Strona 1 z 1

Nie kręci, nie pali

PostNapisane: Pt 16:03, 03 paź 2014
przez skubie
Dziś rano Pandziocha nie odpaliła. Po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą słabo (są lekko przygaszone), radio w ogóle nie działa, nawiew leci jakby na 60% mocy, jest cicho. Próby odpalenia kończą się zgaśnięciem kontrolek oraz brakiem kręcenia. Po odpuszczeniu kluczyka widać drganie wskazówki prędkościomierza, wskazówka temp. silnika wędruje do końca skali (po kilku sek. opada), miga mi też dioda z instalki BRC oraz słychać takie pobrzękiwanie, nie wiem czy od drgań wskazówki prędkościomierza, czy z innego miejsca.
Dopiero po wygaszeniu kluczyka jest znów cisza.

FES pokazuje:
Napięcie akumulatora - 9,5V (miernik pokazuje - 12,9V).
Temperatura wody i zewnętrzna(powietrza) - normalne.

Co zrobiłem:
1. Mimo wszystko podpiąłem aku do prostownika.
2. Oczyściłem klemy, odkręciłem wszystkie kable przy klemach i oczyściłem, również masowy: centralka-karoseria; aku-karoseria (ten najgrubszy co idzie pod podstawę aku); jeszcze jeden poniżej podstawki.
3. Miernikiem pomierzyłem ciągłość obwodu na tych kablach masowych (wszędzie jest).
4. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (wszystkie całe).

Wyczytałem na forum, że ten najgrubszy masowy potrafi zgnić. Czy jest możliwość żeby zastąpić go chwilowo jakimś (o jakiej grubości) by sprawdzić czy to on, bez rozpruwania go?
Inne sugestie?

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: Pt 16:12, 03 paź 2014
przez arnold
Co do przewodu, to wydaje mi się że zgnić może tylko przy podłużnicy. I to raczej tylko oczko. Sprawdź podłączenie plusa do centralki pod deską.

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: Pt 16:57, 03 paź 2014
przez olo 1
Przrzewód rzeczywiści korodował przy oczku pod podsyawą aku.Na szybko to i zwykła plecionka powinna wystarczyć,możesz też skrócić ori przewód i zamocować do innego miejscs.Sprawdz też ten co pisze kolega arnold,a na początek zamieniłbym aku.z innego auta

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: Pt 21:24, 03 paź 2014
przez gregory1979
U mnie był problem z masą i po dodaniu dodatkowej masy w formie plecionki jest ok.

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: So 12:30, 04 paź 2014
przez skubie
Zacząłem od zmierzenia napięcia czerwonego przewodu pod kierownicą (skacze 0-10V), później zrobiłem plecionkę i ponowny pomiar dał stałe 10,6V.
Nie dawał mi spokoju ten odgłos drgania i zobaczyłem, że cały czas pali się kontrolka z kłódką. Drgania zlokalizowałem w skrzynce pod maską, to przekaźnik T09 (wg instrukcji "Przekaźnik główny układu wtrysku"), obok niego jest identyczny czerwony.
Zmieniałem je miejscami, nawet próbowałem zastosować ten czarny (różni się tylko tym, że jest na 20A).
Ale po przekręceniu kluczyka na każdym było te drgania (dudnienia).
W międzyczasie obstukałem ręka rozrusznik, ale chyba nic się tam nie zastało.

Idę jeszcze dobrać się do tego masowego (zwłaszcza przy oczku).
Jakie macie rady?

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: So 12:45, 04 paź 2014
przez arnold
Gdy chcesz wykluczyć tą masę to napięcie kontroluj bezpośrednio do klemy minusowej. I sprawdź wszystkie przewody z akumulatora od strony komory silnika, szczególnie ten od skrzynki komorze.

Re: Nie kręci, nie pali

PostNapisane: Pn 10:59, 06 paź 2014
przez skubie
Wypada jakoś zamknąć temat. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Padł akumulator.