Może twoje problemy potęguje niedogrzany silnik.
Sprawdź czy termostat ci się zamyka na zimnym silniku.
Odpal zimne autko i dotknij ręką do grubego gumowego węża dochodzącego z prawej strony do górnej części chłodnicy- powinien być cały czas zimny, aż do momentu gdy wskazówka od temperatury silnika nie osiągnie swojego środkowego położenia.
Jeżeli poczujesz, że ten wąż powoli się rozgrzewa, razem z silnikiem, przed osiągnięciem temperatury nominalnej przez silnik to oznacza że termostat jest uszkodzony i nie domyka się gdy jest zimny silnik. Trzeba wtedy wymienić termostat.
Jeżeli termostat działa prawidłowo to jest sposób na niedogrzany silnik ( jeżdżony na krótkich odcinkach w zimie) trzeba założyć osłonę na chłodnicę i pomóc silnikowi szybciej się nagrzewać.
Ja też jeżdżę na krótkim 4 km odcinku i zawsze przed zimą zakładam osłonę na chodnicę i nie mam problemów z wodą w oleju.
I autko w zimie się szybciej nagrzewa.