest lepiej ale nie odpowietrzylem go dobrze;l/ i lipa;/ dolewalem pluny i git poziom:) ale zeby odpowietrzyc to trzeba go zarzac wlacycz nawiew i ta przy chlodnicy odkrecic tak?
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Numer postu:#78  Postprzez zecer1971 » Śr 0:49, 02 lut 2011

Franek16i napisał(a):to w takim razie ja musze sobie odpowietrzyc uklad;/ bo wymienilem termostat jest lepiej ale nie odpowietrzylem go dobrze;l/ i lipa;/ dolewalem pluny i git poziom:) ale zeby odpowietrzyc to trzeba go zarzac wlacycz nawiew i ta przy chlodnicy odkrecic tak?
Jeden korek masz przy chłodnicy a drugi na wężu co wchodzi do kabiny i nagrzewnicy. Nadmuchu nie włączaj bo go nie nagrzejesz dobrze. Ja odkręcałem odpowietrznik tylko ten na wężu.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#79  Postprzez 12pawel » Śr 9:23, 02 lut 2011

i odpowietrzać trzeba z nagrzanym silnikiem tak by co jakiś czas otwierał się termostat by także odpowietrzyć chłodnicę. przy odkręcaniu odpowietrznika lekko dodać gazu by wkręcić na obroty pompę cięczy.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#80  Postprzez chojraaak » Cz 12:20, 03 lut 2011

Panowie...

Tak sledze ten temat i czytam wszystkie wypowiedzi. Niestety u mnie tez pojawil sie w zimie taki sam objaw.
Przymierzam sie do wymiany termostatu na nowy http://tiny.pl/hckf3 . Zastanawiam sie czy jest to oryginal bo cena mnie zadzwiwia. Patrzac na inne oferty to ta jest atrakcyjna.

A powiedzcie mi gdzie znajduje sie sonda do pomiaru temperatury? Moze z nimi jest problem? Rzucam tylko propozycje. Skoro tyle ludzi wymienialo termostaty i nic to nie pomagalo?
chojraaak
Aktywny
 
Posty: 81
Dołączył(a): Wt 0:56, 18 sty 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: Dynamit

Numer postu:#81  Postprzez JaceK » Cz 12:51, 03 lut 2011

Termostat zamowiony, oryginał Behr ASO. Co do Wachlera to niemiecki zamiennik też dobry. Doposażyłem się w litr koncentratu i litr destylki.

Tylko jeszcze jaką opaskę skręcaną kupić? Jakie fi?

Bo kupiłem od 25-40 i nie wiem czy nie będzie za duża
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Numer postu:#82  Postprzez 12pawel » Cz 13:04, 03 lut 2011

jaceknokia napisał(a):
Bo kupiłem od 25-40 i nie wiem czy nie będzie za duża


Będzie na styk albo i za mała. Tam trzeba chyba deko wiekszą
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#83  Postprzez JaceK » Cz 13:13, 03 lut 2011

12pawel napisał(a):
jaceknokia napisał(a):
Bo kupiłem od 25-40 i nie wiem czy nie będzie za duża


Będzie na styk albo i za mała. Tam trzeba chyba deko wiekszą


Gdzieś widziałem wymiary, to fi otworu na który nasuwamy węża to 28mm ( chyba )
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Numer postu:#84  Postprzez zecer1971 » Cz 13:19, 03 lut 2011

Kup jeszcze jedną o rozmiar większą, majątku nie wydasz :)
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#85  Postprzez JaceK » Cz 13:40, 03 lut 2011

zecer1971 napisał(a):Kup jeszcze jedną o rozmiar większą, majątku nie wydasz :)


No nie mówcie że tam takie dupne fi trzeba :shock:
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Numer postu:#86  Postprzez 12pawel » Cz 13:48, 03 lut 2011

Termostat ma ok 30 mm to tego dochodzi dość gruby wąż o grubości ścianki ok 3mm więc masz fi ok 36mm. Teraz żeby łatwo nasadzić na wąż musisz trochę jeszcze popuścić opaskę, więc napisałem że będzie pewnie na styk.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#87  Postprzez Franek16i » Pt 21:26, 04 lut 2011

ja zagrzalem silnik poodkrecalem pogazowalem odpowietrzylo sie i jest lepiej szybciej sie grzeje:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Numer postu:#88  Postprzez marcin » So 13:08, 05 lut 2011

Mój problem falującej wskazówki powrócił. :( Przestałem wymieniać termostaty sam i pojechałem do warsztatu. Warsztat wymienił kolejny termostat bo powiedzieli że tamten termostat jest nie sprawny. Po wymianie termostatu talej było to samo, :( więc w końcu po mojej sugestji wymienili CZUJNIK TĘPERATURY i wszystko wróciło do normy. Więc to pewnie w wielu przypadkach bardziej chodzi o błędne działanie czujnika tęperatury niż o termostat. :) :) :) :lol: :lol:
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Numer postu:#89  Postprzez 12pawel » So 13:19, 05 lut 2011

Dlatego wcześniej pisałem jak mniej więcej sprawdzić czy termostat działa prawidłowo. Należy uruchomić zimny silnik trzymać za wąż po prawej stronie chłodnicy i patrzeć czy nagrzewa się wraz ze wzrostem temperatury czy cały czas jest zimny i nagle robi się gorący. Jeśli łagodnie się nagrzewa to to termostat do wymiany, a jeśli wąż po jakimś czasie dopiero gwałtownie się grzeje do pełnej temp to termostat sprawny i otwiera się dopiero w wysokiej temperaturze.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#90  Postprzez marcin » N 14:47, 06 lut 2011

12pawel napisał(a):Dlatego wcześniej pisałem jak mniej więcej sprawdzić czy termostat działa prawidłowo. Należy uruchomić zimny silnik trzymać za wąż po prawej stronie chłodnicy i patrzeć czy nagrzewa się wraz ze wzrostem temperatury czy cały czas jest zimny i nagle robi się gorący. Jeśli łagodnie się nagrzewa to to termostat do wymiany, a jeśli wąż po jakimś czasie dopiero gwałtownie się grzeje do pełnej temp to termostat sprawny i otwiera się dopiero w wysokiej temperaturze.

Ale to co opisałeś dotyczy tylko procedury kiedy otwiera się termostat a co wtedy gdy termostat się przycina przy zamykaniu?????
marcin
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 21:28, 12 gru 2010
Lokalizacja: Ksawerów
Wiek: 43
Panda: Active plus

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron