tapatic napisał(a):Założyłeś temat o nierównej pracy silnika. Opisujesz też inne usterki nie związane z tematem. Na które pytania oczekujesz odpowiedzi? Robisz bałagan w swoich postach.
Wróć do zwykłej żarówki w kabinie.
Nierówna praca silnika to głównie zapłon i czujniki. Trudne zapalanie to może być czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik obrotów wału korbowego. Mogą być przebicia na przewodach zapłonowych. Trzeba wykręcić świece, oznaczyć z którego cylindra, będzie widać jak się spala mieszanka.
Po pierwsze masz racje z miszmaszem w moich postach, jest bałagan. Co do twoich sugestii to nie do końca chyba przeczytałeś co pisałem tylko chciałeś mi zwrócić uwagę i zabłysnąć.
1. Samochód w lipcu po dłuższym postoju, gdy byłem na wakacjach odpalił ale wyglądało to na wypadanie zapłony. W tym okresie był błąd p0300 i p0304.
- wymieniłem kable wysokiego napięcia (nic to nie dało).
- zamieniłem miejscami cewki (również był problem z wypadaniem zapłonu na tym samym wtrysku)
- wymieniłem świece (to pomogło chodź wcześniejsze zamieniałem miejscami i to nie pomagało)
2. Ostatniego czasu również wymieniłem przewód masowy ponieważ samochód nie chciał odpalać. Myślałem ze to wina rozrusznika ponieważ wcześniej go rozbierałem bo hałasował.
3. Kolejna rzeczą jest teraz to dziwne odpalanie na zimnym silniku. Jeśli nie czekam za kontrolkami aby się wszystkie z czytało i zgasły to odpali ładnie, Natomiast jeśli czekam to samochód nierówno pracuje przez chwile. Na ciepłym silniku nie robi mu to większego problemu czy tak czy inaczej. Ostatniego czasu nawet zarejestrowało błąd p0300 i p0304 z którym myślałem ze się uporałem. I już w tym momencie zgłupiałem czy to był przypadek czy co. Jeśli chodzi o odpalanie to jedynie chwile dłużej zakręci ale to też bez jakiś większych problemów. Ostatnim co mi się rzuciło to zapach spalin, bardzo je czuć i nie jest to zawsze. Obecnie nie ma żadnych błędów, obrotów jakoś nie mogę kontrolować ponieważ nie mam obrotomierza. Dynamika nawet w miarę. Wiec nie mam czego się przyczepić oprócz tego.
- odłączyłem filtr oparów (nie pomogło to nic i podłączyłem go na nowo obecnie)
- map sensor (czujnik temperatury zasysanego powietrza i ciśnienia) sprawdzałem podłączając rano i względem wody było 1 stopień różnicy jeśli chodzi o ciśnienie tez w miarę normalnie pokazywał na zgaszonym 100 a na wolnych 27 i w miarę dodawania gazu również wzrastał.
- obecnie również zamieniłem miejscami wtryski jak kolega wcześniej sugerował ponieważ miał podobny przypadek i tez wiele zmieniał aż w końcu okazało się ze to wtrysk
( sprawdzałem oporność ich i były o podobnych parametrach) musze kiedy dać je do mycia w ultra myjce ale niemiałbym czym jeździć do pracy wiec cięgle sie to przesuwa w czasie.
- czujnik obrotu wału korbowego (czytałem o nim ale czy nie powinienem mieć problemu na ciepłym silniku również)
- byłem nawet obok mnie sprawdzić akumulator czy czasem on nie robi problemu jedynie ale sprawdził swoim urządzeniem i ok
- tak jak pisałeś aby wrócić do zwykłej żarówki - chodzi o to czy te objawy (falowanie obrotów na załączonych awaryjnych bądź to mruganie światła wnętrza przy wciśniętym stopie. Przy załączeniu wszystkiego, ładowanie spada do 13.5 szyba przeciwmgielne ect.) nie wpływają w jakiś sposób na to dziwne odpalanie. Może szukam dziury w całym ale spytać można chyba ze w tym przypadku alternator(jakoś dziwnie rzęzi) bądź regulator napięcia.
Różne watki przeczytałem i jak każdy szukam informacji mniej lub więcej pomocnych.