Centralny zamek - montaż - poradnik

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#31  Postprzez Zwierzak » Wt 18:58, 21 sie 2012

Sprawa wygląda tak, że jak chcesz mieć najbardziej zbliżone do oryganału to zrób tak:

Silniczek, który dokładasz w zamku podłączasz pod szary i żółty w szarej kostce koło rączki maski (prawdopodobnie nie masz przewodów we wiązce drzwi i musisz tak podłączyć, żeby Ci w dobrą stronę chodził).

Jeśli twój sterownik ma wyjście masy przy zamykaniu/otwieraniu to podłączasz kabel "zamykający" pod niebiesko-fioletowy, a "otwierający" pod biało-zielony wychodzące z kasety zamka.

Jeśli twój sterownik nie ma wyjścia sterowanego masą, to podłączasz silniczek bezpośrednio ze sterownikiem i nie łączysz go (silniczek) wogóle z instalacją samochodu .
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#32  Postprzez kniazuk » Pn 0:01, 27 sie 2012

Dzięki za wsparcie. Chcę zrobić tak:

zamontować silniczek i sterować nim dokładanym sterownikiem radiowym. Zatem nie ingeruję w fabryczną instalację.

Pytanie zasadnicze: czy montaż silnika wymusza demontaż krańcówek które teraz przy mechanicznym sterowaniu kluczykiem dają info do body otwórz/zamknij?

Jeżeli nie wymusza to rozumiem że będzie stałe sprzężenie zębnika z elementem zamka który uruchamia odpowiednie krańcówki.
Jeżeli tak można zrobić to byłoby to najprostsze rozwiązanie bo:
1. mechanicznie steruje body;
2. radiowo steruje dokładany sterownik jednym niezależnym silniczkiem.

Może ktoś przesłać schematy instalacji elektrycznej? Nieco z innej beczki:
przeciągnąłem dziś kable do podgrzewaczy lusterek. Pod co się wpiąć, aby mieć +12V na stałe i +12V po włączeniu szyby ogrzewanej.
Dzięki,
Igor.
kniazuk
Aktywny
 
Posty: 69
Dołączył(a): Wt 23:27, 22 lis 2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#33  Postprzez Vito » Pn 22:04, 27 sie 2012

Montaż silnika nie wymusza demontażu krańcówek :) W dalszej części ----> dobre wnioski :ok:
Odnośnie grzania lusterek zapraszam do działu manuale :)
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#34  Postprzez mariusz38 » Śr 11:59, 12 wrz 2012

Witam, chciałbym zamontować centralny zamek do mojej pandy i z tego co wyczytałem w tym temacie to wystarczy kupić 4 silniczki oraz centralkę z pilotami. Mam kilka pytań:
1. Czyli z tego co rozumiem wystarczy zamontować silniczki w oryginalnych kasetach w drzwiach, spiąć wszystkie silniczki równolegle i podłączyć do centralki ?
2. Co to są za elementy która zaznaczyłem na poniższym zdjęciu ?
3. silniczek należy podpiąć do oryginalnej kostki w kasecie ?


Obrazek
mariusz38
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn 17:02, 10 wrz 2012
Lokalizacja: poland
Panda: II

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#35  Postprzez Zwierzak » Śr 12:37, 12 wrz 2012

1. w wersji najbardziej prostej tak wystarczy zrobić
2. są to mikrostyki odpowiedzialne za:
- ten dalej od silniczka za sygnalizację otwartych/zamkniętych drzwi (krańcówka)
- ten bliżej jest odpowiedzialny za sprawdzenie stanu wkładki
3. to zależy czy masz instalację czy nie i od tego jaki masz plan później tym sterować
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#36  Postprzez kniazuk » Pt 21:25, 21 wrz 2012

Witam,
dzięki za podpowiedzi. Zamontowałem w sobotę - zajęło 3 godziny + wcześniej 2 na montaż sterownika. W końcu FIAT ma porządne spinki tapicerki, które nie są do wyrzucenia po pierwszym demontażu.
kniazuk
Aktywny
 
Posty: 69
Dołączył(a): Wt 23:27, 22 lis 2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#37  Postprzez mortar » So 15:16, 13 paź 2012

panowie montuje wlasnie ten centralny :D jak wyjac zamek z drzwi ??? blokuje mnie prowadnica szyby i za nic nie chce wyjsc, aha i jak odczepic ciegno od klamnki zewnetrznej prosze o szybka odpowiedz
ps odkrecilem prowadnice szyby, ale niewiele pomoglo chyba ze trzeba je wyjąć
ps2 dla potomnych trzeba odpiac prowadnice szyby (plastikowy zaczep) i wtedy juz pojdzie :)
mortar
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): Wt 10:55, 05 cze 2012
Lokalizacja: Jasło
Panda: VAN

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#38  Postprzez kniazuk » N 21:38, 14 paź 2012

Dzień dobry,
prowadnica osłonięta jest elementem z tworzywa sztucznego - musisz to zdemontować. Aby to zrobić u dołu po lewej jest kołek który musisz wyjąć bo blokuje on tą operację.
Co do cięgien - są zabezpieczone tak jak linka od klamki wewnętrznej ale demontaż zabezpieczenia jest nieco kłopotliwy bo nie ma miejsca. Ważne: próby działania rób przy otwartej szybie bo jak pomylisz cięgna to nie otworzysz klamką auta z zewnątrz.
kniazuk
Aktywny
 
Posty: 69
Dołączył(a): Wt 23:27, 22 lis 2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#39  Postprzez mortar » Cz 21:59, 18 paź 2012

poradziłem sobie centralny hula jak złoto, całość wyszła 110pln + 14pln siłownik klapy tył + 40pln przelotki drzwi przednie z aso, + jakieś tam kable do instalacji złączki diody itp. z efektu jestem b zadowolony paździoch chyba też bo pomiguje awarami jak go otwieram :P, jedno pytanie na koniec; w bagazniku montowalem zwykly siłownik wpięty w cięgno łączące bębenek z zamkiem niestety działało to tylko wtedy kiedy kluczyk był wlożony w zamek - bez niego nie da rady obrócić bębenkiem. Poradziłem sobie odpinając całkiem zamek od kluczyka został tylko z pilota, ale wolałbym mieć i kluczyk i pilot - przerabiał ktoś jak usunąć tą blokade z Bembenka ?
mortar
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): Wt 10:55, 05 cze 2012
Lokalizacja: Jasło
Panda: VAN

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#40  Postprzez Pawell82 » Pt 15:26, 19 paź 2012

Za nim będziecie robić centralny zamek i kupować np. kasety zamka sprawdzicie czy nie macie już dobrych kaset, bo nieraz jak brakowało FAP zwykłych to zakładali kasety z centralnym jako zwykłe zamki . Taka mała informacja na przyszłość :)
PCP
Podłączenie pod FiatECUScan , Kasowanie błędów . Procedura Proxi (osiowanie)

Moja Panda : viewtopic.php?f=45&t=2851
Pawell82
Księżycowy Jimm
Avatar użytkownika
 
Posty: 1788
Dołączył(a): N 11:16, 19 lut 2012
Lokalizacja: [KOS] Oświęcim / Chrzanów
Wiek: 41
Panda: PANDA 1.2 8V Classic My Life rok 2011
Imię: Paweł

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#41  Postprzez Zwierzak » N 17:46, 21 paź 2012

mortar napisał(a):Poradziłem sobie odpinając całkiem zamek od kluczyka został tylko z pilota, ale wolałbym mieć i kluczyk i pilot - przerabiał ktoś jak usunąć tą blokade z Bembenka ?


Nie da się, bo to blokują zapadki w zamku. Kup zamek z siłownikiem.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#42  Postprzez kniazuk » Pn 7:50, 22 paź 2012

Witam,
właśnie doszedłem do etapu blokad w bębenku:(. Po czym poznać że zamek ma zabudowany siłownik?
kniazuk
Aktywny
 
Posty: 69
Dołączył(a): Wt 23:27, 22 lis 2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#43  Postprzez Vito » Pn 20:49, 22 paź 2012

Jeśli pytasz o zamek kierowcy ( bo tylko ten kojarzę ) to powinno tam iść 6 kabli, jak idą 4 to niema
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#44  Postprzez Borys » Pn 21:26, 22 paź 2012

Vito napisał(a):Jeśli pytasz o zamek kierowcy ( bo tylko ten kojarzę ) to powinno tam iść 6 kabli, jak idą 4 to niema

Dokladnie jest tak jak Vito pisze. Ja musialem zmieniac wiazke z 6 kablami
aby wszystko gralo.
Mój żółty budyń viewtopic.php?f=45&t=2469
Borys
Leader Team
 
Posty: 1649
Dołączył(a): Cz 13:38, 01 mar 2012
Lokalizacja: Siewierz
Wiek: 39
Panda: 1,2 69 KM LPG
Imię: Paweł

Re: Centralny zamek - montaż - poradnik

Numer postu:#45  Postprzez kniazuk » Pn 23:27, 22 paź 2012

Chodziło mi o zamek (kasetę) klapy. U mnie są krańcówki w zamku bagażnika bo gdy zamykam auto i jednocześnie jest otwarta klapa to zamek "odbija". Rzuciłem okiem na kasetę (bez zdejmowania tapicerki) ale nie wydaje mi się żeby prócz krańcówek był tam inny element np. silniczek.
kniazuk
Aktywny
 
Posty: 69
Dołączył(a): Wt 23:27, 22 lis 2011
Lokalizacja: Jelenia Góra
Panda: 1.2 Dynamic

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości