ach ten rozrząd.... dylematy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#1  Postprzez Kamillo » So 0:25, 11 maja 2013

Proszę o wybaczenie jeśli Moderatorzy uznają, że niepotrzebne jest zakładanie nowego wątka - wówczas proszę o podłączeniu do któregoś z istniejących w dziale Mechanika.

Ale od rzeczy. Odkopałem AutoMoto nr 12/2012 i w artykule "Najgorsze i najlepsze silniki" (str. 86 - 91) wśród silników benzynowych, które są godne polecenia wymieniony jest nasz fiatowski 1.2 8V, wersje mocy 60-69 KM. Redaktorzy AutoMoto napisali tam jak byk... "Osiągi można zaakceptować, a zerwanie paska rozrządu obejdzie się bez dalszych konsekwencji" :shock:

Już z rok temu pisałem na prv z Huczasem o rozrządzie w silniku 1.2 8V 60 KM i utwierdził mnie On w przekonaniu, że rozrząd jest kolizyjny. TO moje mniemanie zostało wystawione na próbę podczas przedostatniego spota warszawskiego, gdy Koledzy oglądając mój silnik zawyrokowali "a... to twój jest jeszcze bezkolizyjny". Później przypomniałem sobie ten artykuł i teraz... mam już mętlik. I nie chodzi mi o to, czy można zaoszczędzić na wymianie rozrządu czy nie - i tak mam żelazną zasadę, że w aucie w którym jest klima, używana często i auto wykorzystywane jest głównie w jeździe miejskiej, zmieniam pasek co 4 lata (ew. ok.80-90 tys km, jeśliby wypadło wcześniej).

W związku z tym, noszę się z zamiarem napisania zapytania do FAP, by samemu nabrać pewności i zakończyć spory na naszym Forum jak to z tym rozrządem w silniku 1.2 8V jest. OK< może nie będę do FAP pisał teraz, o godzinie 00:25, ale przez ten weekend to zrobię. No i oczywiście w tym tu wątku wrzucę cytat z odpowiedzi jakiej mi udzielą :D
Kamillo
Instruktor
Avatar użytkownika
 
Posty: 1078
Dołączył(a): So 21:56, 29 paź 2011
Lokalizacja: Pruszków (WPR)
Wiek: 44
Panda: Seat Ibiza V (KJ)
Imię: Kamil

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » So 8:13, 11 maja 2013

Jak pytałem FAP o aktualizację Connecta w Pandzie do firmwaru powyżej 12.3, to mi odpisali, że mam podjechać do dowolnego ASO to mi zaktualizują examinerem do najnowszej wersji.

Co ciekawe aktualizacji nie dokonuje się examinerem i wersja czytająca G2 nie została w ogóle wydana, więc nie wiem odpowiedź, którą uzyskasz będzie miała dużo wspólnego z rzeczywistością.

A redaktorzy pism motoryzacyjnych mam wrażanie, że często samochody widzieli tylko na obrazkach.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#3  Postprzez t-przemek » So 9:29, 11 maja 2013

Zwierzak napisał(a):
A redaktorzy pism motoryzacyjnych mam wrażanie, że często samochody widzieli tylko na obrazkach.

Też mi się coś tak wydaje, natomiast jestem pewny co to 1.1 że po zerwaniu kompletnie nic się nie dzieje.
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#4  Postprzez adales » So 10:31, 11 maja 2013

t-przemek napisał(a):
Zwierzak napisał(a):
A redaktorzy pism motoryzacyjnych mam wrażanie, że często samochody widzieli tylko na obrazkach.

Też mi się coś tak wydaje, natomiast jestem pewny co to 1.1 że po zerwaniu kompletnie nic się nie dzieje.


No ja bym taki pewny nie był, bo też są 1.1 kolizyjne i bezkolizyjne
adales
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 92
Dołączył(a): Pt 16:53, 15 lut 2013
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 39
Panda: Active
Imię: Adam

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#5  Postprzez Romix13 » So 12:05, 11 maja 2013

Zwykle się oceniało po wyglądzie korka wlewu oleju jak kwadratowy gumowy to bezkolizyjny i mój taki jest, po za tym już był rozbierany silnik i mech.potwierdził że bezk. a gdy okrągły zakręcany to kolizyjny ale nie wiem po czym jeszcze można wizualnie :oops:
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#6  Postprzez bombel » So 12:25, 11 maja 2013

Romix13 napisał(a):Zwykle się oceniało po wyglądzie korka wlewu oleju jak kwadratowy gumowy to bezkolizyjny i mój taki jest, po za tym już był rozbierany silnik i mech.potwierdził że bezk. a gdy okrągły zakręcany to kolizyjny ale nie wiem po czym jeszcze można wizualnie :oops:


prawda :ok: chyba tak wizualnie to chyba po korku właśnie, na pewno stwierdzenie ze wszystkie 1.1 są bezkolizyjne - nie jest prawdą, ja na szczęście też mam bezkolizyjny
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#7  Postprzez mich43l » So 20:02, 11 maja 2013

ciekawe gdzie można dostać pewną informację na temat silników czy są czy nie są kolizyjne, może są jakieś katalogi ...
ELM 327
Interfejs Tartarini
mich43l
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 289
Dołączył(a): Pn 22:33, 03 gru 2012
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 35
Panda: 1.1 8V + Tartarini TEC99
Imię: Michał

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#8  Postprzez Dorian1.1 » Cz 0:34, 23 maja 2013

mich43l napisał(a):ciekawe gdzie można dostać pewną informację na temat silników czy są czy nie są kolizyjne, może są jakieś katalogi ...

Wiadomość jeszcze ciepła prosto od mechanika z ASO fiata z dwunastoletnim stażem
silniki z korkami wciskanymi są bezkolizyjne, silniki z korkami wkRęcanymi SĄ KOLIZYJNE
jest to pewna wiadomość niczym ta że zlot zaczyna się w ten piątek.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#9  Postprzez Kamillo » Cz 10:08, 23 maja 2013

no to mam bezkolizyjny :D
Kamillo
Instruktor
Avatar użytkownika
 
Posty: 1078
Dołączył(a): So 21:56, 29 paź 2011
Lokalizacja: Pruszków (WPR)
Wiek: 44
Panda: Seat Ibiza V (KJ)
Imię: Kamil

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#10  Postprzez t-przemek » Cz 15:26, 23 maja 2013

Odnośnie to tego co pisałem wcześniej i tego co zostało tu powiedziane, to faktycznie, panda 1.1 o której mówiłem ma kwadratowy/wciskany korek :)
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#11  Postprzez mipan » So 13:08, 25 maja 2013

Spotkałem się z opinią specjalisty, że nie ma bezkolizyjnych silników Fiata. Istnieje tylko różne prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji tłoka z zaworami w przypadku uszkodzenia rozrządu.
Wyjaśnieniem tego problemu mógłby być tylko rysunek z dokumentacji technicznej silnika, z zaznaczeniem maksymalnych położeń tłoków i zaworów.
mipan
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt 17:47, 24 maja 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: Active 1.1
Imię: Michał

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#12  Postprzez Dorian1.1 » So 21:41, 25 maja 2013

mipan napisał(a):Spotkałem się z opinią specjalisty, że nie ma bezkolizyjnych silników Fiata. Istnieje tylko różne prawdopodobieństwo wystąpienia kolizji tłoka z zaworami w przypadku uszkodzenia rozrządu.
Wyjaśnieniem tego problemu mógłby być tylko rysunek z dokumentacji technicznej silnika, z zaznaczeniem maksymalnych położeń tłoków i zaworów.

Sprawa jest prosta maksymalne wychylenie zaworu i tloka w silnikach z korkiem oleju wciskanym jest niewystarczajace do wystapienia kolizji tloka z zaworem. Silniki z korkiem wkrecanym posiadają inną glowicę.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#13  Postprzez toudi6666 » Wt 9:37, 04 cze 2013

silniki 1.1 sa bezkolizyjne tak jak niektore silniki vw. sa to praktycznie ostanie silniki fiata 1.1,1.2, ktore sa praktycznie nie do zdarcia.kolega mial w silniku 1.2 8v turbo wstawione bez integracji w wymiane czesci na kute i auto jezdzilo bezawaryjnie, a mialo okolo 140koni. a nawet jak pasek strzeli to taki blok kosztuje w granicy 800zl. pasek z rolka kosztuje okolo 80-100zl, wiec ja wiem czy jest sens oszczedzac jak kazdy moze taki pasek wymienic w garazu.
toudi6666
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt 6:54, 28 maja 2013
Lokalizacja: Zawiercie
Panda: panda 1.1
Imię: Łukasz

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#14  Postprzez pandamen » Śr 21:18, 05 cze 2013

nie rozumiem dlaczego oszczedzacie na takich rzeczach... wyglada na to, ze strach kupic pande od forumowicza... za duzo wie... i za duzo kombinuje... by nie wiedzial, to by wymienial pasek, pompe i napinacz jak pan bog przykazal.. :rotfl:
pandamen
Aktywny
 
Posty: 60
Dołączył(a): N 14:18, 17 mar 2013
Lokalizacja: Katowice
Panda: 1.1
Imię: Zenek

Re: ach ten rozrząd.... dylematy

Numer postu:#15  Postprzez Kamillo » Cz 8:16, 06 cze 2013

Zenek, a ktoś powiedział, że oszczędzamy??? bo nie bardzo rozumiem zarzut. nikt tutaj nie przeciąga interwału wymian do 8 lat i niezliczonej liczby kilometrów. skoro takie wrażenie odniosłeś, to może za krótko na Forum jesteś i nie poznałeś jeszcze Forumowiczów? więc ja jednak ostrożniejszy byłbym w tych sądach/ OK, może nie sądach - przypuszczeniach.
Kamillo
Instruktor
Avatar użytkownika
 
Posty: 1078
Dołączył(a): So 21:56, 29 paź 2011
Lokalizacja: Pruszków (WPR)
Wiek: 44
Panda: Seat Ibiza V (KJ)
Imię: Kamil


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości