Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#16  Postprzez Deacon » Śr 16:26, 12 wrz 2012

niby na czym taka kontrola polegala?
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#17  Postprzez Zwierzak » Śr 16:49, 12 wrz 2012

W nowych dieslach z EURO5 w niektórych markach jest np. kontrola ciśnienia spalin między turbo a filtrem cząstek stałych/katalizatorem przez co można sprawdzić obecność katalizatora czy konieczność wypalania filtra. Mam nadzieję że Fiat nie wpadł na taki pomysł

EDIT: Wersja 75KM ma zarówno czujnik ciśnienia spalin jak i temperatury FAP.

Którą masz wersję 70 czy 75?
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#18  Postprzez Deacon » Śr 16:50, 12 wrz 2012

watpie. spytam Jacka bo on te silniki robi to moze cos wiecej powie.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#19  Postprzez zamberek » Śr 20:33, 12 wrz 2012

Ja powiem Tobie tak, u siebie w escorcie (PB) tez miałem wrażenie, że jest przytkany, więc wyciąłem kata a w jego miejsce po porostu rura o tej samej średnicy. Jakie efekty? Może i ten dźwięk był bardziej jakby metaliczny, ale nie zauważyłem, żeby to wpłynęło na jakość jazdy (u Ciebie w mjtd może być inaczej). Wiem, że mój mechanik rozcinał jeszcze kata wyciągał całe bebechy a w środek kata wspawywał odpowiednia rure i zakładał kata z powrotem ;) Więc i Ty tez możesz tak zrobić ;)

Ps. Mechanik jeszcze zarabiał kilka stówek na katach, nawet do 500zł w zależności od stanu kata.
Obrazek
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#20  Postprzez JaceK » Śr 23:41, 12 wrz 2012

Zapytałem kilka osób w FPT o ten katalizator. W pandzie 70HP nie ma żadnych czujników wkręcanych do katalizatora więc nie powinno być jakiś problemów z pracą silnika. Co do przytykania, to przytykają się tylko te z DPF i to przytyka się ten drugi katalizator DPF-owy. Na kabinach nie robili jeszcze próby odpalenia silnika z pustą gruchą. Co do samego rozbebeszenia gruchy, to jak Michał zauważył dostęp jest fatalny. Można rozkręcić tylko że katalizator jest dokręcony do spręzarki trzema śrubami i nie daj Boże któraś się urwie :(

Ogólnie cały zespół turbo fajnie się odkręca jak go mam na paletce technologicznej na nie w aucie :)
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#21  Postprzez OsiemKilo » Cz 13:29, 13 wrz 2012

Zwierzak napisał(a):W nowych dieslach z EURO5 w niektórych markach jest np. kontrola ciśnienia spalin między turbo a filtrem cząstek stałych/katalizatorem przez co można sprawdzić obecność katalizatora czy konieczność wypalania filtra. Mam nadzieję że Fiat nie wpadł na taki pomysł

EDIT: Wersja 75KM ma zarówno czujnik ciśnienia spalin jak i temperatury FAP.

Którą masz wersję 70 czy 75?




Z tego co pamiętam to w 2009r. wprowadzono multijet II generacji który spełnia Euro5 i z racji tego posiada on seryjny filtr cząstek stałych. A filtr jaki stosuje fiat to chyba jest DPF a nie FAP. Jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Wracając do tematu, ja mam wersje 75 KM z 2007r. i nie znalazłem żadnych czujników przy katalizatorze.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#22  Postprzez Zwierzak » Cz 23:24, 13 wrz 2012

DPF i FAP to to samo :D

Co do tego czy każda wersja 75 ma, a 70 nie ma nie będę się sprzeczał, bo jest to informacja ze schematów elektrycznych i prawdopodobnie nie uwzględnia wszystkich możliwych wersji :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#23  Postprzez OsiemKilo » Cz 23:34, 13 wrz 2012

DPF jest filtrem "suchym" a FAP jest filtrem "mokrym".
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#24  Postprzez Zwierzak » Cz 23:37, 13 wrz 2012

Polecam się zapoznać co oba skrótowce oznaczają :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#25  Postprzez OsiemKilo » Pt 0:16, 14 wrz 2012

Oba skrótowce dosłownie oznaczają to samo tylko, że FAP jest wynalazkiem franzuzów, skąd wywodzi sie ten skrót. Koncern PSA wymyślił dodatkowy zbiornik, który zawiera specjalny dodatek podnoszący temp. spalin... itd.
W autach typu Audi, BMW, Opel, Honda nazywa się to DPF(z angielskiego) i nie ma tam żadnego zbiorniczka.
Stąd to rozróżnianie. Spotkałem się z takim rozumowaniem mnóstwo razy i tak to już zostało.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#26  Postprzez Zwierzak » Pt 0:47, 14 wrz 2012

Dziwi mnie trochę Twoje rozumowanie, że zmieniając język tłumaczenia skrótowca wiążesz ze zmianą rodzaju filtra (wiem, że jest to skrót myślowy).

Bo wtedy jak wytłumaczysz "suchy" FAP w Renault? Dokumentacja serwisowa podaje, że jest FAP :hahaha:
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Usuniecie katalizatora w 1.3 Multijet

Numer postu:#27  Postprzez OsiemKilo » Pt 7:55, 14 wrz 2012

Ja wiem jak to sie ma w praktyce. Tak jak napisałem spotkałem sie z takim podziałem wiele razy i tak sie przyjęło. Dziwi mnie, że Ty sie z tym nie spotkałeś. Wiele czasopism motoryzacyjnych praktykuje taki podział, i w internecie się kilka razy z tym spotkałem.

Zwierzak napisał(a):Bo wtedy jak wytłumaczysz "suchy" FAP w Renault? Dokumentacja serwisowa podaje, że jest FAP :hahaha:

Francuzi wszystko nazywają po swojemu.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron