Awaria, a może drobiazg

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Awaria, a może drobiazg

Numer postu:#1  Postprzez ecik48 » Pt 21:26, 15 paź 2010

Nie wiem czy w tym dziale mogę poprosić o poradę -dopiero zaczynąm. W moim autku zapalił się czek- wim że trzeba zrobić diagnostyke , problem w tym czy mogę z tym jeżdźić.?
ecik48
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: wałbrzych
Panda: 1,3 MJ 2006r

Numer postu:#2  Postprzez Wolfi » Pt 21:37, 15 paź 2010

Nie w tym wątku u samej góry masz problemy techniczne, ja z checkiem jeździlem chyba 200km ale mi ani nic nie szarpalo ani z autem sie nie działo, po prostu wyskoczył jakiś błąd. Ale polecam pojechac do serwisu i zdiagnozować o co chodzi...
Wolfi
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 980
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 42
Panda: 1.1

Numer postu:#3  Postprzez Wiesław90 » Pt 13:35, 22 paź 2010

Witam, Gdy zapala sie ta kontrolka to oznacza że w silniku nastąpił jakiś problem lub jest błąd w sterowniku. Samochód wówczas przełącza sie w taki tryb bezpieczny dla silnika lecz nie koniecznie bezpieczny dla katalizatora. Zwiększa się spalanie oraz zmniejsza się dynamika samochodu. Osobiście radzę zdiagnozować ten błąd . Jeżeli podczas jazdy znowu Ci się pojawi ta kontrolka to jeżeli to będzie możliwe to zjedź na pobocze , zgaś silnik po chwili uruchom go ponownie .
Wiesław90
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 822
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Nakło Śl.
Wiek: 34
Panda: 1.1 =)

Numer postu:#4  Postprzez old1 » Pt 14:12, 22 paź 2010

U mnie było podobnie jak u Wolfiego. Zapaliła się nagle, auto szarpnęło i po jednym dniu już więcej się nie pojawiła. Przejechałem od tego momentu ponad 10 tys. km i wszystko wydaje się być w porządku - spalanie w normie, przyspieszenie również. Sam chciałem jechać na diagnostykę, ale był to Wielki Piątek, więc nic z tego nie wyszło. Dowiedziałem się tylko (dzwoniłem do ASO), że po zimie to częsty objaw, wywołany skroplenie wody w baku - stąd szarpnięcie. Podobno silniki Pandy po modyfikacji w 2006 roku są bardziej wyczulone na jakość paliwa. Może coś w tym jest.
old1
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 60
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Numer postu:#5  Postprzez Huczas » Pt 14:50, 22 paź 2010

jaka była modyfikacja w silniku?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#6  Postprzez ecik48 » Pn 18:42, 13 gru 2010

Dzięki za opinie teraz powiem co było -po sprawdzeniu na kompie wyszedł błąd -niedomykanie zawóru EGR- do czyszczenia. Z uwagi na brak odpowiednich narzędzi warsztat 30 min. robot 50 zł.
ecik48
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): So 18:30, 23 paź 2010
Lokalizacja: wałbrzych
Panda: 1,3 MJ 2006r

Numer postu:#7  Postprzez Vito » Pn 21:48, 13 gru 2010

W moim MJ miałem to samo :(
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron