Czyszczenie przepustnicy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Czyszczenie przepustnicy

Numer postu:#31  Postprzez Pan_da_3 » Cz 0:08, 29 sty 2015

Orientujecie się czy podmieniając przepustnicę na inną muszę kupować taką wyjętą z Pandy czy mogę kupić z punto? Czy czujniki będą działały prawidłowo?
Ogólnie mam tak, że świeci mi się check engine i silnik szarpie w czasie jednostajnej jazdy jakby gwałtownie odcinał na ułamek sekundy dopływ paliwa. Po podłączeniu do komputera u mechanika wyskoczył błąd czujnika przepustnicy. Wyczyściłem przepustnicę, ale na postoju obroty zachowują się nadal dziwnie, a samochód mam chwilowo unieruchomiony i nie mogę się przejechać, żeby sprawdzić, jak będzie podczas jazdy. Po przygazowaniu i puszczeniu gazu obroty na ułamek sekundy się zatrzymują w miejscu po czym spadają i to spadają trochę za bardzo tak, że silnik przez chwilę się trzęsie. Może podczas jazdy komp jakoś zbierze informacje i się ustawi do nowych warunków po czyszczeniu krokowca i przepustnicy?

Jeśli problem nie zniknie spróbuję kupić inną przepustnicę i sprawdzę czy coś się zmieni. Stąd moje pytanie, bo nie wiem czy koniecznie muszę kupować z pandy czy z punto też mogę, bo jest ich więcej i trochę tańsze.
Pan_da_3
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): Cz 13:24, 15 sty 2015
Lokalizacja: Polska B
Panda: BOLID 1,1 2003
Imię: Maks

Re: Czyszczenie przepustnicy

Numer postu:#32  Postprzez Polo » Wt 13:05, 18 sie 2015

odświeżam, czy czyszczenie przepustnicy przeprowadza sie troche inaczej z LPG i bez niego, mam sekwencje chyba staga, boje sie cos rozregulowac
Polo
Aktywny
 
Posty: 68
Dołączył(a): Pn 14:56, 17 sie 2015
Lokalizacja: Bytom
Panda: 1.1
Imię: Bartek

Re: Czyszczenie przepustnicy

Numer postu:#33  Postprzez bunio14 » Śr 11:05, 19 sie 2015

Nie ma to żadnego znaczenia - odkręcasz 4 śrubki, bierzesz ją na stół i czyścisz pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. Przy sekwencji rozregulować możesz jedynie przez podpięcię się komputerem pod sterownik LPG.
Pozdrawiam,
Filip
bunio14
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 275
Dołączył(a): Pt 23:56, 11 mar 2011
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 44
Panda: 1.2 limuzyna [sprzedana] :(
Imię: Filip

Re: Czyszczenie przepustnicy

Numer postu:#34  Postprzez arnold » Śr 16:34, 19 sie 2015

Silnik z przepustnicą na linkę nie mają żadnych procedur kalibracji. Jedynie można skasować, autoadaptację.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Czyszczenie przepustnicy

Numer postu:#35  Postprzez zibi63 » Pn 22:13, 14 wrz 2015

W dniu dzisiejszym wymieniałem świece w Panda 1.2 actual 69 KM (2011 r.). Przy okazji postanowiłem wyczyścić przepustnicę. Po zdjęciu obudowy filtra zabrałem się do demontażu korpusu przepustnicy. W tej wersji silnikowej jest podpięta jedna wtyczka (zabezpieczona żółtą wsuwką), zaś przepustnicę mocują 4 torxy t30 z czego 3 znajdują się w plastikowej "ramce", do której mocowany jest m.in przewód paliwa.Po wyjęciu tego elementu okazało się, że przepustnica jest tylko delikatnie zanieczyszczona i co najważniejsze nie posiada kanalika z krokowcem. Na korpusie od strony pompy hamulcowej znajdowała się plastikowa osłona, zapinana na 6 uchwytów blaszkowych , a pod nią zespół zębatek oraz płytka.Natomiast w plastikowym kanale dolotowym pod przepustnicą znajdował się otwór (na zewnątrz obudowa z dochodzącym przewodem paliwa). Czyżby w tej wersji silnikowej Fiat zmienił umiejscowienie silnika krokowego i rozwiązał problem zanieczyszczania kanalika biegu jałowego? Piszę o tym, ponieważ przed przystąpieniem do tej czynności korzystałem z materiałów dotyczących Punto z linką gazu, ale tutaj spotkałem się z czymś zupełnie innym. Proszę o weryfikację moich spostrzeżeń przez kogoś kto ma dokładną wiedzę na ten temat. Dodam jeszcze, że po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego w całość silnik pracował bez problemu.Z góry dziękuję za informację.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

cron