P0172 mieszanka zbyt bogata

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#1  Postprzez waldekb3 » Cz 21:58, 26 kwi 2012

Tak jak w temacie problem jest taki że pomimo skasowania błedu po czasie powraca.Check się nie świeci autko zapala i jeździ normalnie.Auto bez instalacji gazowej tylko benzyna.Na zimnym silniku podczas jazdy na niskich obrotach w momencie dodania gazu potrafi szarpnąć , czasami na zimnym falują obroty Na ciepłym jest ok.Zero szarpnięć .Jakieś pomysły od czego zacząć w poszukiwaniach?
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#2  Postprzez ma16 » Cz 23:12, 26 kwi 2012

podstawa świece kable zapłonowe ?
Prawdziwy zdrajca włoskiej marki Powraca !

Pełny MES. Osiowanie, błędy itp. Kontakt PW.
ma16
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1150
Dołączył(a): So 12:38, 25 gru 2010
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 34
Panda: 1,1 2003 - SOLD :(
Imię: Marek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#3  Postprzez johnydeep » Pt 10:25, 27 kwi 2012

moze sonda oszukuje? wiesza sie i przez to go zalewa, sprawdz czy oscyluje od 0.1-0.9 V. druga sprawa uszkodzony wtryskiwacz benzyny, nie zamyka sie i leje cały czas, ale zeby je sprawdzic to trzeba je zdemontować, 2 sruby tylko sprawdzasz czy ciekna, czy po przekreceniu zapłonu rozpylaja paliwo (trzeba 2 os. do tego). Jak masz FESa (a mowiłem Ci tyle razy kup kabel i sciagnij FESa:) taniej wyjdzieniz szwedaczka po serwisach ) to sam powinniens sobie poradzic z Sonda :)
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#4  Postprzez waldekb3 » So 14:09, 16 cze 2012

Problem nadal jest :( Świece dobre , kable dobre.Ale po badaniu u diagnosty okazuje się że zbyt bogata mieszanka występuje na biegu jałowym i tak do około 2000 obr/min.Powyżej tych obrotów jest ok.Spaliny na wolnych są sporo ponad normę , a przy 2500 obr/min są prawidłowe.Co jeszcze sprawdzić?
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#5  Postprzez oxydian » Pn 0:17, 18 cze 2012

Sprawdz jak pracuje regulator biegu jałowego. Obroty na wolnych w normie ? Moze dostaje za malo powietrza przez kanalik obejsciowy z powodu jego zamulenia szlamem z odmy... A to skutkuje nieprawidlowym stosunkiem Pow/Pb. Tylko, ze w tym wypadku powinny chyba falowac obroty... Tyle, że jak piszesz na wyższych obrotach masz to samo wiec chyba nie tedy droga ale sprawdzic warto, roboty z tym dużo nie ma... Druga przyczyna jaka mi przychodzi na myśl, bardziej prawdopodobna do nieszczelności w obrębie układu wydechowego. Sprawdz czy nie uciekaja spaliny spod uszczelki kolektora oraz w ogóle na drodze przed sondą lambda. A najsampierw sprawdz po prostu jak pracują sondy, tak jak Ci koledzy wczesniej mowili.
oxydian
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 112
Dołączył(a): Wt 0:10, 29 maja 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 12
Panda: 1.2 8V LPG Stag4Plus
Imię: Dariusz

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » Pn 7:48, 18 cze 2012

FES -> czujniki temperatury -> sonda lambda przed katalizatorem -> lejący wtrysk
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#7  Postprzez waldekb3 » Pn 8:50, 18 cze 2012

Dwa odczyty z programu FES

1.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Obciażenie silnika: 5,750 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,8 °
Ciśnienie atmosferyczne: 1008 mBar
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 2,014 ms
Predkość pojazdu: 0 km/h
Kąt przepustnicy: 0,0 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Sonda lambda 1 przed kat.: Pętla zamknięta
Temperatura wody: 83 °C
Temperatura powietrza: 41 °C
Ciśnienie w dolocie: 267 mBar
Obroty silnika: 747 obr/min
Monitorowanie katalizatora: Ok
Stan lambda 1 za kat.: Ograniczenie dolne
Napięcie akumulatora: 13,8 V
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Kąt przepustnicy: %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,250000 %
Integrator sondy lambda 1: 1,044600 %
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,019 V
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,737 V
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Pozycja silnika krokowego: 38 kroków
Stan lambda przed kat.: Bogata
Centralka silnika: Niezaprogramowany
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,547 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,508 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,454 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,473 V
Czas ładowania cewki 1: 2,362 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,330 ms
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 255 mBar
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 6553,3 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: -1,1 %
Pozycja silnika krokowego: 13,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:
Napełnienie kanistra: 0,0032 %
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Adaptacja koła fonicznego: Ok

2.
ODCZYT PARAMETRÓW:
Obciażenie silnika: 5,875 Kg/h
Wyprzedzenie zapłonu: 9,9 °
Ciśnienie atmosferyczne: 1008 mBar
Kontrola lambda 1 przed kat.: Ok
Monitorowanie systemu paliwowego: Ok
Wypadające zapłony (uszkodz. emisji): NIE
Stan silnika: W ruchu
Czas wtrysku: 2,116 ms
Predkość pojazdu: 0 km/h
Kąt przepustnicy: 0,1 °
Otwarcie zaworu EVAP: 0,0 %
Wypadające zapłony (uszkodz. katalizatora): NIE
Sonda lambda 1 przed kat.: Pętla otwarta
Temperatura wody: 82 °C
Temperatura powietrza: 41 °C
Ciśnienie w dolocie: 274 mBar
Obroty silnika: 748 obr/min
Monitorowanie katalizatora: Ok
Stan lambda 1 za kat.: Ograniczenie dolne
Napięcie akumulatora: 13,7 V
Sonda lambda 1 za kat.: Pętla otwarta
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 750 obr/min
Kąt przepustnicy: %
Cylinder 1 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 2 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 3 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Cylinder 4 - zmniejszenie kąta wyprz. zapłonu z powodu spalania stukowego: 0,0 °
Wartość adaptacji składu mieszanki: 1,250000 %
Integrator sondy lambda 1: 1,000000 %
Napięcie lambda 1 za kat.: 0,000 V
Napięcie lambda 1 przed kat.: 0,576 V
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Pozycja silnika krokowego: 37 kroków
Stan lambda przed kat.: Ograniczenie dolne
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 10,0
Integrator sondy lambda 2: 1,000000 %
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,527 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,478 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,454 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,503 V
Czas ładowania cewki 1: 2,354 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,330 ms
Oczekiwane ciśnienie powietrza: 266 mBar
Nauczone otwarcie na wolnych obrotach: 6553,4 %
Otwarcie siln. krok. w pętli zamkniętej: -1,4 %
Pozycja silnika krokowego: 13,0 %
Stosunek powietrze/paliwo:
Napełnienie kanistra: 0,0032 %
Warunek adaptacji powietrze/paliwo:
Adaptacja koła fonicznego: Ok
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#8  Postprzez Zwierzak » Pn 9:12, 18 cze 2012

W obu przypadkach sonda za katalizatorem pokazuje, że jest za ubogo pomimo, że sonda przed katalizatorem pokazuje , że jest bogato lub w pobliżu 0,5v. Narysuj na wolnych obrotach wykres z napięciem sondy 1 i 2.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#9  Postprzez waldekb3 » So 13:10, 23 cze 2012

Zwierzak napisał(a):W obu przypadkach sonda za katalizatorem pokazuje, że jest za ubogo pomimo, że sonda przed katalizatorem pokazuje , że jest bogato lub w pobliżu 0,5v. Narysuj na wolnych obrotach wykres z napięciem sondy 1 i 2.

http://chomikuj.pl/panda77/FESExp_1206221532_FIAT+PANDA+*2703+1_2+8V_File3,1748035237.csv
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#10  Postprzez Zwierzak » N 12:07, 24 cze 2012

Pomiar sond był na ciepłym silniku?

To są zapisy z mojego samochodu (wzorowo chodzące 1,1):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz zapis z pracy sond:

Obrazek

Porównując parametry z twoimi to na moje albo masz strzelonego MAPa, albo "puszczają" Ci wtryski. Sonda u Ciebie pokazuje, że jest za bogato, więc ją można by wykluczyć na moje.

A co do MAPa to w sumie byłby też odpowiedzią dla kilku kolegów co mają "nauczone otwarcie" kilka tyś. %, bo jeśli on jest uszkodzony (przekłamuje), to komputer wtrysku nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#11  Postprzez waldekb3 » N 13:57, 24 cze 2012

Tak.Pomiar był na ciepłym silniku.Mała traca 14 km i dopiero na parkingu pomiar.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#12  Postprzez waldekb3 » Wt 21:54, 26 cze 2012

Zwierzak napisał(a):A co do MAPa to w sumie byłby też odpowiedzią dla kilku kolegów co mają "nauczone otwarcie" kilka tyś. %, bo jeśli on jest uszkodzony (przekłamuje), to komputer wtrysku nie jest w stanie ustawić wolnych obrotów.

Map zamieniony zrobiona adaptacja i nadal jest pare tyś. "nauczonego otwarcia" :( i nadal p0172 :(
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#13  Postprzez waldekb3 » So 14:37, 11 sie 2012

Ciąg dalszy walki z problemem.
Zabrałem się za wymianę uszczelek kolektora ssącego.Zdemontowałem obudowę filtra powietrza , odpiołem kostki od przepustnicy i rozpiołem mocowania kabli.Zauważyłem że nie jest do końca wciśnięty niebieski wężyk od pochłaniacza oparów paliwa (filtr węglowy ten w prawym nadkolu z tyłu) Wpiołem go pospinałem kostki i zamontowałem filtr powietrza.Odpaliłem autko i:
Obrazek
Najważniejsze nauczone otwarcie na wolnych na poziomie 0,5% :)

http://chomikuj.pl/panda77/FESExp_1208110955_FIAT+PANDA+*2703+1_2+8V_File2,1855336264.csv
Więc zadowolny z takiego obrotu sprawy zabrałem sie za wymianę termostatu.Poskładałem wszystko odpalam autko i :
Obrazek
http://chomikuj.pl/panda77/FESExp_12081 ... 336268.csv
Na środku wykresu był odpięty niebieski przewód od filtra węglowego.Na dodatek powróciło nauczone otwarcie na wolnych 6547,8%
Ręce opadają .....zastanawiam się w czym szukać problemu czujniki?(map sensor zmieniony,krokowiec zmieniony.czujnik położenia przepustnicy zmieniony , sonda lambda zmieniona , kable od świec zmienione... )A może uszkodzony przewód do jakiegoś czujnika?
Zawory luzy mają w normie.Świece też są ok.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#14  Postprzez gregor19781978 » Wt 9:59, 14 sie 2012

witam
z góry przepraszam że jeszcze nie zdążyłem się przywitać ale czytając twój post zauważyłem że masz podobny problem który ja miałem
wymieniałem świece, przewody, cewki, czujnik halla, silnik krokowy a okazało sie że padł zawór odpowietrzania baku paliwa który został zaslepiony i teraz jest wszystko ok sprawdź może też tak jest u ciebie
pozdrawiam
gregor19781978
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 317
Dołączył(a): N 9:25, 06 maja 2012
Lokalizacja: Piła/Poznań
Wiek: 46
Panda: II - clio 3ph2
Imię: Grzesiek

Re: P0172 mieszanka zbyt bogata

Numer postu:#15  Postprzez waldekb3 » Pn 6:03, 27 sie 2012

Wymieniłem elektrozawór oparów i na dzień dzisiejszy jest lepiej.Póki co nie pojawia się błąd P0172 zbyt bogata mieszanka.Lecz nadal nie zmieniło się nauczone otwarcie na wolnych obrotach - ponad 6554%
A to wykres sond na wolnyh obrotach.

Obrazek
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron