Zaślepianie EGR

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#16  Postprzez Dreamcatcher » Cz 15:09, 07 lip 2016

Bo zwykle ludzie zabierają się za egr dopiero jak ten się zepsuje. Wtedy tak czy siak trzeba egr wyciągnąć. Choćby po to by cały syf wyczyścić z egr-u i dolotu. W nieco starszych dieslach wystarczyło wstawić zaślepkę pełną (bez otworków) i miałeś problem z głowy na zawsze. W nowszy komp zgłaszał błąd stąd zaślepka "perforowana". Tak jest prościej. Jeśli egr działa prawidłowo to można pomyśleć zapobiegawczo o wyprogramowaniu. Tylko czy warto, zwłaszcza jak się w dalsze trasy jeździ.

To dobra wiadomość, że nie trzeba zaślepiać egr-u przy wywalaniu go z softu. EGR pozostawia się wtedy w pozycji zamkniętej?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#17  Postprzez morpheus1581 » Cz 16:57, 07 lip 2016

Więc opcje są takie:
1. Jeśli działa prawidłowo to wywalamy z softu nie zakładając zaślepki.
2. Jeśli działa prawidłowo to zakładamy zaslepke z otworami i nie ruszamy softu.
3. Jeśli jest uszkodzony to usuwamy EGR, zakładamy zaslepke bez otworów i wywalamy z softu.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#18  Postprzez Deacon » Cz 23:31, 07 lip 2016

Jaki jest sens zaślepki? Koszty :) Zaślepka to 25zl, soft to ok 400zl. Tylko przy zaślepce z otworami jednak coś tam spalin się dostaje. Poza tym trzeba tą zaślepkę zamontować a każdy posiadacz Multijeta wie, jaki jest dostęp do EGR'a - masakra. Wg mnie lepiej uzbierać kasy, jechać na program i mieć go z głowy raz na zawsze.

Tak - EGR po wyłączeniu w sofcie jest cały czas zamknięty.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#19  Postprzez morpheus1581 » Cz 23:52, 07 lip 2016

A jaka Ty różnice zauważyłeś po tym zabiegu softowym?
400 zl za wgranie programu trochę boli.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#20  Postprzez Deacon » Pt 11:25, 08 lip 2016

Moc :) Przed wyłączeniem dół praktycznie nie istniał. Po zaczął zbierać się od dołu. Różnica była diametralna.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » Pt 14:47, 08 lip 2016

:zakrecony: :zakrecony: Fakt. Ta turbo dziura jest trochę wkurzająca. Dziś podłączałem auto pod kompa. EGR mam w dobrej kondycji póki co więc pomyślę o sofcie.
Dzięki za wszystkie informacje. Od dziś wiem z czym to się je.
Ostatnio edytowano Pn 19:28, 11 lip 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Polskie znaki ą,ę,ć,ż,ź... po raz enty... ;) morpheus1581 popraw się :) bo nie wyrabiam z tymi Twoimi postami... ;)
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron