Strona 1 z 2
Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Śr 14:15, 28 maja 2014
przez pitt_99
Powiedzcie mi czy to normalne, aby włączenie radia (bez wzmacniaczy, nie wiadomo jakich głośników - taki zwykły Phipsik za 200 zł) powodowało spadek napięcia z 14 - 14,1 [V] do 13,7 - 13,8 [V]? Włączenie świateł i dmuchawy nie powoduje praktycznie żadnego spadku.
Radio jest podłączone bezpośrednio pod akumulator grubym przewodem.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Śr 15:46, 28 maja 2014
przez marmasz
U mnie czy radio włączone czy nie to cały czas jest 14.0, dopiero włączenie świateł powoduje spadek do 13.8-13.9
Wysłano z Galaxy S3 Mini przy pomocy Tapatalk
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Śr 23:41, 28 maja 2014
przez przetwornica
Czym to mierzyłeś?
Jeśli multimetrem z castoramy za 35 zł, to normalne
Swoją drogą światła mijania i dmuchawa nagrzewnicy to "ciężkie" odbiorniki, jeśli włączenie ich nie powoduje spadku napięcia, to albo masz instalację z nadprzewodników, których jeszcze nie wymyślili, albo wujowy miernik
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Cz 6:09, 29 maja 2014
przez marmasz
Mam woltomierz zamontowany na stałe.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Cz 16:28, 29 maja 2014
przez pitt_99
wujowy niewujowy. może się on mylić, ale powinien mylić się podobnie.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
N 18:43, 08 cze 2014
przez mipan
pitt_99 napisał(a):wujowy niewujowy. może się on mylić, ale powinien mylić się podobnie.
Twój woltomierz prawdopodobnie się nie myli, tylko pytanie - gdzie połączone są jego końcówki? Z Twojej relacji wnioskuję, że nie są to zaciski akumulatora (przy jego klemach) tylko jak się domyślam - końcówki zasilania radia.
W takiej sytuacji miernik pokazuje spadek napięcia na radiowych przewodach doprowadzających. Być może są trochę za cienkie. Mimo wszystko to dziwne, że nie widać tam spadku przy włączeniu świateł, ale może regulator napięcia przy alternatorze działa tak idealnie.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
N 18:46, 08 cze 2014
przez pitt_99
Woltomierz podłączony jest bezpośrednio pod akumulator, tak samo jak radio na przewodach "od pralki" grube, że czajnik 2200 W można by podłączyć.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
N 19:39, 08 cze 2014
przez mipan
Wobec tego popełniany jest jakiś błąd pomiarowy w przypadku braku spadku napięcia od świateł i dmuchawy. Postaram się to sprawdzić u siebie w wolnej chwili i odezwę się.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Pn 15:55, 09 cze 2014
przez mipan
No więc sprawdziłem dobrym i wiarygodnym miernikiem, podczepionym bezpośrednio do zacisków akumulatora. Silnik - oczywiście na wolnych obrotach. Radio, które mam i uczestniczy w eksperymencie, to tani model JVC (z niższej półki).
Zmierzone napięcia:
1. bez obciążenia (wszystko wyłączone): 14,05V
2. włączone radio : 14,05V - niezależnie od poziomu głośności.
3. włączone światła mijania: 13,98V
4. światła mijania + dmuchawa na max: 13,65V
Oczywiście wartości na drugim miejscu po przecinku są trochę niestabilne, więc zostały uśrednione.
Jak widać radio nie robi żadnego wrażenia na zasilaniu, ale światła i dmuchawa już tak, czego należało się spodziewać.
Twój układ pomiarowy popełnia jakiś błąd. Inaczej nie da się tego wyjaśnić.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Pn 17:06, 09 cze 2014
przez rosomak2
na przewodach "od pralki" grube, że czajnik 2200 W można by podłączyć.Sprecyzój 'grube"po za tym moim zdaniem masz all dobrze jedno jeszcze napisz :włączone radio : 14,05V - niezależnie od poziomu głośności.naciśnij pedał gazy do około 1.5 -2k/ob/min
3. włączone światła mijania:
4. światła mijania + dmuchawa na max:
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Pn 18:13, 09 cze 2014
przez mipan
rosomak2 napisał(a):na przewodach "od pralki" grube, że czajnik 2200 W można by podłączyć.Sprecyzój 'grube"po za tym moim zdaniem masz all dobrze jedno jeszcze napisz :włączone radio : 14,05V - niezależnie od poziomu głośności.naciśnij pedał gazy do około 1.5 -2k/ob/min
3. włączone światła mijania:
4. światła mijania + dmuchawa na max:
Chyba pomieszały Ci się posty. To nie mój problem. Sprawdzałem tylko u siebie dla porównania.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Pn 20:54, 16 cze 2014
przez pitt_99
Takie same napięcia są gdy mam obroty około 3500-4000 jak i na biegu jałowym. Niezmiennie na radiu najniższe wartości.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
Pn 21:51, 16 cze 2014
przez mipan
Jeśli to radio rzeczywiście powoduje taki spadek napięcia, to pokusiłbym się o zmierzenie prądu jakim obciąża akumulator. Trochę to trudne technicznie, bo trzeba byłoby wejść z amperomierzem szeregowo w jego zasilanie.
Z drugiej strony - jeśli to radio ciągnie tyle prądu w co nie bardzo chce mi się wierzyć, to oznaczałoby jakieś jego uszkodzenie. Musiałoby się wtedy w środku zamienić w piecyk.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
So 12:36, 21 cze 2014
przez pitt_99
Mała adnotacja. Jednak na światłach mijania spadek jest taki sam jak na radiu. Nie chce mi się jednak wierzyć, że radio ciągnie tyle samo prądu co światła.
Dalej; zaskoczyło mnie, że światła drogowe mniej prądu ciągną niż mijania. Dziwne trochę.
Na koniec chciałbym się zapytać, jaki regulator napięcia występuje w Pandzie 1.1. Czy jest to 14,1 V czy 14,4 V. Zapytuję ponieważ, spotkałem się już informacjami, że są takie i takie. Nawet w InterCar są różne regulatory napięcia.
Re: Spadek napięcia przy włączonym radiu.
Napisane:
So 16:39, 21 cze 2014
przez mipan
Wyższe trochę napięcie (14.4V) stosowane było dla silnika 1.3 Multijet. Możliwe, że później zaczęto używać tych regulatorów w pozostałych modelach. Tego nie wiem. Właściwie, to czemu nie... tyle tylko, że skróci się żywotność żarówek.
Co do obciążenia światłami drogowymi /mijania, to przy typowym wyposażeniu - żarówki H4(60/55W) - całkowite obciążenie przy włączonych drogowych będzie, jak łatwo obliczyć: 150W (2x60 + 6x5), a przy mijania o 10W mniej. Spadek napięcia powinien być praktycznie taki sam.
Z tym radiem, to jakaś zagadka na miarę UFO. Przypuszczam, że woltomierz jest niewiarygodny, lub mierzy nie to co trzeba.