Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.
Napisane: Pn 0:11, 02 cze 2014
Potrzebuję waszej pomocy, wpadłem na pomysł aby wsadzić zegary ciśnienia doładowania z abartha 500 jednak nie jestem w stanie rozkminić jak działa ten zegar od strony technicznej. Jedyne co udało mi się wyszperać, to że oryginalnie w abarcie czujnik jest sterowany sygnałem ze sterownika silnika. Schematów/elearna do abartha 500 albo po prostu 1.4 turbo benzyny są nie do znalezienia.
Tak wygląda sam zegar z sygnalizacją zmiany biegów:
Z kablami i elektryką jestem sobie w stanie poradzić jeśli mam jakieś schematy lub zarys i na tym moja wiedza się kończy.
Wnętrze/płytka tego licznika wygląda następująco:
Sytuacja wydała mi się podejrzana jak zobaczyłem, że do tego licznika idą tylko 3 kable, także nie ma opcji aby sygnał był analogowy . Niech ktoś potwierdzi moje przypuszczenia i ewentualnie nakieruje jak to obejść jeśli jest taka możliwość.
Zrobienie sygnalizacji zmiany biegu na wyższy to nie problem, ponieważ na allegro są dostępne programowalne moduły które działają na podstawie impulsów, także można to zrobić. Pozostaje kwestia podlączenia wskazówki ciśnienia doładowania. I teraz są dwie opcje:
1) wpiąć się w oryginalny czujnik doładowania który daje od 0,4 V do 4,7 V w zależności od cieśnienia,
2) albo zakupić coś takiego http://allegro.pl/czujnik-doladowania-m ... 74790.html z zagadką jak steruje wskazówką, jednak z technicznego punktu widzenia ta opcja jest lepsza i dokładniejsza (oczywiście po odpowiednim skalibrowaniu.
Tak czy inaczej jak z tej płytki przeczytać sprawdzić jak jest sterowana wskazówka? Czy to będzie zmienność napięcia czy impulsy? Ewentualnie co jeszcze "mówi" ta płytka bo mi to nic nie mowi
Tak wygląda sam zegar z sygnalizacją zmiany biegów:
Z kablami i elektryką jestem sobie w stanie poradzić jeśli mam jakieś schematy lub zarys i na tym moja wiedza się kończy.
Wnętrze/płytka tego licznika wygląda następująco:
Sytuacja wydała mi się podejrzana jak zobaczyłem, że do tego licznika idą tylko 3 kable, także nie ma opcji aby sygnał był analogowy . Niech ktoś potwierdzi moje przypuszczenia i ewentualnie nakieruje jak to obejść jeśli jest taka możliwość.
Zrobienie sygnalizacji zmiany biegu na wyższy to nie problem, ponieważ na allegro są dostępne programowalne moduły które działają na podstawie impulsów, także można to zrobić. Pozostaje kwestia podlączenia wskazówki ciśnienia doładowania. I teraz są dwie opcje:
1) wpiąć się w oryginalny czujnik doładowania który daje od 0,4 V do 4,7 V w zależności od cieśnienia,
2) albo zakupić coś takiego http://allegro.pl/czujnik-doladowania-m ... 74790.html z zagadką jak steruje wskazówką, jednak z technicznego punktu widzenia ta opcja jest lepsza i dokładniejsza (oczywiście po odpowiednim skalibrowaniu.
Tak czy inaczej jak z tej płytki przeczytać sprawdzić jak jest sterowana wskazówka? Czy to będzie zmienność napięcia czy impulsy? Ewentualnie co jeszcze "mówi" ta płytka bo mi to nic nie mowi