Strona 1 z 1

Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Pn 0:11, 02 cze 2014
przez OsiemKilo
Potrzebuję waszej pomocy, wpadłem na pomysł aby wsadzić zegary ciśnienia doładowania z abartha 500 jednak nie jestem w stanie rozkminić jak działa ten zegar od strony technicznej. Jedyne co udało mi się wyszperać, to że oryginalnie w abarcie czujnik jest sterowany sygnałem ze sterownika silnika. Schematów/elearna do abartha 500 albo po prostu 1.4 turbo benzyny są nie do znalezienia.
Tak wygląda sam zegar z sygnalizacją zmiany biegów:
Obrazek
Z kablami i elektryką jestem sobie w stanie poradzić jeśli mam jakieś schematy lub zarys i na tym moja wiedza się kończy.
Wnętrze/płytka tego licznika wygląda następująco:
Obrazek
Sytuacja wydała mi się podejrzana jak zobaczyłem, że do tego licznika idą tylko 3 kable, także nie ma opcji aby sygnał był analogowy :/. Niech ktoś potwierdzi moje przypuszczenia i ewentualnie nakieruje jak to obejść jeśli jest taka możliwość.
Zrobienie sygnalizacji zmiany biegu na wyższy to nie problem, ponieważ na allegro są dostępne programowalne moduły które działają na podstawie impulsów, także można to zrobić. Pozostaje kwestia podlączenia wskazówki ciśnienia doładowania. I teraz są dwie opcje:
1) wpiąć się w oryginalny czujnik doładowania który daje od 0,4 V do 4,7 V w zależności od cieśnienia,
2) albo zakupić coś takiego http://allegro.pl/czujnik-doladowania-m ... 74790.html z zagadką jak steruje wskazówką, jednak z technicznego punktu widzenia ta opcja jest lepsza i dokładniejsza (oczywiście po odpowiednim skalibrowaniu.
Tak czy inaczej jak z tej płytki przeczytać sprawdzić jak jest sterowana wskazówka? Czy to będzie zmienność napięcia czy impulsy? Ewentualnie co jeszcze "mówi" ta płytka bo mi to nic nie mowi :/

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Pn 11:16, 02 cze 2014
przez Deacon
Jak idą tylko 3 kabelki to musi być gdzieś map sensor. Nie wiem jak jest to rozwiązane w 500tce ale ja w wskaźniku Auto Gauge mam właśnie taki mam sensor jak podałeś w linku i od niego idą kable do wskaźnika.

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Pn 12:31, 02 cze 2014
przez OsiemKilo
No idą tylko 3 kabelki a licznik realizuje podświetlenie, kontrolkę zmiany biegu (shift up) i wskazanie ciśnienia doładowania.
Co do sterowania w A500 to już wyżej napisałem, że sygnał idzie ze sterownika silnika (przypuszczam, że podobnie jak u nas w dieslu do obrotomierza). Ciśnienie jest zczytywane przez sterownik silnika z czujnika ciśnienia doładowania, który chyba jest taki sam jak u nas w dieslu.
Kwestia jest tego typu czy uda mi się uruchomić takie zegary na takim zwykłym map sensorze (tym z aukcji). Na pewno można coś wyczytać z tej płytki i mam nadzieje, że ktoś to tutaj ogarnie.

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Pn 13:03, 02 cze 2014
przez AdaMs
No ja merytorycznie nie pomogę, ale uważam że jest szansa na uruchomienie. W P3 jest w zegarach shift up :)

Poza tym dodam, że jak udałoby się to uruchomić. To na wypasie Sławek :ok:

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Wt 19:47, 03 cze 2014
przez OsiemKilo
no fajnie byłoby gdyby się to udało wymodzić :) Jednak póki co nic więcej się nie dowiedziałem także czekam aż może ktoś coś jeszcze podpowie. Jak się trafi okazja to pewnie zakupię taki zegar i bedę eksperymentował, jednak fajnie byłoby coś więcej wiedzieć ;)
AdaMS, a jak dokładnie działa shift up w P3 bo obstawiam ,że pełni on funkcję ECO.

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

PostNapisane: Wt 23:28, 03 cze 2014
przez AdaMs
Dokładnie tak jak piszesz, przy wyższych obrotach sugeruje zmianę biegu na wyższy, a przy za małych na niższy.