Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#16  Postprzez przetwornica » Pn 10:31, 03 lut 2014

Tomek, chodzi o to, co jest u Ciebie w aucie, zobacz pod maskę, czy na przewodach idących od pompy do tylnych kół, ale przy pompie hamulcowej, na pewno nie gdzieś dalej, masz coś takiego:
http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-panda-ii-oryginal-46536594-i3876668021.html
Raczej być nie powinno, teorię znamy wszyscy, a praktykę musisz sprawdzić u siebie i niestety samemu sobie potwierdzić, często takie same wersje samochodu miewają różne wykonania, szczególnie, gdy samochód był produkowany z przeznaczeniem na Europę zachodnią, a nie kraje 3 świata, jak Polska :)
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#17  Postprzez TomaszMunich » N 20:26, 02 mar 2014

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi - zgodnie z Waszymi przypuszczeniami był to cylinderek (w tym przypadku prawego koła). Tłoczki, okładziny, sprężynki i przewody wymienione z obydwu stron. Moje sugestie dla początkujących:
1. W ogóle nie podchodzić bez nowych metalowych przewodów - u mnie z obydwu stron ich bezkolizyjne odkręcenie od cylinderków było niemożliwe (wkręty zapiekły się z przewodami), za to od strony przewodów elastycznych zupełnie bezproblemowe - może ze względu na większą temperaturę przy bębnie? Można teoretycznie odkręcić cylinderek od osłony bębna, wysunąć go delikatnie z otworu i nim obracać celem odkręcenia, ale to bez sensu - nowe przewody są na tyle niedrogie, że warto je wymienić na przyszłość, a przy tym niewiele dodatkowej pracy. Najlepiej odkręcić twardy przewód od strony przewodu elastycznego, odkręcić cylinderek od obudowy i wysunąć całość przez otwór od cylinderka.
Gdzieś czytałem, że gięcie jeszcze niewyprofilowanych przewodów to najgorsza robota - nie wiem co źle zrobiłem albo może po prostu kupiłem je z wyjątkowo plastycznego stopu (ok. 90% miedzi, ok. 9,9% niklu, ok. 0,1% żelaza), ale poszło bez problemu - fakt, nie są idealnie tak samo wyprofilowane jak fabryczne, ale nigdzie nie wadzą i łuki są o większym promieniu niż oryginalne.
2. Wyposażenie się w niewielki palnik gazowy, opalarkę, cokolwiek co może grzać trochę dłużej niż zapalniczka - nowe sprężyny w moim przypadku było cholernie ciężko naciągnąć, po umiarkowanym podgrzaniu oczywiście zdecydowanie łatwiej - niestety wpadłem na ten pomysł dopiero pod koniec pracy, ale pierwszy raz w życiu dotykałem się do bębna ;)
3. Po zdjęciu okładzin zabezpieczyć cylinderek tyrtyrką.
4. Mieć 2 pary kombinerek do zdejmowania linki od ręcznego.
5. Zrobić zdjęcie bębna przed rozłożeniem jeżeli robicie to pierwsze raz - ale to jak ze wszystkim :)

Okładziny po 57000km wciąż miały tylko niewielki ubytek materiału porównując do nowych (czyżby ktoś wymieniał wcześniej?), bęben z praktycznie z niewyczuwalnym progiem.
TomaszMunich
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): So 16:29, 01 lut 2014
Lokalizacja: München
Panda: Van 1.1 169 '09
Imię: Tomasz

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#18  Postprzez olo 1 » Cz 20:26, 01 maja 2014

częsta przypadłość,tak jak mówią koledzy sprawdzamy od wewnątrz tylne koła czy nie ma śladów wycieku,jeśli jest to wymiana cylinderków,ale też zmierzyć średnicę bębna,czy nie jest do wymiany
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#19  Postprzez morpheus1581 » Cz 22:15, 26 maja 2016

Koledzy mam do Was pytanko.
Dziś wymieniłem płyn hamulcowy. Wiem co nieco na ten temat i zrobiłem to sam. Zawsze robiłem to sam we wszystkich autach. Jedno mnie niepokoi i zastanawia.
Zauważyłem, że przy zgaszonym silniku kiedy wcisnę pedał to jest twardy i nie opada ale kiedy silnik chodzi to gdy wcisnę mocno pedał to on powoli opada.
Wycieku płynu nigdzie nie ma bo nie ubywa i dobrze przejrzałem wszystko. Odpowietrzylem też solidnie. Czy to normalne?
Sprawdźcie proszę jak jest u Was i dajcie znać.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#20  Postprzez arnold » Cz 23:08, 26 maja 2016

Jeśli nie chodzi Ci o efekt opadania pedału po odpaleniu (działanie serwa), to takie objawy może być nieszczelność uszczelnień którejś sekcji i płyn przeciska się powoli do zbiornika lub między sekcjami.

A na odpalonym silniku musisz użyć mniejszej siły żeby takie coś miało miejsce.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » Pt 9:16, 27 maja 2016

No właśnie o to chodzi. Tylko przy odpalonym silniku gdy mocno wcisnę pedał to on powoli opada. Jak lekko naciskam to nie.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#22  Postprzez arnold » Pt 14:54, 27 maja 2016

Chodzi mi o to że jeśli trzymasz nogę na hamulcu podczas zapalania to zawsze opadnie. Opadanie pedału po kolejnym naciśnięciu jest złym objawem. Tylko że powinno to się dziać podobnie po zapaleniu jak i przed. Tylko dla eksperymentu użyłbym większej siły.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#23  Postprzez morpheus1581 » Pt 17:08, 27 maja 2016

Tyle to wiem że po odpaleniu pedał mięknie. To oczywiste, bo wspomaganie zaczyna działać po odpaleniu. Mam na myśli że jak silnik chodzi to gdy wcisnę przy użyciu dużej siły to powoli opada.
Ostatnio edytowano N 14:30, 29 maja 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówki
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#24  Postprzez arnold » Pt 18:31, 27 maja 2016

Tak myślałem. To może być nieszczelność wewnętrzna pompy lub odrobina powietrza. Skontroluj cylinderki z tyłu na obecność wycieków. Bez pracy silnika powinieneś mieć to samo, tylko musisz użyć większej siły, więc to sprawdź.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Pedał hamulca wpada w podłogę, ubytek płynu hamulcowego

Numer postu:#25  Postprzez morpheus1581 » Pt 20:59, 27 maja 2016

Jeden cylinderek lekko sączy ale wtedy by przecież płyn uchodził. Wymienię go bo to niewielkie koszta.
Odpowietrzylem naprawdę solidnie. Każde koło po kilka razy zachowując zasadę od najdalszego Koła do najblizszego względem zbiorniczka. Powietrza na pewno nie ma.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron