Strona 1 z 1

Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: N 21:15, 02 sie 2015
przez crom.de
Witajcie,
Mam następujący problem z Pandą żony. W ramach gwarancji (ubezpieczenie na używkę) została wymieniona listwa bagażnika z klamką z uwagi na to, że odmówiła posłuszeństwa. Krótko po zakupie rok temu też nie działała, ale "rozchodziła się" i było ok. Po wymianie w czerwcu chwilę działało i przestało - znowu. Popatrzeli, podłączyli komputer, odblokowali na komputerze i klamka znów zaczęła działać do następnego dnia. Potem urlop, powrót no i kolejna wizyta z wymianą całej listwy. Żona odebrała auto było otwarte, klamka nie reaguje. Zamknęła/otworzyła, klamka działa no to do domu. Na drugi dzień oczywiście zero reakcji klamki. ASO majaczy coś o zepsutym centralnym zamku (żona była znowu sama) i o kosztach, bo gwarancja się skończyła tydzień temu... Co może być przyczyną, że komputer blokuje klamkę i działa tylko po odblokowaniu? Zamek w klapie widzi czy ta jest otwarta czy zamknięta, bo z przycisku w kluczyku klapa odskakuje. Panowie z ASO u nas we wsi są najwidoczniej postawieni przed zbyt trudnym zadaniem. Ktoś coś może pomóc, podpowiedzieć? Jak nie sam to, żebym chociaż ich mógł naprowadzić.
Pozdrawiam
Mati

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pn 0:07, 03 sie 2015
przez arnold
Zastanowiłbym się nad kondycją przewodów w przelotce. Ale to luźny pomysł i raczej wątpię w jego trafność.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pn 21:37, 03 sie 2015
przez crom.de
Też nad tym myślałem, ale skoro ECU widzi otwarcie klapy gdyż dopuszcza otwarcie z pilota (tylko przy zamkniętej) to dlaczego klamka jest przez niego blokowana? Ktoś ma jakiś pomysł?

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Śr 21:52, 12 sie 2015
przez crom.de
Pojawia się nowy wątek: klamka działa gdy klapa jest niedomknięta lub odskoczy z pilota nawet gdy auto jest zamknięte. Dziś idąc z zakupami otworzyłem samą klapę z pilota i pociągając za klamkę usłyszałem dźwięk odblokowania zamka! Czy to coś komuś pomoże naprowadzić na usterkę żebym mógł rozwiązać swój problem? ;-)

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Cz 18:38, 13 sie 2015
przez Regis
Wiązka w przelocie w klapie? Sprawdź tam, czy czasami kabel nie jest jakiś przetarty i zaskakuje dopiero jak klapa odskoczy :)

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pt 7:31, 14 sie 2015
przez crom.de
Sprawdzić nie zaszkodzi jednak wtedy będzie problem, bo przy zablokowanym centralnym zamku klapa będzie się otwierać :-D czy nie zmieniła się z czasem wiązka w klapie? To by może był jakiś powód fiksacji klamki.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pt 15:49, 14 sie 2015
przez Regis
Może być coś tam pomieszane na pinach. Zależy kto co tam dłubał ;)

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pt 21:38, 14 sie 2015
przez Testowy
crom.de napisał(a):Pojawia się nowy wątek: klamka działa gdy klapa jest niedomknieta lub odskoczy z pilota nawet gdy auto jest zamknięte. Dziś idąc z zakupami otworzyłem samą klapę z pilota i pociągając za klamkę usłyszałem dźwięk odblokowania zamka! Czy to coś komuś pomoże naprowadzic na usterke żebym mógł rozwiązać swój problem? ;-)

Nie wiem jak jest w naszych Pandach (bo nie mam klamki elektrycznej), ale w Punto Evo po otwarciu klapy (niezależnie czy z pilota czy klamką elektryczną) i po ponownym wciśnięciu przycisku pilota czy też klamki elektrycznej siłownik próbuje zwolnić otwarty już zamek (więc być może to zachowanie klamki/siłownika jest prawidłowe).

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Pt 18:01, 23 paź 2015
przez gajowwy
Wiem, że temat już dość stary, ale jestem na etapie dochodzenia co dzieje się u mnie z zamkiem bagażnika. Mimo, że jest zamknięty body pokazuje, że klapa jest otwarta. Po dostaniu się do zamka zwróciłem uwagę, że wmontowane w niego są dwie krańcówki. Jedna daje sygnał do body, że zamek zaczepiło ucho a druga jak klapa jest domknięta prawidłowo. Działa to tak, że kiedy klapa jest otwarta pierwsza krańcówka blokuje elektryczną klamkę. Tak że przy zamykaniu klapy kiedy trzyma się za klamkę to siłownik nie otwierał zamka. Druga krańcówka wskazuje poprawnie domkniętą klapę. Uszkodzenie pierwszej krańcówki może dawać taki efekt, że body pokazuje iż klapa jest zamknięta, ale pierwsza krańcówka blokuje klamkę, bo odbiera to tak jakby klapa nie była otwarta. W prawidłowo działającym zamku ciągnięcie za klamkę przy otwartej klapie nie powinno uruchamiać siłownika. Jeśli jest inaczej pewnie wina krańcówek.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: So 11:46, 24 paź 2015
przez crom.de
gajowwy: bardzo cieszy mnie Twoja odpowiedź! To by właśnie wskazywało na mój problem. Czasem zaskoczy czasem nie. Teraz pytanie jak to sprawdzić dokładnie i czy wymienia się cały zamek czy same krańcówki? Wiesz co, możesz coś podpowiedzieć?

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: So 17:17, 24 paź 2015
przez gajowwy
Jedną krańcówkę da się wymienić na pewno. Nawet widziałem gdzieś na forum manual. Natomiast ta która odpowiada za ten Twój mankament chyba jest niewymienna. Tzn sam zamek wygląda na nierozbieralny (znitowany) więc nie wiem jak się do niej dobrać.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: So 20:14, 24 paź 2015
przez crom.de
Mówisz o tym temacie gdzie ktoś montuje krańcówkę? Tylko ten znajduję, a on nie jest zbyt pomocny.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: So 21:13, 24 paź 2015
przez gajowwy
viewtopic.php?f=7&t=3719&hilit=kra%C5%84c%C3%B3wki ten temat

Widać tam zamek który nie jest wyposażony w krańcówki w ogóle i ktoś je dorabia. Ta którą autor tematu montuje odpowiada za sygnalizowanie otwarcia klapy. Odcina ją prawidłowe całkowite zamknięcie klapy. Druga krańcówka (w fabrycznym zamku w nią wyposażonym) siedzi gdzieś w środku i to ona odpowiada za sygnał do body - klapa jest niezamknięta prawidłowo (niedomknięta) więc można użyć jeszcze raz elektrycznej klamki (zadziała siłownik). Innymi słowy układ tych krańcówek działa chyba tak (trzymam się numeracji krańcówek jak powyżej):
- krańcówka 1 i 2 odcięte - klapa zamknięta prawidłowo - możliwe jest ponowne uruchomienie siłownika
- krańcówka 2 odcięta ale 1 nie - klapa zamknięta za słabo - możliwe jest ponowne uruchomienie siłownika- body pokazuje niedomkniętą klapę
- krańcówka 1 i 2 nieodcięte - klapa bagażnika otwarta siłownik nie zadziała po naciśnięciu na klamkę.
u ciebie wychodzi na to że krańcówka 1 jest odcięta - body pokazuje klapę zamkniętą ale krańcówka 2 daje sygnał blokujący zamek.

To są tylko przypuszczenia. Nie dam ręki uciąć :) Najprościej będzie zdjąć tapicerkę klapy i odciąć połączenie krańcówki nr 2. I masz problem z głowy. Tyle że czasem przy zamykaniu bagażnika jak chwycisz za klamkę to może się siłownik uruchomić.

Re: Klamka elektryczna zablokowana przez ECU

PostNapisane: Cz 10:18, 12 lis 2015
przez crom.de
Mając chwilę czasu i po drodze udałem się do ASO z zapytaniem o ten zamek. Odpowiedź zwaliła mnie z nóg: ponad 550 zł brutto! Sam zamek 140 netto (z krańcówkami) jednak zmieniła się wiązka przy samym zamku i wołają za nią... 330 netto. Żona jak usłyszała stwierdziła, że przeżyje :D Jednak ja spróbuję samemu rozebrać i zobaczyć co tam się dzieje. Ostatnio znowu kiedyś klamka zadziałała więc jest nadzieja ;) Gajowwy dzięki za pomoc spróbuje zbadać czy masz rację i dam znać dla potomnych.