Musisz mieć schemat układu zapłonu. Odpinasz aku, odpinasz wtyczki przy sterowniku i przy cewkach oraz jak chcesz to i czujnikach by pomierzyć inną instalację. Multimetr w dłoń ustawiasz na rezystancję 200 omów i mierzysz przewody od złącza sterownika do złacza cewki(czujników). Pami ętaj że przy cewkach jeden to przewód plusowy z któregoś przekaźnika a drugi to przewód kluczujący minusem ze sterownika. Dośc skomplikowane to nie jest jeśli posiada się schemat i nie bładzi po omacku.
Możesz ustawić multimetr na zwarcie(brzęczyk) ale ja robę to na rezystancji 200 omów. Wtedy pomiar przewodu powinien być najbliższy zera omów. Na ogół przy tanich multimetrach jest to około 1 oma z uwagi na oporność przewodów multimetru i dokładności urządzenia.
Jeśli wskaże rezystancja nieskończenie wielka to masz przerwę na tym przewodzie