bunio14 napisał(a):W czasie jazdy wskazówka w połowie skali - wskazania ELM = 80*C, spadek do min 76*C i ogólnie oscyluje w tych granicach.
Po dłuższej jeździe (ok 20km) - wskazówka w połowie skali, wskazania 79-80*C.
Test na postoju, ogrzewanie wyłączone - wskazówka niezmiennie w połowie, ani drgnie a temp rosła aż do 97*C kiedy włączył się wentylator i schłodził do 91*C.
Obiecałem więc odpisuję.
Jestem po wymianie termostatu na ori i poniżej obserwacje na podpiętym ELMie
1. Wskaźnik przestał falować
2. W czasie jazdy wskazówka pnie się w górę od 52*C, w czasie jazdy z prędkościami 60-80km na odcinku ~20km temperatura oscyluje 84-86*C (temp na zewnątrz +5*C)
3. Na postoju przy wyłączonym ogrzewaniu - temp rośnie do 97*C, włącza się wentylator i schładza do 91*C.
Reasumując - zniknęło denerwujące falowanie, silnik w czasie jazdy osiąga 4-6*C więcej, włączenie wentylatora bez zmian.
Pytanie czy warto wydać 100zł (tyle dałem w Fiacie za ori termostat) dla kilku stopni celsjusza. U mnie głównym powodem było denerwujące falowanie - każdy zrobi jak uważa