Czy to przepustnica?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Czy to przepustnica?

Numer postu:#1  Postprzez pitt_99 » Pt 18:37, 06 lut 2015

Cześć.
Czy w Pandach jest tak, że komputer na zimnym silniku utrzymuje podwyższone obroty, które w miarę rozgrzewania się silnika spadają do nominalnych? Zastanawiam się czy nie mam problemu z przepustnicą lub silnikiem krokowym.
Rano, przy mrozach, po uruchomieniu silnika mam około 1400 obr/min., po kilku - kilkunastu sekundach spada do ok. 1100 obr/min, czy spadałoby dalej, to nie wiem, bo ruszam w trasę.
Zatem, czy takie zjawisko jest normalne, spowodowane potrzebą szybszego rozgrzania silnika, czy jest to efekt zabrudzonego całego zespołu przepustnicy?
pitt_99
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 233
Dołączył(a): Pn 17:26, 11 lut 2013
Lokalizacja: Jaworzno
Wiek: 39
Panda: II Actual 1.1 LPG
Imię: Piotr

Re: Czy to przepustnica?

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Pt 19:41, 06 lut 2015

Przeczyscic nie zaszkodzi, ale to dopiero na wiosnę. Ale przy tych temperaturach te zjawisko jest normalne. Nie tylko te auta tak mają.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Czy to przepustnica?

Numer postu:#3  Postprzez Machno » So 1:38, 07 lut 2015

Moja "torpeda" nie ma obrotomierza więc podaję na "ucho". Wcześniej w sejtku też tak miałem, że przy zimnym silniku, auto musi się chwilę nakręcić, żeby żejśc do normlanych obrotów. I chyba każdy tak ma.
Machno
Aktywny
 
Posty: 76
Dołączył(a): Pn 20:32, 08 gru 2014
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Panda: 1,1
Imię: Adrian

Re: Czy to przepustnica?

Numer postu:#4  Postprzez Romix13 » N 17:16, 08 lut 2015

pitt_99 napisał(a):Cześć.
Czy w Pandach jest tak, że komputer na zimnym silniku utrzymuje podwyższone obroty, które w miarę rozgrzewania się silnika spadają do nominalnych? Zastanawiam się czy nie mam problemu z przepustnicą lub silnikiem krokowym.
Rano, przy mrozach, po uruchomieniu silnika mam około 1400 obr/min., po kilku - kilkunastu sekundach spada do ok. 1100 obr/min, czy spadałoby dalej, to nie wiem, bo ruszam w trasę.
Zatem, czy takie zjawisko jest normalne, spowodowane potrzebą szybszego rozgrzania silnika, czy jest to efekt zabrudzonego całego zespołu przepustnicy?

Napiszę tak: Normalnie na zimnym zwłaszcza w zimie, normalnym zjawiskiem jest :
Odpalasz zimne i masz około 1100-1200obr. w zależności od rozgrzania po czasie spada do 800. Ty masz najpierw 1400 dlatego, że najprawdopodobniej masz akumulator nie w pełni naładowany lub w nie najlepszej kondycji i dlatego dopiero po chwili się stabilizuje do 1100obr. Doładuj akum. prostownikiem do fulla kondycja akum.też ma wpływ i zobaczysz czy problem się powtórzy. Jak akum. będzie solidnie naładowany i znowu skoczą to tak jak koledzy wyżej napisali, nie zaszkodzi przepustnicę przeczyścić.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Czy to przepustnica?

Numer postu:#5  Postprzez Rejmi » Śr 10:11, 11 lut 2015

pitt_99 napisał(a):Cześć.
Czy w Pandach jest tak, że komputer na zimnym silniku utrzymuje podwyższone obroty, które w miarę rozgrzewania się silnika spadają do nominalnych?


to normalne w każdym samochodzie
w starszych było ssanie mechaniczne a teraz załatwia to komp
Jeżeli obroty Ci nie falują to do przepustnicy się nie dotykaj
a jak zaczną falować to przeczyść przepustnice - możesz to zrobić bez jej wyjmowania - czyścisz przepustnice i gardziel gaźnika - w 90% przypadków to w zupełności wystarcza.
Ostatnio edytowano Pt 19:43, 13 lut 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawiono literówki :) Za szybko piszesz... ;)
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

cron