Klekot silnika benzynowego

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Klekot silnika benzynowego

Numer postu:#1  Postprzez michalijegopanda » Wt 0:19, 30 lis 2010

Zaczęła się zima i co za tym idzie ujemna temperatura. Pewnego ranka po nocy wchodzę do samochodu przekręcam kluczyk na zapłon, czekam aż się wszystko załaduje motor odpala bez problemu ale słyszę z silnika dźwięk klekotu jak w starym dieslu prze jakiś czas do puki nie dostanie tam jakiejś temperatury a dokładnie gdy obroty nie spadną do tych 800 900 obr/min. Niedawno wymieniałem olej "selenia 10w40" może to to? Bo w ubiegłej zimie miałem to samo. Czytałem w necie że to mogą być popychacze zaworów, albo też że szklanki za nim dostaną oleju to tak jest. Co to może być?
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#2  Postprzez wojtassslg » Wt 7:27, 30 lis 2010

A mi tylko w lato nie klepia... podobno we fiatowskich silnikach to normalne... sa to niby pierscienie zaworowe które klepia o przylgnie zaworowa. A bym jakby coś sprawdził luzy zaworowe tak dla swietego spokoju, bo jesli masz 1.4 powinny byc hydrauliczne regulacja ale warto sprawdzic... :)
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#3  Postprzez tytusolk » Wt 11:18, 30 lis 2010

ja kasowałem luzy zaworowe a i tak klepie, szczególnie właśnie kiedy temperatura jest dobrze poniżej 0.
tytusolk
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 613
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: OLK/DG
Wiek: 46
Panda: 1.2 Dynamiczna zapalniczka:)
Imię: Sebastian

Numer postu:#4  Postprzez Vito » Wt 11:27, 30 lis 2010

te silniki tak maja :(
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#5  Postprzez wojtassslg » Wt 18:55, 30 lis 2010

tytusolk napisał(a):ja kasowałem luzy zaworowe a i tak klepie, szczególnie właśnie kiedy temperatura jest dobrze poniżej 0.


poprostu pod wpływem ciepła musi się dostosowac wymiar przylgni z tależykiem. Hehe ten typ tak ma jeśli komuś przeszkadza trzeba było sobie kupic Maybaha haha :) ważne że śmiga i się nie wypala nawet na turbo.
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#6  Postprzez michalijegopanda » Wt 23:16, 30 lis 2010

no i fajnie dzięki za odp. uspokoiliście mnie.
michalijegopanda
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 140
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Mikołajki
Wiek: 36
Panda: 1.4 wersja HP 2006r
Imię: Michał

Numer postu:#7  Postprzez Franek16i » Wt 17:18, 14 gru 2010

u mnie tez klekocze na ujemnych temperaturach az sie nie zagrzeje troche:) podobno jest to napinacz rozrzadu:) poprostu tak podobno ma wymienisz na nowy a i tak za niedlugo ze tak powiem bedzie klekotal tak dziwnie:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Numer postu:#8  Postprzez zecer1971 » Wt 19:30, 14 gru 2010

Franek16i napisał(a):u mnie tez klekocze na ujemnych temperaturach az sie nie zagrzeje troche:) podobno jest to napinacz rozrzadu:) poprostu tak podobno ma wymienisz na nowy a i tak za niedlugo ze tak powiem bedzie klekotal tak dziwnie:)
U mnie po wymianie rozrządu, czyli również napinacza, klekocze tak samo jak przed wymianą. Zastanawiam się dlaczego np. w Puntach I silnik 1,1 czy CC 1,1 (takiego miałem) czyli identyczne motorki co w Pandach 1,1 do roku chyba 2005 (stary korek wlewu oleju) tam na zimnym nic nie klekocze a na ciepłym praca silnika jest też przyjemniejsza dla ucha :shock:
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#9  Postprzez Franek16i » Wt 22:47, 14 gru 2010

najwidoczniej ten typ tak ma:) ale za to ladne przebiegi sie nimi robi jak na takie male silniczki:)
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron