Strona 2 z 2

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Cz 20:00, 08 sty 2015
przez arnold
P=U*I. Żeby pompa uzyskała odpowiednią moc, potrzebuje określonego prądu do napięcia. Jeśli napięcie spada to mimo wszystko odbiornik dąży do mocy maksymalnej i pobierany prąd rośnie. Znowu jeśli pompa nie uzyska wystarczającej mocy żeby pracowała w ogóle (stanie) silnik idzie w zwarciu i rośnie obciążenie obwodu i pali się to co najsłabsze. To jedynie mi przychodzi do głowy dlaczego palą się pompy i instalacja. Dlatego powinna być tu już od drugie postu tabela z pomiarami:
  1. napięcia na kostce pompy
  2. oporu przewodu plusowego
  3. oporu przewodu masowego do masy (stąd moje posty o tym czy gra wszystko pod fotelem)
  4. jeśli to było z prostownika, szczególnie z amperomierzem to wskazanie tego amperomierza
  5. ciśnienia paliwa na listwie (niskie jest objawem tego że pompa nie ma pełnej sprawności np. przez problemy z obwodem

To osobiście sprawdziłbym.

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Cz 20:08, 08 sty 2015
przez 12pawel
arnold napisał(a):P=U*I. Żeby pompa uzyskała odpowiednią moc, potrzebuje określonego prądu do napięcia. Jeśli napięcie spada to mimo wszystko odbiornik dąży do mocy maksymalnej i pobierany prąd rośnie. [/list]

Kolego nie masz racji. Jeśli zasilisz odbiornik (tu pompa) niższym napięciem to zmaleje też prąd. Prawo Ohma się kłania. Pompa ma określoną rezystancję, jest ona stała i zgodnie ze wzorem I=U/R prąd przy niższym napięciu będzie mniejszy. Wzór na moc który przytaczasz nie ma tu racji bytu. Weź pod uwagę wszelkie regulatory obrotów silników, zmniejszają one napięcie, a wraz z napięciem maleje prąd.

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Cz 20:35, 08 sty 2015
przez arnold
Jedynie co mi przychodzi do głowy w związku z tym wzorem to pompa przez spadek napięcia staje przeciążona i się pali.

Wysłane z mojego ST23i

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Cz 22:19, 08 sty 2015
przez przetwornica
Jeśli napięcie spada to mimo wszystko odbiornik dąży do mocy maksymalnej i pobierany prąd rośnie.

Georg Simon Ohm się przewraca w grobie. :sciana:

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Pt 5:48, 09 sty 2015
przez arnold
No sorry ;-)

Wysłane z mojego ST23i

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: N 22:25, 11 sty 2015
przez Bodzik1992
Panowie auto oddałem do gazownika/ elektryka i zostało naprawione. Napisze co było grane jak odbiorę auto z warsztatu. Dzięki wielkie za aktywną pomoc. Pozdrawiam

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Śr 7:49, 27 maja 2020
przez adam1965
Ja pociągnę ten temat skoro założyciel olał.
W Pandziochu córki właśnie spaliła się pompa.
Odkręcenie nakrętki to masakra.
Była zapieczona na amen.
Klucz do odkręcania i przedłużka 1 metr i z bólem poszła.
Ale zacząłem ją rozbierać aby wymienić wklad.
I zonk .
Wklad dał się wyjąć na żyletkach bo jest 6 platikowych haczyków trzymających wkład.
Ale wężyk przy ściąganiu z wkładu urwany.
No i problem następny z wężyka polała się gnojówka z czarnej obudowy filtra paliwa( bubla producenta)
Kto wymyślił wbudowany filtr w obudowę pompy.
Chyba tylko po to aby ludzie kupowali całość a nie wkłady.
Obrazek
Obrazek


Teraz mam jeszcze pytanie .
Czy ta pmpa byla składana z dwóch ?
Na koszu pompy mam taki numer
Obrazek


Na obudowie filtra inny

Obrazek


Pytanie drugie.
Czy da się rozebrać , czy ktoś to robił , ten czarny plastik będący obudową filtra?
Domyślam się że pompa się spaliła bo nie umiala już upchać paliwa przez gnój nagromadzony w filtrze którego się nie wymiania?
Teraz mam też dylemat.
Kupienie używki może wiązać się z wpadnięciem z deszczu pod rynnę.
Nowe to zaś mam do wyboru Magnetti (podaje że ciśnienie ma 3 bary a powinno być 3.5)
https://allegro.pl/oferta/magneti-marel ... 7044581327

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa- ... -4-7118649



QAP podaje 4 bary.

https://allegro.pl/oferta/kompletna-pom ... ev_adgr=Części+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=pla-464848427726||-|-1031065|&utm_content=|pla|mc:130777765-p:8974185150|&gclid=EAIaIQobChMI1NPhm6fS6QIVA-AYCh2o3gG0EAQYBCABEgJXJ_D_BwE

I taką niby oryginal

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa- ... 7371394341




Piszę o tych których cena nie odstrasza.

Moje numery na pompie w katalogu już nie wychodzą.
Według katalogu po Vin mam dwie pompy
51806983
51806984

Ktoś coś doradzi?

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Cz 19:07, 28 maja 2020
przez adam1965
No cóż sam ze sobą sobie pogadam.
Aktualizacja.
Pompa kupiona nowa.
Koszt 300 zł .
Magnetti ma wpisane 3 bary więc odpadła.

Starą na razie rozciąłem.
Jest na 100 % nierozbieralna .
Używki więc nie opłaca się kupować bo nie wiadomo co się kupi.

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Pt 7:45, 29 maja 2020
przez arnold
Większość producentów zrezygnowało z filtra paliwa, takie czasy. Po prostu mamy bliżej do Azji.
Po drugie zapchany filtr jest za regulatorem ciśnienia więc pompa nie padła z powodu zapchnia, po prostu się zużyła.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Pt 8:40, 29 maja 2020
przez morpheus1581
Teraz widać jakie mamy czyste paliwa. Chyba dobrze wymienić pompę raz na jakiś czas przy okazji czyszcząc zbiornik.

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Pt 10:24, 29 maja 2020
przez arnold
No, ale wymiana tej pompy to u jednych po 250 tys. u innych po 120. Najczęściej te wymiany wcześniej spowodowane są jazdą z niskimi stanami.
Filtrów po drodze też nikt nie wymienia najczęściej, a w innych markach pompy też padają.

Re: Fiat Panda 1.1 LPG 2006r PALI POMPY PALIWA I BEZPIECZNIK

PostNapisane: Pt 21:26, 29 maja 2020
przez adam1965
Jeszcze w żadnym moim aucie nie padła pompa.
Ale zawsze co dwa lata wymieniałem filtr.
Tutaj to niestety powinien producent chociaż zrobić dostępne do wymiany pokrywy z filtrem.
Bo tak jak jest to gdy pada pompa to nie ma sensu jej wymieniać po takim stanie filtra.

A co do regulatora to on jest chyba w tej obudowie filra.
I nie sprawdzałem go jeszcze czy nie jest zapchany przez te syfy.